מטא מוכרת את גיפי ב-53 מיליון דולר לאחר שרכשה אותה ב-315 מיליון
ענקית הטכנולוגיה מטא, חברת האם של פייסבוק, מוכרת את ספריית הגיפים - גיפי, ל-Shutterstock ב-53 מיליון דולר. זאת לאחר שרכשה את החברה ב-315 מיליון דולר.
המכירה מתרחשת לאחר שנים ארוכות של מאבק בין מטא לרשות התחרות בבריטניה. הרשויות בבריטניה הורו למטא למכור את גיפי כבר באוגוסט 2021, שנה לאחר שרכשה את החברה. מטא לקחה את המאבק לבית המשפט והפסידה בערעור באוקטובר. מאגר התמונות Shutterstock, צפוי להשלים את הרכישה שתתבצע כולה במזומן ביוני הקרוב. הרגולטורים של רשות התחרות בבריטניה היו די עסוקים לאחרונה כשגם חסמו את רכישת Activision על ידי מייקרוסופט בסכום של 69 מיליארד דולר.
זוהי עוד מכה למטא לאחר שגם נקנסה על ידי הרגולטורים האירופיים בסכום שיא של 1.2 מיליארד אירו (1.3 מיליארד דולר), בגין העברת נתונים בניגוד לחוק על משתמשים באיחוד האירופי לארה"ב. כשלפי החלטת הנציבות האירית להגנה על מידע, פעילות מטא באיחוד האירופי, הפרה את תקנת הגנת המידע הכללית (GDPR) של הגוש, כאשר המשיכה לשלוח את הנתונים האישיים של אזרחים אירופאים לארה"ב למרות פסיקת בית המשפט האירופי משנת 2020 בנושא זה.
על פי הרגולטור האירופאי, מטא השתמשה במנגנון שנקרא "סעיפים חוזיים סטנדרטיים" כדי להעביר נתונים אישיים על משתמשים. על אף שהסעיפים אומצו בעבר על ידי הנציבות האירופית, הזרוע המבצעת של האיחוד האירופי, הרגולטור קבע שההסדרים הללו "לא התייחסו לסיכונים לזכויות היסוד וחירויותיהם של נושאי מידע שזוהו" על ידי בית הדין האירופי לצדק. הקנס בגובה 1.2 מיליארד אירו, הוא הקנס הגבוה ביותר שחברה כלשהי נקנסה אי פעם על הפרה של חוקי הגנת פרטיות. הקנס הגדול הקודם היה חיוב של 746 מיליון יורו אותו פסקו כנגד ענקית המסחר המקוון אמזון ב-2021.
- שמאי המקרקעין שמעריך: "בבאר שבע מי שמוכר בלחץ - מקבע הפסד; מי שמחכה - לא מפסיד"
- הפסדים של 100 מיליארד דולר מתחבאים בדוחות של בנק אוף אמריקה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בדוחותיה האחרונים דיווחה מטא על רווח למניה של 2.2 דולר על הכנסות של 28.6 מיליארד דולר, לעומת צפי אנליסטים לרווח למניה של 2.01 דולר על הכנסות של 27.6 מיליארד. לרבעון השני מטא מצפה להכנסות של בין 29.5 ל-32 מיליארד דולר, כשצפי האנליסטים היה 29.4 מיליארד דולר. ההכנסות מפרסום עמדו על 28.1 מיליארד דולר, לעומת צפי של 26.7 מיליארד דולר. במגזר המטאוורס החברה הכניסה 339 מיליון דולר, נתון נמוך מהרבעון התואם אשתקד. אז ההכנסות עמדו על 695 מיליון דולר. ההפסד התפעולי עמד על 3.9 מיליארד דולר, לעומת צפי להפסד של 3.8 מיליארד דולר.
- 2.יהודי שקורא לחברה שלו מטא, אז החברה מתה מה הבעיה 23/05/2023 22:09הגב לתגובה זויהודי שקורא לחברה שלו מטא, אז החברה מתה מה הבעיה
- 1.צוקרברג עם נאום קופי-פייסט כמו מתוך ChatGPT (ל"ת)מביך וחלול 23/05/2023 20:31הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים לרכישת דירה – עד מיליון שקל
בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע
רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.
בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.
יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק
לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.
במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב", המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.
- מחירי הדירות ירדו, ריבית המשכנתא ירדה - מתי יחזרו המשקיעים?
- מיומנו של יועץ השקעות - על הדילמה בין השקעה בבורסה להשקעה בדירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא
בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.
