דושאן ולאחוביץ
צילום: טוויטר יובנטוס רשמי

צ'לסי ליובנטוס: "80 מיליון אירו תמורת ולאחוביץ'"

הקבוצה הלונדונית הגישה הצעה על החלוץ שהגיע בסכום גבוה מפיורנטינה. גם באיירן מינכן וריאל מדריד בתמונה
 
מיכאל וייסרמן |

צ'לסי רשמה את אחת העונות הגרועות בשנים האחרונות: היא החליפה במהלך העונה 3 מאמנים וכבר בימים הקרובים היא צפויה להודיע על מינויו של המאמן הרביעי - מאוריסיו פוצ'טינו.

בונה על החלוץ מיובה. פוצ'טינו (טוויטר פריז סן ז'רמן)

על פי דיווחים באנגליה המאמן הארגנטינאי סיכם את תנאיו במועדון וכבר החל לעבוד על התוכניות לעונה הבאה. המאמן החדש הבהיר כי למרות החיזוק המאסיבי שעשתה צ'לסי בחודש ינואר האחרון, שהיה רכש חסר תקדים עם השקעה של 323 מיליון ליש"ט, הוא לא יחסוך בשחקני רכש חדשים. הקבוצה כשלה בליגת האלופות וגם בליגה כאשר מדורגת במקום ה-12 בטבלה.

פוצ'טינו הבהיר כי ירצה להתחזק בחוליית ההתקפה ועל פי דיווחים המועדון האנגלי אף הגיש הצעה ליובנטוס על סך 80 מיליון אירו עבור החלוץ דושאן ולאחוביץ'. האחרון קיווה להיות בורג משמעותי ביובנטוס, אך התאכזב מהיכולת של הקבוצה העונה. גם החזרת 15 הנקודות לא הביאו את הקבוצה האיטלקית לצמרת הגבוהה בכדורגל האיטלקי ובכדורגל האירופי. לכן, ולאחוביץ ירצה לעבור למועדון משמעותי יותר שיתחרה על כל התארים בעונה הבאה. כבר במהלך חודש ינואר פנתה צ'לסי לגבי החלוץ הסרבי אך האיטלקים סירבו. גם באיירן מינכן וריאל מדריד הביעו עניין בשחקן אך בשלב זה נראה כי צ'לסי תסכים לשלם  את דמי ההעברה הגבוהים ביותר וגם תשדרג את שכרו.

ולאחוביץ' שדרג את שכרו ביובנטוס כאשר הרוויח כ-7 מיליון אירו. בעונה הבאה עשוי להשתדרג בשכרו ל-10 מיליון אירו. ולאחוביץ, 23, גדל בפרטיזן בלגרד וב-2018 עבר לפיורנטינה. בעונה שעברה נמכר ליובנטוס תמורת 70 מיליון יורו. החוזה של הסרבי הוא עד 2026 אבל גם ביובנטוס וגם בסביבתו של השחקן הבינו שהפרידה בקיץ הקרוב תהיה בלתי נמנעת.

החלוץ הנהדר כבש 23 שערים ב-62 משחקים בכל המסגרות במדי יובנטוס, אך במועדון האיטלקי ציפו ממנו ליותר. מאמן יובנטוס, מיסימיליאנו אלגרי, הצהיר כי היה שמח להחזיר לקבוצה את אלבארו מוראטה מאתלטיקו מדריד וזה מראה על חוסר שביעות הרצון שלו מהחלוץ הסרבי. "נצטרך להתחזק בחוליית החוד שלנו בעונה הבאה", אמר המאמן בשבועות האחרונים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.