מאנדיי הנפקה בנאסדק
צילום: נאסדק
דוחות

מאנדיי עוקפת את הצפי, מספקת תחזית טובה וקופצת בטרום ב-8%

חדשות טובות לחברה - מאנדיי מאמינה שברבעון הבא היא סוף סוף תעבור לרווח תפעולי (על בסיס Non-GAAP). אם אתם מחפשים את השלילי, אז הצמיחה של החברה נמצאת בירידה. היא מעריכה צמיחה של 36%. אז נכון שזו צמיחה גבוהה אבל זו עדיין האטה; בינתיים החברה רשמה רווח מתואם של 14 סנט, אבל היא מפסידה תפעולית אז איך זה יכול להיות?
נתנאל אריאל |

חברת מאנדיי מאנדיי, מפתחת מערכת הפעלה לעבודה (Work OS), עוקפת את צפי האנליסטים בוול סטריט וקופצת ב-8% בטרום מסחר. החברה מדווחת על רווח מתואם מפתיע מאוד של 14 סנט למניה על הכנסות של 162.3 מיליון דולר, בעוד האנליסטים ציפו להפסד מתואם כפול של 28 סנט למניה על הכנסות של 155.3 מיליון דולר. מדובר בעלייה של 50% לעומת הרבעון המקביל (1,683, לעומת 960 לפני שנה). מספר הלקוחות שנותנים לחברה הכנסות שנתיות חוזרות (ARR) של יותר מ-50 אלף דולר גדל ב-75% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. החברה ייצרה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 42.7 מיליון דולר ותזרים חופשי של 38.7 מיליון דולר.

מאנדיי גם מעלה תחזיות לרבעון השני ולשנה כולה וגם כאן היא עוקפת את קונצנזוס האנליסטים. החברה צופה ברבעון השני הכנסות של 169 מיליון דולר (אמצע טווח) מעל הצפי בשוק ל-165.6 מיליון דולר. בשנה כולה היא צופה הכנסות של 704 מיליון דולר (אמצע טווח) מעל הצפי בשוק ל-690.7 מיליון דולר. זו גם הייתה התחזית הקודמת של החברה.

חשוב לזכור - אם אתם משקיעים במאנדיי אתם בעיקר קונים צמיחה עתידית. מאנדיי עדיין מפסידה תפעולית. ובכל זאת, מאנדיי סוף סוף צופה מעבר לרווח תפעולי. זה יקרה להערכת החברה ברבעון הקרוב כשהיא צופה רווח תפעולי מתואם של 3 מיליון דולר (אמצע טווח) ושיעור רווח תפעולי של 1.5%. זה רווח תפעולי קטן מאוד וזה עדיין לא רווח נקי אבל זו התקדמות. 

ברבעון האחרון ההפסד התפעולי המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.3 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של 43.8 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2022. אבל כאמור, היא כבר צופה מעבר לרווח תפעולי ברבעון הקרוב. צריך לומר: בהחלט בשעה טובה והתקווה היא שזה יימשך. זה כמובן תלוי בחברה. אבל החברה מראה שיפור והמשקיעים, כמו ברבעון הקודם, אוהבים את זה.

בצד השלילי, גם ברמת ההכנסות, בשורה העליונה, החברה צופה האטה בצמיחה ל-36% (לעומת 50% ברבעון המקביל). כמובן, זו עדיין צמיחה גבוהה אבל וול סטריט כבר לא 'במוד' של צמיחה אלא של רווחים והמשקיעים מצפה מחברות גם להגיע לרווחים (זו הרי המטרה של חברות). אז הוא לא מצפה ממאנדיי בינתיים לראות רווח אבל מתישהו הוא יאבד את הסבלנות.

מאנדיי היא גם אחת החברות הישראליות הנדיבות ביותר מבחינת אופציות. אבל זה בערך: העובדים הוותיקים הרוויחו בגדול. השווי של העובדים החדשים - אפס. יש בזה גם היגיון כי עובדים חדשים לא אמורים לקבל אופציות באותו מחיר שקיבלו עובדים ותיקים לפני כמה שנים, כשעברו איתה את המהמורות כל הדרך להנפקה, ועדיין קשה לעובד להיות מרוצה כשהוא יודע שהעובד שלידו התעשר ויש לו חצי מיליון או מיליון יותר ממנו, רק כי הוא הצטרף לחברה כמה חודשים או שנה לפניו.

מניית מאנדיי נסחרת כעת במחיר של 131 דולר למניה ושווי שוק של 6.27 מיליארד דולר (לפני העלייה הצפויה). בשנה האחרונה היא עלתה ב-19%, אבל עדיין רחוקה ב-65% משיא ההייפ, שבו היא כבר הגיעה לשווי של כ-20 מיליארד דולר, והפכה לרגע לאחת הישראליות הגדולות בעולם.

קיראו עוד ב"גלובל"

המייסד והמנכ"ל המשותף של מאנדיי, רועי מן: "מאנדיי פתחה חזק את שנת 2023, והתוצאות שלנו משקפות את הביקוש הגובר מצד לקוחות לפלטפורמת Work OS ולהיצע המוצרים שלנו, וכן את מחויבותנו המתמדת לשיפור היעילות והרווחיות. אנו מתחילים להטמיע את mondayDB וכן לשלב יכולות בינה מלאכותית בפלטפורמה. אנו בטוחים ביכולת שלנו להמשיך את המומנטום עד סוף השנה ומעבר לה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

צילום: Jens Mahnke, Pexelsצילום: Jens Mahnke, Pexels
הטור של גרינברג

עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית

יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל    

שלמה גרינברג |
נושאים בכתבה טבע שברון


לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך. 

זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות". 

אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".

מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.

עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות

שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.