כישלון ידוע מראש - סלינה כל הדרך מ-5 מיליארד ל-150 מיליון דולר
עוד בלון שהתפוצץ. כשסלינה הונפקה בוול סטריט לפי שווי של מעל 1.2 מיליארד דולר ושוויה זינק ל-5 מיליארד דולר, היה מספיק לפתוח את הדוחות שלה כדי להבין שמדובר בשווי מנותק מהמציאות. חברת האירוח-מלונות של רפי מוסרי ודניאל רודוסבסקי, היתה רחוקה מלהגיע לרווחים והדוחות ל-2022 מעידים על כך.
ההפסד הגיע לכ-200 מיליון דולר, לעומת 180 בשנה קודמת, כשההכנסות הוכפלו ל-180 מיליון דולר. כדי שעסק שמכניס 180 מיליון דולר ומפסיד 200 מיליון דולר ירוויח צריך להגדיל פי כמה את ההכנסות.
הפסד התפעולי אשתקד הסתכם ב-76 מיליון דולר, שיפור לעומת שנה קודמת והתזרים נותר שלילי ודומה לשנה קודמת - מעל 20 מיליון דולר. התוצאות מבטאות קושי של רשת האירוח שלה 118 אתרים ב-25 מדינות. סלינה שמנסה לקחת מקומות אירוח, להעביר אותם שיפוץ, מיתוג מחדש ולהפוך אותם לאטרקטיביים למטיילים פועלת מסביב לעולם - אמריקה, אירופה, אסיה פסיפיק וישראל. היא מציעה לבעלי הוסטלים ומקומות, שיפוץ ומיתוג בתמורה לסוג של שותפות.
כך או אחרת, סלינה לצד פאגאיה, סטיסקפי וישראליות נוספות שהתמזגו דרך ספאק, היא כישלון בורסאי עם הפסד של קרוב ל-905 ושווי שצנח ל-145 מיליון דולר.
ככה מחממים הנפקה
החברה נכנסה להסכם מיזוג עם הספאק BOA בדצמבר 2021, בן פרידמן סמנכ"ל הכספים ונשיא הספאק מסר אז: "הסלינה היא אחד מחברות האירוח היחידות שבאמת עושה מהפכה בעולם הטיולים ונוגעת בצרכי שוק אמיתיים. אנחנו גאים לעזור בהנפקת מותג הלייפסטייל הדינמי הזה, אנחנו מצפים להמשיך לעבוד ביחד עם רפי ויחד עם שאר צוות הסלינה תוך כדי שהם מגדילים את הפלטפורמה שלהם ומוציאים לפועל את האסטרטגיה שלהם". רפי (רפאל) מוסרי, מייסד שותף ומנכ"ל החברה, אמר אז: "זה הישג חשוב עבור סלינה, כאשר אנחנו משלימים את המטרה שלנו להפוך לחברה ציבורית ולהחל את שלב הצמיחה הבא שלנו. השלמת ההנפקה הזו היא אישור נוסף לאירוח הייחודי שאנחנו מספקים, אנחנו יכולים להגדיל את המותג ואת היעדים הייחודיים שלנו למטיילים ומקומיים ברחבי העולם כמו שלא נעשה מעולם".
- סוגת בדרך לבורסה לפי שווי של 1.2-1.3 מיליארד שקל
- המניה של האחים וינקלבוס צונחת מתחת למחיר ההנפקה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דיבורים לא עולים כסף. אמונה לדיבורים עולה הרבה כסף.
- 11.יוסי 02/05/2023 13:08הגב לתגובה זוכשאני רואה כותרת 'כישלון ידוע מראש' לכתבה שמתפרסמת לאחר הכישלון יש בידי את כל ההוכחות לכך שהכותב אדיוט
- 10.עופר 02/05/2023 12:42הגב לתגובה זוזה היב הרי כה ברור. לא מבין איך מוסדיים נכנסים להשקעות כאלה. כולם מסבנים את כולם. בזיון.
- 9.אזרח 01/05/2023 11:05הגב לתגובה זואת המושג ''הונאת משקיעים''
- 8.רק על מה שהם מעוללים למכתש רמון אשמח שהם יצאו מהארץ (ל"ת)איש מדבר 01/05/2023 10:39הגב לתגובה זו
- 7.גיידליין 01/05/2023 09:35הגב לתגובה זוע"י יועץ חכם לשוק ההון? הכיצד? תשובה לא תינתן זה ברור,לא מביטים במראה,הגמל והדבשת
- 6.חיים 01/05/2023 09:32הגב לתגובה זושמח מאוד שהרשת הזו נופלת
- 5.אמונה 01/05/2023 09:27הגב לתגובה זוכוונתכם -אמון
- 4.האליטות עם הקשרים עושקות את העם (ל"ת)שלמה 01/05/2023 09:20הגב לתגובה זו
- 3.א 01/05/2023 09:10הגב לתגובה זולא יודע למה אתם קוראים לזה כשלון מסחרי ? כל האקט סיסטם הזה זה נוכלות . בגלל שעשו את זה חבר'ה צעירים בשיתוף פעולה עם אנשי החליפות בוואלטסטריט, אזובמיוחד רואה חשבון, אז זה כשלון עסקי ? אם עוקצים אותי בטלפון ב 100 של זה נוכל . אבל אם עוקצים מיליוני אנשים ואת קרנות הפנסיה שלהם ( בשיתוף פעולה מבפנים) במילייארדים והם למדו באוניברסיטות יוקרתיות זה כשלון עסקי.
- ל 01/05/2023 09:29הגב לתגובה זוהעיקרון כן,והוא שוק של FMO בשל ריבית אפסית
- 2.ונגמר הכסף. סחטיין על בית ההשקעות מור ששוב בחר להש 01/05/2023 08:49הגב לתגובה זוונגמר הכסף. סחטיין על בית ההשקעות מור ששוב בחר להשקיע בחברות מטופשות.
- ל 01/05/2023 09:33הגב לתגובה זויש כנגד מרוויחים,והפעם זו העיתונות הכלכלית פיננסית
- ל 01/05/2023 09:30הגב לתגובה זודוגמאות לכסף שעלה לראש בהיותו שווה כלום,התפתו ,כרגיל
- 1.חדלות פרעון די בקרוב (ל"ת)אסף כץ 01/05/2023 08:15הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
