יונייטד איירליינס עם תחזית טובה, למה למשקיעים יש ספקות?
יונייטד UNITED AIRLINES נשארה עם התחזית שלה לרווח לשנה כולה שיעמוד על בין 10 דולר ל-12 דולר למניה. זו אותה תחזית שהיא סיפקה לפני שהוציאה אזהרה לגבי רווחיה ברבעון הראשון בחודש שעבר, מה שמרמז שחברת התעופה רואה בעיות שלושה רבעונים קדימה. האנליסטים בשוק חושבים קצת אחרת, כשהצפי בשוק עומד על רווח למניה של 8.56 דולר לשנה כולה.
"השוק מזלזל בכוח הרווחים של יונייטד השנה", אמר אנליסט Third Bridge, כריסטופר רייט. "בכך שאישרה את התחזית שנתנה בחודש שעבר, יונייטד רומזת לתוצאה חזקה עוד יותר בשלושת הרבעונים האחרונים של 2023". החברה ציפתה להפסד של בין 60 סנט לדולר למניה, בסופו של דבר היא סיימה עם הפסד של 63 סנט על הכנסות של 11.43 מיליארד דולר, מה שמכוון את חודש מרץ לסיום חזק, סימן מעודד לביקוש. צפי האנליסטים עמד על הפסד של 73 סנט למניה והכנסות של 11.42 מיליארד דולר.
ביקוש עז לנסיעות, במיוחד בשווקים בינלאומיים, תומך בתפיסה האופטימית של יונייטד לגבי החודשים הבאים. "אנחנו צופים בסיכונים המאקרו-כלכליים בקפידה, אבל הביקוש נשאר חזק, במיוחד הבינלאומי, שבו אנחנו גדלים בקצב כפול מהקצב המקומי", אמר המנכ"ל סקוט קירבי. עוד הוסיף קירבי כי הסיכונים המאקרו-כלכליים גדולים יותר מאשר היו לפני כמה חודשים. לדבריו, על רקע המהומה הבנקאית של החודש שעבר, יונייטד ראתה ירידה מיידית בביקוש לטיסות עסקים שהוזמנו בהתראה קצרה, ירידה שנמשכה כשבועיים.
"התחזית היא התרחיש הבסיסי שלנו, בהתבסס על מה שאנחנו רואים כרגע. ומה שאנחנו רואים עכשיו זה ביקוש חזק", אמר קירבי. הוצאות הצרכנים "מתאזנות בחזרה לשירותים" לאחר הטיה לכיוון סחורות במהלך הקורונה, אמר. המנכ"ל גם אותת על שינוי בביקוש העונתי, שלדבריו הוא מצפה שיימשך בטווח הארוך. קירבי אמר שחודשי שיא הביקוש לפנאי, מרץ עד אוקטובר, צפויים להיות חזקים יותר מבעבר, בעוד שחודשים הנשענים יותר על נסיעות עסקים, כמו ינואר ופברואר, יהיו חלשים יותר.
- הממשלה אישרה מתווה להגדלת כמות הטיסות לארה”ב וקנדה
- בכנסת רוצים שחברות התעופה יחזרו לארץ: יבוא על חשבון זכויות הטסים?
לא כולם מפקפקים בתחזית של חברת התעופה. אנליסטים של TD Cowen רואים את יונייטד עומדת בתחזית הרווח לשנה כולה, וצופים רווח למניה של 10.90 דולר, בנוסף ציינו כי מומנטום ההכנסות, במיוחד הבינלאומי, נותר חזק. "אנחנו מזכירים למשקיעים שלפני שנה, ממשלת ארה"ב דרשה בדיקות כדי להיכנס למדינה", אמרו אנליסטים בראשות הלן בקר. "צרכנים רבים נשארו בבית בקיץ השלישי ברציפות כתוצאה מכך."
אנליסטים של ריימונד ג'יימס RAYMOND JAMES FINANCIAL צופים כי ליונייטד יהיה האפסייד הגדול ביותר מהפתיחה המחודשת של אזור האוקיינוס השקט לטיסות, שהיווה 11% מההכנסות ב-2019. מבין שלושת הסגמנטים - פנאי, עסקים וביקוש בינלאומי - דווקא הבינלאומי עשוי להיות זה שיביא להאצה ב-2023. יונייטד בהחלט מהמרת על זה, ומוסיפה קווים חדשים למלאגה, שטוקהולם ודובאי לקיץ, ועוד שש טיסות למקומות חמים לטיולים באירופה, כמו פריז, רומא ולונדון. תרחיש של מיתון עמוק עשוי לסכן את התפיסה הזו של הביקוש הגובר לטיסות, אך עד כה הצרכנים הראו נחישות אכן לצאת לחופשות.
לא מזמן מנהל התעופה הפדרלי (FFA) הציע לקנוס ביותר מ-1.1 מיליון דולר את יונייטד, בגין אי ביצוע בדיקות בטיחות נדרשות של מערכת האש במטוסי הבואינג 777 שלה. ה-FAA טען שבשנת 2018 יונייטד הסירה בדיקת אזהרת מערכת אש מרשימת הבדיקות לפני הטיסה שהיא מבצעת, והפעילה לא פחות מ-102,488 טיסות בואינג 777 מיוני 2018 עד אפריל 2021 שלא עמדו בדרישות כשירות האוויר. "הבדיקה נדרשת במדריך מפרטי התחזוקה. הסרת הבדיקה הביאה לכישלון של יונייטד לבצע את הבדיקה הנדרשת ולהפעלת כלי טיס שלא עמדו בדרישת כושר האוויר", נכתב בהודעת ה-FAA.
- טראמפ מרכך את מדיניות המכסים - אלו ההקלות החדשות ליצרני הרכב
- נייקי וקים קרדשיאן בשיתוף פעולה - ישיקו מותג חדש ב-2026
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
החברה נסחרת לפי שווי של 15 מיליארד דולר, כשמניית החברה עלתה 21% מתחילת השנה ו-4% בשנה האחרונה כולה.
- 1.הדירות נהיה רע, האוכל מתחת לגרוע, פשוט גועל.המחירי 19/04/2023 21:18הגב לתגובה זוהדירות נהיה רע, האוכל מתחת לגרוע, פשוט גועל.המחירים שלהם בשמיים.