שרון סטון
צילום: אינסטגרם רשמי שרון סטון

השחקנית שרון סטון בהודעה דרמטית: "איבדתי 50% מהוני בקריסת הבנקים"

במהלך ערב גאלה ביקשה מהקהל לתרום כסף לארגון צדקה לסרטן והפתיעה: "הרגע הפסדתי חצי מהכסף שלי". הערכות: הונה שמוערך ב-50 מיליון ליש"ט הופקד בסיליקון ואלי בנק
איציק יצחקי | (10)

השחקנית שרון סטון טוענת שהיא הפסידה "מחצית" מהונה, 50 מיליון ליש"ט, במשבר הפיננסי האחרון. הסיבה: קריסת סיליקון ואלי בנק.

במהלך ערב גאלה שנערך לטובת גיוס תרומות בהוליווד בשבוע שעבר, השחקנית ביקשה מהקהל לתרום כסף לארגון צדקה לסרטן. ההפתעה הגיעה כאשר אמרה להם: "הרגע הפסדתי חצי מהכסף שלי וזה לא אומר שאני לא כאן".

הטור של גרינברג: איך נפל בנק סיליקון ואלי, במה אשמה התקשורת ומה אפשר ללמוד מכך?

סטון, 65, לא ציינה באיזה בנק מדובר. מה שכן ברור הוא שההון שלה עומד על כ-50 מיליון ליש"ט וערב הגאלה שבה השתתפה - אירוע של הקרן לסרטן נשים - התקיים ביום חמישי האחרון, ימים ספורים לאחר קריסת הבנק, יחד עם בנק סיגניצ'ר. אלו היו שניים מתוך שלושת קריסות הבנקים הגדולים בארצות הברית, הראשון שבהם היה של בנק וושינגטון במהלך המשבר הפיננסי של 2008.

כזכור, הפד האמריקאי הבטיח את כל הפיקדונות המוחזקים בשני הבנקים, מה שהופך את דבריה של סטון, שהבית שלה מוערך ב-18 מיליון ליש"ט, ללא ריאליים. למשקיעים היא הוסיפה כי מי שלא יודע להעביר את הכסף, יכול לכתוב גם צ'ק.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    טוב. היא רגילה לאבד את התחתונים (ל"ת)
    אצבעוני 29/03/2023 04:00
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    גם היום הייתי מתחתן איתה-אישה פשוט יפה (ל"ת)
    dudu 20/03/2023 17:06
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    האישה שעשתה את הונה מסיליקון הפסידה אותו בבנק הסיליקון (ל"ת)
    דרור 19/03/2023 14:42
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    תמים 19/03/2023 14:12
    הגב לתגובה זו
    למה לא התחתנה, בעלה היה שומר על הכסף. נשים עושות שטויות .
  • 5.
    נועם 19/03/2023 13:52
    הגב לתגובה זו
    הוא לא יכול לבצע בלי שינוי של החוק הקיים שמבטיח הגנה עד 250,000$ ואת זה הוא יצטרך להעביר בבית המחוקקים עד כמה שאני יודע.
  • 4.
    נ.ש. 19/03/2023 13:43
    הגב לתגובה זו
    יש אפשרות למכור את הפיקדון. המכירות נעו סביב 55% -60 מהפיקדון. בנוסף אם היא השקיעה במניות בנקים היא הפסידה
  • 3.
    זה בהחלט יתכן אם היא השקיעה במניות הבנק שקרסו (ל"ת)
    לא משקרת 19/03/2023 13:05
    הגב לתגובה זו
  • כולם משקרים. (ל"ת)
    מוישי זוכמיר 19/03/2023 13:58
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ביידן מחזיר לה את הכסף... (ל"ת)
    מוישי זוכמיר 19/03/2023 12:31
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מניח שאמרה את זה לפני שהממשל הודיע שיגבה את כל הפקדונות (ל"ת)
    רון 19/03/2023 12:30
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.