סוף עידן הבעלים? מייקל ג'ורדן צפוי למכור את חלקו בשארלוט
כדורסלן העבר נמצא במשא ומתקדם עם אחד מבעלי אטלנטה הוקס ועוד בעלי שליטה בהורנטס
הפועל ירושלים בכדורסל יצאה ביום חמישי האחרון לדרך חדשה/ המיליארדר מתן אידלסון רכש את רוב מניות הקבוצה וכעת נראה כי גם קבוצת שארלוט הורנטס בדרך לשינוי בעלים.
מי שמשמש כיום כבעל השליטה המוביל בקבוצה האמריקאית הוא גדול שחקני כדורסל בהיסטוריה מייקל ג'ורדן. האחרון רכש את זכויות הניהול בהורנטס ב-2010 תמורת 275 מיליון דולר.
ב-2019 מכר ג'ורדן חלק ממנויותיו לשני אנשי עסקים- גייב פלוטקין ודניאל סנדהיים. כעת פלוטקין רוצה להגדיל את זכויות הניהול שלו במועדון ומעוניין לרכוש את כל מנויותיו של ג'ורדן עם איש עסקים נוסף-ריק שנאל.
- הבית היקר בעולם עומד למכירה - זה הסכום
- 2 מיליון דולר לנעל: המחיר המטורף בו נמכרו נעלי האליפות של ג'ורדן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יעזוב את הליגה הטובה בעולם? ג'ורדן (טוויטר- ליגת הנבא)
האחרון נחשב לבעל השליטה בקבוצת אטלנטה הוקס אבל נמצא שם עם אחוזים בודדים וכעת ברצונו לבעל השליטה מוביל ביחד עם פלוטקין. על פי דיווחים בארה"ב מדובר בשיחות ראשוניות אך ישנה רצינות מצד שני הצדדים ולא מן הנמנע שעד העונה הבאה יעזוב ג'ורדן את המועדון.
למרות שג'ורדן הגיע לפני עשור לשארלוט אז הוא לא הצליח להפוך אותה לקבוצה משמעותית בליגה הטובה בעולם ותחתיו הגיעה הקבוצה רק שלוש פעמים לשלב הראשון של הפלייאוף. גם ערכו של המועדון לא עלה בתקופתו של ג'ורדן כאשר היא מדורגת במקום ה-27 מתוך 30 קבוצות בנבא
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
