מייקל גורדון
צילום: mccarmona23, flickr

2 מיליון דולר לנעל: המחיר המטורף בו נמכרו נעלי האליפות של ג'ורדן

כוכב שיקגו בולס בעבר ממשיך להציב רף חדש בכל הנוגע למחירי אספנות, כשסט נעליים שנעל בזמן משחקי האליפות נמכר בסכום כולל לא נתפס. המחיר בפנים
יובל כרמל | (2)
נושאים בכתבה NBA מייקל ג'ורדן

ממשיך לשבור שיאים: סט של שש נעלי אייר ג'ורדן, שנעל הכדורסלן האגדי מייקל ג'ורדן במהלך משחקי האליפות בין 1991 ל-1998, נמכרו בסכום שיא העומד על לא פחות מ-8 מיליון דולר, במכירה פומבית שערך המותג "סות'ביס", שידוע כמומחה למוצרי אספנות.

זהו כעת סט הנעליים היקר בהיסטוריה, ומוצר הג'ורדן השני היקר ביותר, לאחר שבאפריל זוג נעליים שנעל הכוכב נמכרו עבור 2.2 מיליון דולר, מה שהופך אותן לנעליים היקרות אי פעם. חולצת המשחק של ג'ורדן מהגמר של 1998 עדיין מחזיקה בתואר פריט הספורט היקר בהיסטוריה, לאחר שנמכרה בספטמבר 2022 עבור 10.1 מיליון דולר. בקנדה ציינו כי המחיר הגבוה במכירה הפומבית מוכיחה את העובדה שהכדורסלן האגדי נחשב לספורטאי היקר והמשפיע ביותר בכל הזמנים.

סט הנעליים, המכונה "הדיינסטי קולקשן" (צילום: סות'ביס)

"המחיר שובר השיאים של היום הוא עדות ל-GOAT (הגדול ביותר בכל המזנים), אמר אמר ברהם וכטר, ראש תחום בגדי הרחוב והקולקציות המודרניות בסות'ביס. "זהו רגע שאין כמוהו ואבן דרך בהיסטוריית המכירות הפומביות, המכירה של ששת נעלי האליפות האלה ככל הנראה לעולם לא תשוחזר". 

בפעם הקודמת שנמכרו נעלי ג'ורדן בסכומים דומים, אמר וכטר כי: "התוצאה שוברת השיאים של היום מוכיחה עוד יותר שהביקוש למזכרות ספורט של מייקל ג'ורדן ממשיך לעלות על כל הציפיות",  השיא שלפני השיא הקודם של נעלי ג'ורדן היה 1.47 מיליון דולר לזוג נעלי נייקי אייר שלו שנמכרו במכירה פומבית ב-2021. ג'ורדן נעל נעליים במידה 48 כשקלע 37 נקודות במשחק מספר 2 בסדרת גמר ה-NBA ב-1998, וסחב את הבולס לניצחון 93:88 על יוטה ג'אז.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    נח 05/02/2024 12:11
    הגב לתגובה זו
    קצת דומה לדור המבול. על זה שר אריאל זילבר: "... בלי שום דבר אשר כדאי, למות למענו..." תרבות ריקנית וחלולה.
  • 1.
    בעולם 04/02/2024 16:08
    הגב לתגובה זו
    צריך לאסור קניית טאלנטים במיליארדים,לאסור חברות כמו אמזון גוגל אפל מטא ועוד ועוד
לקלר והמילטוןלקלר והמילטון

עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון

אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה פרארי פורמולה 1

פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק. 


 פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”


בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.


המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק. 


קרלוס סיינץ יחזור?

לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.