נטפליקס חושפת פרטים ראשונים על המלחמה בשיתוף סיסמאות
ענקית הסטרימינג נטפליקס NETFLIX הכריזה כבר מזמן מלחמה על שיתוף הסיסמאות שגורם לה להפסדים גדולים. כעת החברה חושפת פרטים ראשונים כיצד היא מתכוונת לעשות זאת.
על פי מרכז העזרה של נטפליקס, חשבונות המנויים יישארו ניתנים לשיתוף אך רק בתוך משק בית אחד. כתוצאה מכך, נטפליקס תדרוש מהמשתמשים להגדיר "מיקום ראשי" עבור כל החשבונות המתגוררים באותו משק בית. משתמשים יצטרכו להיכנס ל-wifi הביתי של המיקום הראשי לפחות פעם ב-31 יום כדי לוודא שהמכשיר שלהם לא חסום. החברה אמרה שהיא תשתמש במידע כגון כתובות IP, מזהי מכשירים ופעילות בחשבון כדי לקבוע אם מכשיר שנכנס לחשבון מחובר למיקום הראשי.
כאשר מישהו נכנס לחשבון ממכשיר שאינו חלק מהמיקום הראשי, או אם הגישה אליו מתבצעת באופן מתמשך ממיקום אחר, סביר להניח שהוא ייחסם. כדי לעקוף זאת, בעל החשבון הראשי יצטרך לאמת את המכשיר באמצעות קוד זמני. לאחר האימות, החבר הנוסע יכול לצפות בנטפליקס במשך שבעה ימים רצופים. טרם ברור אם אפשר לבקש מספר קודים זמניים לאחר תקופת שבעת הימים כדי להימנע מתשלום עבור חשבון נוסף.
נטפליקס כאמור הזהירה כי היא תגביר את המאמץ שלה להילחם בשיתוף הסיסמאות. "בהמשך הרבעון הראשון, אנו מצפים להתחיל להפעיל שיתוף בתשלום בצורה רחבה יותר. שיתוף החשבונות הנרחב של היום (100 מיליון משקי בית) מערער את היכולת שלנו לטווח ארוך להשקיע ולשפר את נטפליקס, כמו גם לבנות את העסק שלנו", אמרה החברה.
- המלחמה על וורנר ברדרס: לארי אליסון מספק ערבות אישית לעסקה
- דירקטוריון וורנר קורא לבעלי המניות לדחות את הצעת פרמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד המלחמה בשיתוף סיסמאות, נטפליקס תסתמך גם על שכבת המנויים החדשה הנתמכת בפרסומות כדי להעלות את הרווחיות, במיוחד כשהתחרות בתחום הסטרימינג מתגברת. נטפליקס אמרה למפרסמים שהיא ראתה הכפלה של ההרשמות למסלול הפרסומות שלה בינואר לעומת דצמבר - סימן חיובי לתנופת מנויים שכן החברה מתאמצת להמריץ את ההכנסות שלה.
נטפליקס דיווחה שהוסיפה 7.7 מיליון מנויים ברבעון הרביעי של 2022, הרבה מעל הצפי לתוספת של 4.5 מיליון מנויים חדשים נטו ברבעון. מספר המנויים הכולל גדל ל-228 מיליון. החברה הכניסה 7.85 מיליארד דולר, אבל בשורה התחתונה היא רשמה רווח מתואם של 12 סנט למניה, כאשר השוק צפה 42 סנט למניה. נטפליקס לא מרשימה גם בתחזית לרבעון הבא וצופה הכנסות של 8.17 מיליארד דולר, בהתאם לצפי האנליסטים, אבל רווח למניה של 2.82 דולר לעומת הצפי ל-2.99 דולר למניה. המשמעות: מכפיל הרווח העתידי: 31. החברה גם צופה הרעה בשורת המרווח התפעולי כך שהוא צפוי לרדת ל-19.9% לעומת 21.2% שצפו האנליסטים ונמוך משמעותית מ-25.1% ברבעון הראשון של שנת 2022.
מניית החברה נסחרת תמורת 356.5 דולר ושווי שוק של 158.8 מיליארד דולר.
- 1.למה זה בנדל"ן? (ל"ת)דמינ 02/02/2023 15:00הגב לתגובה זו
רז אברהם. קרדיט: רון כהןמבצעי הייאוש של הקבלנים מלמדים שירידת מחירי הדירות תימשך
רז אברהם, משפטן ושמאי מקרקעין, על המלאי הענק, הטריקים להשארת מחיר הדירה הרשמי יציב כשבפועל המחיר בירידה דרמטית
שוק הדיור הישראלי עבר בשנתיים האחרונות שינוי משמעותי: יותר תנודתיות והרבה יותר יצירתיות שיווקית מצד יזמים. מי שמחפש תשובה פשוטה (עולה/יורד) מפספס את הסיפור. מי שמנסה להבין מה באמת קורה למחיר - לא צריך להסתכל על המספרים, אלא על מה שמנסים להסתיר מאחוריהם.
עודף מלאי חדש: כשההיצע נהיה שחקן פעיל
עפ״י נתוני הלמ״ס בסוף אוקטובר 2025 נותרו למכירה כ־83,580 דירות חדשות, עם 29.2 חודשי היצע. כלומר בקצב המכירות הנוכחי יידרשו מעל שנתיים עד לסיום מכירת המלאי הקיים. כבר כאן עולה מצוקת היזמים
על פני השטח: כשיש כל כך הרבה דירות על המדף, הקבלן חייב למכור כדי לפתור לעצמו בעיות מימון, תזרים וודאות.
ועוד נתון שמחדד איפה הלחץ יושב: כ-32% מהמלאי שנותר למכירה נמצא במחוז תל אביב (26,570 דירות) וכ-25% במחוז המרכז (20,750 דירות). כלומר: עודף
המלאי מתרכז באזורי ביקוש - בדיוק המקומות שבהם הקונים הכי רגישים למחיר, לריבית ולתחושת הסיכון.
בשלושת החודשים אוגוסט- אוקטובר 2025 נמכרו כ-19,870 דירות (חדשות + יד שנייה, ירידה של 9.8% לעומת שלושת החודשים הקודמים). מתוך זה, 40.2% דירות חדשות (כ-7,990),
ומתוכן כ־35.6% מהדירות החדשות שנמכרו היו במסגרת סבסוד ממשלתי.
- אושרה תכנית להקמת שכונת "מצפה תלפיות" בהיקף של כ-900 יח"ד
- לזה הקבלנים לא ציפו - מבול של ביטולי עסקאות בפתח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
זה אומר משהו לא נעים לקבלנים אבל אמיתי: כשחלק גדול מהפעילות נשען על מסלולים מסובסדים, השוק החופשי מאותת שהוא מתקשה לייצר ביקוש במחירים שהיזמים רוצים - והפער הזה הוא הדלק למבצעים.
רז אברהם. קרדיט: רון כהןמבצעי הייאוש של הקבלנים מלמדים שירידת מחירי הדירות תימשך
רז אברהם, משפטן ושמאי מקרקעין, על המלאי הענק, הטריקים להשארת מחיר הדירה הרשמי יציב כשבפועל המחיר בירידה דרמטית
שוק הדיור הישראלי עבר בשנתיים האחרונות שינוי משמעותי: יותר תנודתיות והרבה יותר יצירתיות שיווקית מצד יזמים. מי שמחפש תשובה פשוטה (עולה/יורד) מפספס את הסיפור. מי שמנסה להבין מה באמת קורה למחיר - לא צריך להסתכל על המספרים, אלא על מה שמנסים להסתיר מאחוריהם.
עודף מלאי חדש: כשההיצע נהיה שחקן פעיל
עפ״י נתוני הלמ״ס בסוף אוקטובר 2025 נותרו למכירה כ־83,580 דירות חדשות, עם 29.2 חודשי היצע. כלומר בקצב המכירות הנוכחי יידרשו מעל שנתיים עד לסיום מכירת המלאי הקיים. כבר כאן עולה מצוקת היזמים
על פני השטח: כשיש כל כך הרבה דירות על המדף, הקבלן חייב למכור כדי לפתור לעצמו בעיות מימון, תזרים וודאות.
ועוד נתון שמחדד איפה הלחץ יושב: כ-32% מהמלאי שנותר למכירה נמצא במחוז תל אביב (26,570 דירות) וכ-25% במחוז המרכז (20,750 דירות). כלומר: עודף
המלאי מתרכז באזורי ביקוש - בדיוק המקומות שבהם הקונים הכי רגישים למחיר, לריבית ולתחושת הסיכון.
בשלושת החודשים אוגוסט- אוקטובר 2025 נמכרו כ-19,870 דירות (חדשות + יד שנייה, ירידה של 9.8% לעומת שלושת החודשים הקודמים). מתוך זה, 40.2% דירות חדשות (כ-7,990),
ומתוכן כ־35.6% מהדירות החדשות שנמכרו היו במסגרת סבסוד ממשלתי.
- אושרה תכנית להקמת שכונת "מצפה תלפיות" בהיקף של כ-900 יח"ד
- לזה הקבלנים לא ציפו - מבול של ביטולי עסקאות בפתח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
זה אומר משהו לא נעים לקבלנים אבל אמיתי: כשחלק גדול מהפעילות נשען על מסלולים מסובסדים, השוק החופשי מאותת שהוא מתקשה לייצר ביקוש במחירים שהיזמים רוצים - והפער הזה הוא הדלק למבצעים.
