מירי רגב הופכת את נתיב פלוס 3 בדרך מתל אביב לירושלים לפלוס 2
כדי להוריד את העומסים על הכבישים צריך יותר תחבורה ציבורית ופחות תחבורה פרטית. אין ברירה, יש בישראל יותר מדי מכוניות על הכבישים וכל שנה מתווספות עוד מאות אלפי מכוניות. אי אפשר לבנות מספר בלתי מוגבל של נתיבים בכבישים המהירים (וזה גם לא יעזור - כי בסוף יש עיר שנכנסים אליה ושם יווצר "צוואר בקבוק"), כדי לפתור את הבעיות צריך שאנשים ייסעו יותר מאדם אחד ברכב.
שרת התחבורה החדשה מירי רגב אמרה לאחרונה ש"לא ייתכן שהנת"צ יהיה ריק בזמן שאנשים עומדים בפקקים" - אבל מירי רגב פספסה את הנקודה: כדי שהאוטובוסים יוכלו להעביר במהירות גבוהה הרבה יותר אנשים ממקום למקום הנת"צ צריך להיות פנוי. הוא פנוי בשביל לאפשר את היתרון שלו. אם הוא יהיה פקוק כמו כל נתיב אחר אז היתרון שלו לציבור הנוסעים יימחק. הסיבה שהנת"צ ריק היא העובדה שהוא כבר העביר עשרות אנשים הרבה יותר ביעילות מאשר נתיב שמתמלא ונסתם על ידי יותר מדי מכוניות פרטיות. למעשה, במקום כל מכונית בודדת, שמעבירה 1.2 אנשים בממוצע, אוטובוס מעביר 40-50 אנשים. כלומר אם שני אוטובוסים נוסעים בנת"צ בדקה זה 100 אנשים, או 83 מכוניות. האם לא עדיף להעביר הרבה יותר אנשים? בוודאי שכן, וכך מסכימים מומחי התחבורה. אבל מירי רגב לא רוצה פתרונות, היא רוצה להיראות טוב. וחבל שכך. כי במעשים שלה היא בעצם מעודדת פקקים ופוגעת בציבור החלש, זה שהיא כביכול נלחמת בשבילו.
אנחנו נחזור ונזכיר - כשכל אחד נוסע לבד במכונית - ברור שיהיו פקקים. אפשר לייצר חלופות. צריך רק לרצות (הנה אחת מהן, וכנראה הטובה ביותר. זה אשכרה פתר את הפקקים במקומות הבודדים בעולם שניסו את זה). ומי שמתעקש לנסוע לבד? זה ממש בסדר שיעמוד בפקקים.
בכל מקרה, השרה רגב החליטה לבטל דה פקטו את נתיב התחבורה הציבורית החדש לירושלים. לפני מספר שבועות היא ביטלה את האכיפה בנתיב (ורק נזכיר - מדובר בנתיב תחבורה ציבורית רק בשעות העומס, 6 וחצי בבוקר עד 9 וחצי בבוקר) כשאמרה שהאכיפה המשטרתית לא תתבצע בצורה גלויה. עכשיו היא מורידה את מספר הנהגים בנת"צ ל-2 פלוס במקום 3 פלוס.
- נפתחו עוד 1,200 מקומות חניה בחניון הנתיב המהיר לת"א, בשפירים
- עדיף להישאר בבית: אלו הכבישים שיהיו חסומים בביקור מרקל בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רגב כמובן קוראת לזה "בשורה טובה". רק כאמור - חבל שהיא לא מתייעצת עם המומחים ולא בודקת מה עשוי להוריד את הפקקים, ובמקום זה היא רק תורמת להם.
צריך לומר מילה טובה לרגב - לפחות היא לא מבטלת את הנתיב לחלוטין. כלומר, עדיין יהיה יתרון לכלי רכב עם יותר מאדם אחד. גם זה משהו.
לדברי משרד התחבורה "החלטת שרת התחבורה התקבלה לאחר שהצוות המקצועי במשרד התחבורה הציג בפניה עבודת מטה מקיפה בהמשך לבקשתה, אשר בחנה את תפוסתו של הנתיב בכביש 1 לירושלים, בקטע שבין מחלף דניאל למחלף הראל והשפעותיו על התנועה בכלל הנתיבים.
"מהנתונים עולה כי בנתיב הקיים נוסעים היום בשעות הפעילות של "נתיב פלוס" כ-130 אוטובוסים בשעה ועוד כ-300 כלי רכב פרטיים (3+). ניתוח נתונים מקצועי שנעשה במשרד קבע כי ניתן למקסם את קיבולת הנתיב, בזכות הפיכתו לנתיב 2+, שיאפשר להוסיף עוד כ-500 כלי רכב בשעה.
"עוד הנחתה השרה להרחיב את ההסברה לנהגים אודות שעות הפעילות של "נתיב פלוס" ולהדגיש כי הנתיב מותר לשימוש כלל משתמשי הדרך מהשעה 09:30 בבוקר ועד 06:30 בבוקר למחרת. זאת, לאחר שהתברר כי רוב הנהגים לא היו מודעים כי הנתיב פתוח לכלל הנוסעים בדרך לאחר השעה 9:30 בבוקר, דבר שגרם לעומסים מיותרים בכביש.
- רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
- מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
- 5.בדיחה ושמה נת"צ 30/01/2023 10:58הגב לתגובה זוכל הכבוד לשרה מירי רגב, שמבטלת את הטימטום. נתיבים ריקים שכל האחמים נוסעים בהם חופשי, כמו רכבי בטחון ראשי רשויות, וכל מי שמחובר למעלה. והכי חשוב אוטובוסים ריקים שנוסעים משום מקום לשום מקום לא צריכים נתיב מיוחד.
- 4.אנונימי 30/01/2023 08:52הגב לתגובה זואני גר בתל אביב וכדי להגיע לירושליים אני צריך אוטובוס לתחנה מרכזית ומשם לתחנה מרכזית לירושליים ומתחנה מרכזית לירושליים לתוך ירושליים סהכ זשלושה אוטובוסים. חמה אין אוטובוס מתטך מרכז תל אביב לתוך ירושליים?
- 3.יצחק 30/01/2023 01:47הגב לתגובה זורק במדינת ישראל הופכים את נתיב 3 לנת"צ. אתם באמת חושבים שזה יגרום לנו להשאיר את הרכב בבית??? 3 נתיבים חייבים להישאר לרכבים, ואם יש נתיב רביעי, אותו תהפכו לנת"צ.
- 2.קניתי בובה בלונדינית עם חזה שופע, שתשב לידי בזמן הנסיעה (ל"ת)סחבק 30/01/2023 01:44הגב לתגובה זו
- 1.והטימטום בממשלת הבלהות ממשיך לחגוג (ל"ת)הורסים כל חלקה טובה 30/01/2023 00:06הגב לתגובה זו
- שמאלנים מטומטמים, לא נוסעים באוטובוס (ל"ת)יאיר לפיד 30/01/2023 10:59הגב לתגובה זו

רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
במבצע שערכה יחידת ניהול ספרים ברשות המסים, במסגרתו התבצעו כ-100 ביקורות סמויות במוניות ברחבי הארץ ובזמנים שונים, ונבדקו רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב-"מונה חכם", נמצא כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה
מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק
יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה בתקופה האחרונה מבצע מקיף בקרב נהגי מוניות, לבדיקת רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב"מונה חכם". המבצע כלל כ-100 ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ בזמנים משתנים. מתוצאות המבצע עולה כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק. ברגע שלא רושמים את ההכנסה אז מעלימים את ההכנסה ומעלימים מס. ברגע שמעלימים מס, מקטינים את הקופה הציבורית, "גונבים" מהקופה הציבורית.
כאשר "גונבים" את הקופה הציבורית, גורמים לכך שאחרים משלמים יותר. אם כולם היו משלמים כמו שצריך, המס הכולל היה נמוך יותר. ומכאן שאנחנו מקבלים בהכללה - שנהגי המוניות "גונבים" את הקופה הציבורית. הם מתלוננים ללא הירף על כך שהתמורה שלהם נמוכה, דורשים ומקבלים העלאות, ובסוף עוד לא מדווחים ולא משלמים מס. הכי נכון היה להגביר את התחרות דרך אובר, אבל מה שקיים בעולם כבר שנים, לא מגיע לכאן כי הלובי של נהגי המוניות חזק.
רוב נהגי המוניות הם עברייני מס
במסגרת הרפורמה המשותפת לרשות המסים ומשרד התחבורה, שמכונה 'נסיעה טובה', כלל נהגי
המוניות מחויבים להשתמש "במונה חכם", מערכת ממוחשבת הרושמת ושומרת את הנתונים של כל נסיעה, לרבות שעת התחלת הנסיעה ושעת סיומה, מרחק הנסיעה והסכום שנרשם בחשבונית. בכל נסיעה, גם אם תעריף הנסיעה הוסכם מראש, חובה להפעיל את המונה. מטרת הרפורמה הינה להגביר את השקיפות
בענף, לצמצם הון שחור ולהבטיח תשלום מס אמת.
במסגרת מאמצי האכיפה, ערכה רשות המסים מבצע ניהול ספרים משולב ארצי בשיתוף מחלקת ביקורת ממוחשבת, מחלקת ניהול ספרים והמחלקה הכלכלית, שכלל ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ, מצפונה ועד דרומה. מנתוני המבצע
עולה, כאמור, כי בכ-80% מהביקורות שנערכו לא הופעל המונה החכם.
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- מחירי המוניות יתייקרו ב-3% - למה Uber לא פועלת בארץ?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלבד אי הפעלת מונה, התגלו במהלך המבצע מספר מקרים חריגים. באחד מהמקרים זוהו שתי מוניות בעלות אותו מספר זכות ציבורית. בארבעה מקרים נוספים זוהה מונה חכם במונית שאינו מוכר בחברות המונים
המספקות אותם לנהגי המוניות. עוד התגלה כי מספר הרישוי של אחת המוניות אינו מספר רישוי של מונית ורשום במרשמי משרד התחבורה כמספר של רכב המיועד לגריטה.
דגם IM5. צילום רונן טופלברגדגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג
קבוצת לובינסקי החלה בשיווק דגמי IM המציבים רף טכנולוגי מתקדם לצד מגוון גירסאות ומחירים אטרקטיביים.
דמי ה IM6 ו - IM5 יתחרו ראש בראש עם דגמי טסלה ואקספנג המקבילים
IM היא מותג היוקרה של SAIC בשיתוף ענקיות טכנולוגיה מסין.
קבוצת לובינסקי יבואנית מספר מותגי רכב מובילים, השיקה מותג רכב נוסף אותו היא תייבא – מותג IM. מותג IM ( Intelligent Mobility ) מהווה את חטיבת היוקרה / טכנולוגיה של SAIC, והוא שיתוף פעולה בין שלושה שחקנים מרכזיים – יצרנית הרכב SAIC (המייצרת את מותגי MG, מקסוס ועוד), ענקית הטכנולוגיה Zhangjiang וחברת פלטפורמת המסחר המקווה Alibaba.
בישראל הושקו שני דגמים ראשונים של IM – דגם ה IM6 ודגם ה IM5, שניהם ישווקו עם שלוש גירסאות מנועים עם הספקים של 295 כ"ס / 408 כ"ס ו 777 כ"ס, עם הנעה אחורית או כפולה, וטווחי נסיעה של החל מ 450 ק"מ ועד 710 ק"מ.
דגמי IM מצוידים בטכנולוגיה מתקדמת שעל פי הצהרת היצרנית משלבת בינה טכנולוגית עם רכיבי החומרה של הרכב – היגוי, בלמים, מתלי אוויר, היגוי אחורי ( עד 12°) המופעל בהתאם למהירות ועוד.
דגמי IM מצוידים במסך מולטימדיה בגודל '26.3 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, צג לוח מחוונים בגודל ''10.5, תאורת אווירה, בקרת אקלים מפוצלת לרבות פתחי מיזוג ליושבים מאחור, מושבים קדמיים עם אוורור וחימום, חימום למושבים האחוריים ועוד. לשני הדגמים פונקציית V2L המאפשרת הוצאת חשמל מהרכב לטובת הפעלת מכשירי חשמל ביתיים, שתי רמות רגנרציה, ארבעה מצבי נהיגה שונים ועוד.
- אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
- לא מחיר 'מבצע' - הוזלות במחיר קטלוגי של דגמי MG
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לקוראי ביזפורטל בעלי זיכרון טוב, המותג אינו חדש. בסוף פברואר השנה כבר עידכנו אתכם כי המותג יגיע באמצעות קבוצת לובינסקי, אבל יותר חשוב, במאי 2024 דיווחנו לכם כי ה IM6 שברה את שיא המהירות במבחן האייל ( Moose Test) שיא בו החזיקה סיטוראן קסנטיה עוד משנת 1999. דגם ה IM5 מחזיק היום בשיא המהירות במבחן זה עם נתון מרשים של 90.96 קמ"ש.
