טדי שגיא עידן ארליכמן קייפ
צילום: קייפ
תוצאות מקדמיות

חברת Kape של טדי שגיא הכניסה 623 מיליון דולר בשנת 2022

ה-EBITDA הסתכם ב-173 מיליון דולר ותחזיות אנליסטים לשנת 2023 כולה עומדות על הכנסות של 690 מיליון דולר
דור עצמון | (2)
נושאים בכתבה KAPE טדי שגיא

חברת Kape, ספקית התוכנות לאבטחת סייבר ופרטיות ברשת הנשלטת ע"י טדי שגיא ומנוהלת ע"י עידו ארליכמן, הנסחרת בבורסת המשנה הבריטית (AIM) לפי שווי של 1.6 מיליארד דולר, פרסמה תוצאות מקדמיות לשנת 2022 ולפיהן החברה הכתה את תחזיותיה שלה עצמה וסיימה את השנה עם תוצאות שיא: ההכנסות צפויות להגיע לרף העליון של טווח התחזיות, 623 מיליון דולר (הטווח נע בין 610-624 מיליון דולר) וה-EBITDA פרו-פורמה מתואם צפוי להיות מעל הרף העליון של טווח התחזיות, 173 מיליון דולר (הטווח נע בין 166-172 מיליון דולר). תחזיות האנליסטים צופים לחברה הכנסות של 690 מיליון דולר לשנת 2023 כולה.

האינטגרציה של רכישת ExpressVPN, הרכישה הגדולה בתולדות החברה, עולה על תחזיותיה בתרומתה: בתוך פחות משנה הצליחה Kape לאחד את צוותי ההנהלה, המוצר, המו"פ, השיווק ותמיכת הלקוחות של שתי החברות ויצרה חיסכון בעלויות כתוצאה מסינרגיה תפעולית של 9 מיליון דולר (כ-30 מיליון דולר במונחים שנתיים). נכון לסוף 2022 יש לחברה המאוחדת 7.4 מיליון מנויים לקוחות משלמים, עלייה של 12% לעומת 2021.

בספטמבר האחרון השלימה Kape גיוס של 222.5 מיליון דולר, כאשר בין המשקיעים נמצאים גם גופים מוסדיים בישראל וטדי שגיא עצמו. ובנובמבר חתמה על הסכם חוב בנקאי חדש בהיקף של 425 מיליון דולר מסינדיקט הבנקים הכולל את בנק לאומי, בנק אוף אירלנד, ברקליס, סיטיזנס בנק, BNP Paribas, Citi Commercial Bank, HSBC וקרדיט סוויס.

עידו ארליכמן, מנכ"ל Kape: "בשנה מאתגרת בה חברות רבות התרסקו, ביניהן מנפיקות טריות מההייטק הישראלי, 2022 הייתה השנה הטובה ביותר בתולדות KAPE. בשנים שחברות תיעדפו צמיחה בכל מחיר, KAPE ידעה לצמוח תוך שמירה על רווחיות והשנה המגמה הזו נמשכה. שנת 2023 תהיה שנה מאתגרת לחברות רבות. העלייה בעלויות המימון לא משתקפת בצורה מלאה בשוק ויהיה לחברות קושי במחזור חובות. אני צופה שחברות חזקות, כמו Kape, ינצלו את התקופה כדי לזנק קדימה, בעוד לאחרות צפויה תקופה לא פשוטה. 2022 הייתה השנה הטובה ביותר של Kape, זו השנה השישית ברציפות בה החברה צומחת ורווחית. השנה הטמענו בהצלחה את הרכישה הגדולה ביותר בתולדות החברה והשלמנו גיוס מוצלח של 222.5 מיליון דולר".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דובי 17/01/2023 08:51
    הגב לתגובה זו
    מוכרים VPN לגלישה מחוץ למדינה שבה היוזר נמצא.מאכילים את העולם ואשתו בלוקשים
  • 1.
    חוי 17/01/2023 08:35
    הגב לתגובה זו
    מסקרן אם טדי תואם למוסדות כלשהם
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

רן קידר |
נושאים בכתבה JP Morgan

מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

 לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.

"סגור את הדבר הארור הזה" 

דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל. 

לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.