עד שיגיע המטאוורס - צוקרברג מפרט מה יניע את מטא בשנים הקרובות
חברת האם של פייסבוק, META PLATFORMS , נמצאת בנקודה חלשה מאוד - היא מאבדת נתח שוק למתחרה טיקטוק, שופכת כספים על המטאוורס של צוקרברג ובעלי המניות מענישים את החברה כשמתחילת השנה המניה איבדה כ-75% משוויה עד תחילת החודש. חזון המטאוורס של צוקרברג כמובן עוד לא כאן וככל הנראה עוד לא קרוב ובמכתב לעובדיו פירט המנכ"ל מה יהיו המניעים של החברה עד שהחזון יתממש. צוקרברג אמר כי וואטסאפ תהיה מנוע עיקרי להכנסות ושהתכתבויות עסקיות (באמצעות האפליקציה) "יהיו עמוד התווך הבא" של החברה. לפי צוקרברג גם וואטסאפ וגם פייסבוק מסנג'ר עדיין נמצאות בשלב מוקדם של מונטיזציה, מה שצופן הכנסות רבות מפרסומות ברשתות הללו בעתיד.
בסוף החודש שעבר החברה פירסמה את דוחותיה הרבעוניים וצנחה באותו היום ב-20%. החברה רשמה תוצאות מאכזבות וסיפקה תחזית חלשה להמשך - החברה הרוויחה 1.64 דולר למניה ברבעון, פחות מהקונצנזוס לרווח של 1.9 דולר למניה. מבחינת הכנסות הנתון עמד על 27.7 מיליארד דולר, ירידה של 4% לעומת ההכנסות ברבעון מקביל, עלייה של כ-2% בנטרול השפעות מטבע ובהתאם לתחזיות של החברה, שעמדו על 26 עד 28.5 מיליארד דולר. העניין המדאיג בדוחות היה הצפי להוצאות לשנת 2023 - בטווח של 96 עד 101 מיליארד דולר, כשבנקודת האמצע של הטווח, זו תהיה עלייה של 15% בהוצאות לעומת הציפיות המוקדמות. לשם השוואה - בשנת 2021 כולה, עמדו ההכנסות של החברה על 117 מיליארד דולר וברור אם כן שההוצאות של החברה יקשו עליה מאוד בזמן הקרוב.
ההוצאות על המטאוורס שואבות למטא מיליארדים - לפי רויטרס, מטא מבזבזת כ-20% מהתקציב שלה על המטאוורס, וכאשר מסתכלים על הדומיננטיות ההולכת וגוברת של טיקטוק מול פייסבוק ואינסטגרם ברור למה צוקרברג מפנים שהעתיד הקרוב יגיע מכיוון אחר. עניין נוסף שפוגע בחברה הוא המדיניות של אפל בנוגע להגנה על הפרטיות של המשתמשים במוצריה - העניין מקשה מאוד על הטרגוט ופוגע בהכנסות שמטא יכלה להסתמך עליהן בעבר ללא בעיה.
- 4.יאיר 22/11/2022 12:32הגב לתגובה זולאנשים לאט לאט נמאס מהשטחיות והרדידות של הרשת החברתית הזו
- 3.דודו 20/11/2022 00:36הגב לתגובה זוהיה צריך להיות חכם כמו ביל גייטס, להמתין בצד עם הר של כסף ולקנות חברות מצליחות בתחום. בינתיים היה יכול לפתוח חברות בת שיפתחו את החומרה הרלוונטית. בינתיים הפער הכי גדול בתחום הVR/AR הוא פער בחומרה.
- 2.לפעמים 19/11/2022 17:03הגב לתגובה זומגיע לסוף דרכו,כמו גאון הקריפטו דניאל הנביא
- 1.מטא היא חברה מתה (ל"ת)ימח שמה 18/11/2022 20:18הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
