סאטיה נאדלה מנכל מיקרוספט
צילום: מיקרוסופט
דוחות

מיקרוסופט מתרסקת ב-7%: צופה ירידה שנתית של 5% בהכנסות, בגלל התחזקות הדולר

ברבעון הנוכחי החברה אמנם עקפה את התחזיות אבל מה שחשוב זה ההמשך: תחזית הכנסות לרבעון הבא של פחות מ-53 מיליארד דולר, לעומת הצפי ל-56 מיליארד דולר; הצמיחה ב-Azure תרד ל-30% בלבד (לעומת 50% לפני שנה)
נתנאל אריאל | (1)

ענקית התוכנה  MICROSOFT   מיקרוסופט מדווחת על על הכנסות של 50.1 מיליארד דולר ורווח למניה של 2.35 דולר בעוד האנליסטים ציפו להכנסות של 49.61 מיליארד דולר, ורווח מתואם (Non-GAAP) של 2.3 דולר למניה.

מיקרוסופט מצליחה לעמוד בתחזיות גם בתחום הענן. החברה הכניסה 20.33 מיליארד דולר, מעל הצפי ל-20.31 מיליארד דולר. 

בתחום המחשוב האישי היא הכניסה 13.33 מיליארד דולר, מעל הצפי ל-13.1 מיליארד.

בתחום התהליכים העסקיים היא הכניסה 16.5 מיליארד, לעומת הצפי ל-16.1 מיליארד דולר.

אבל אפילו אצל מיקרוסופט הצמיחה בהאטה: בחטיבת הענן הצמיחה היא 20%, אחרי צמיחה של 26% ברבעונים הקודמים. וברזולוציה עמוקה יותר - הצמיחה ב-Azure נמצאת בהאטה וירדה מ-50% לפני שנה ל-35% כעת, מתחת לצפי הצמיחה של 36.5% (ברבעון הקודם הצמיחה ירדה ל-40%). 

עדכון ל-1:00 לפנות בוקר:

מניית מיקרוסופט שנפלה ב-1.5% מיד עם פרסום הדוחות נופלת כעת ב-7%. הסיבה היא התחזית הלא טובה של החברה. היא צופה ירידה שנתית של 5% בהכנסות בגלל התחזקות הדולר.

החברה צופה הכנסות בטווח של 52.35 עד 53.35 מיליארד דולר ברבעון הבא, כלומר צמיחה של 2% בלבד והרבה מתחת צפי האנליסטים ל-56.05 מיליארד דולר.

בנוסף, היא צופה ברבעון הקרוב (הרבעון הפיסקאלי השני של 2023) המשך נפילה של עוד 5% בקצב צמיחת המכירות של Azure ביחס לרבעון שהסתיים עתה (הרבעון הפיסקאלי הראשון), כלומר ירידה לצמיחה של 30%.

ביחס לכל תחום הענן החברה צופה כי הוא יניב לה הכנסות בטווח של 21.25 עד 21.55 מיליארד דולר.

"בעולם שמתמודד עם רוח נגדית הולכת וגוברת, הטכנולוגיה הדיגיטלית היא הרוח הגבית האולטימטיבית", אמר המנכ"ל סטאיה נאדלה. "בסביבה זו, אנו מתמקדים בסיוע ללקוחותינו לעשות יותר בפחות, תוך השקעה באזורי צמיחה וניהול מבנה העלויות שלנו".

עוד לפני הדוחות, האנליסטים ציפו שמיקרוסופט תרשום את הצמיחה הרבעונית האיטית ביותר בהכנסות מזה למעלה מחמש שנים, כאשר חלקים הטילו ספק אם החברה תוכל לשמור על התחזית השנתית שלה לנוכח ההאטה בשוק המחשבים האישיים והתחזקות הדולר.

ברבעון הרביעי האנליסטים רוצים לראות הכנסות של 56.05 מיליארד דולר ורווח למניה של 2.55 דולר למניה. ובחלוקה למגזרים -  21.8 מיליארד דולר מענן , 17.2 מיליארד דולר מפרודוקטיביות ותהליכים עסקיים, ו-16.9 מיליארד דולר ממחשוב אישי. 

קיראו עוד ב"גלובל"

מיקרוסופט כבר אישרה לאחרונה פיטורים של כ-1000 עובדי החברה כאשר היא סובלת מהתחזקות הדולר. כזכור, החברה פספסה את תחזיות האנליסטים ברבעון הקודם, ומתחילת השנה המניה ירדה ב-26% למחיר של 250 דולר למניה, ושווי שוק של 1.864 טריליון דולר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לציין , יורדת קרוב ל7 אחוז 26/10/2022 06:19
    הגב לתגובה זו
    לציין , יורדת קרוב ל7 אחוז
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

רן קידר |
נושאים בכתבה JP Morgan

מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

 לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.

"סגור את הדבר הארור הזה" 

דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל. 

לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.