סאטיה נאדלה מנכל מיקרוספט
צילום: מיקרוסופט
דוחות

מיקרוסופט מתרסקת ב-7%: צופה ירידה שנתית של 5% בהכנסות, בגלל התחזקות הדולר

ברבעון הנוכחי החברה אמנם עקפה את התחזיות אבל מה שחשוב זה ההמשך: תחזית הכנסות לרבעון הבא של פחות מ-53 מיליארד דולר, לעומת הצפי ל-56 מיליארד דולר; הצמיחה ב-Azure תרד ל-30% בלבד (לעומת 50% לפני שנה)
נתנאל אריאל | (1)

ענקית התוכנה  MICROSOFT   מיקרוסופט מדווחת על על הכנסות של 50.1 מיליארד דולר ורווח למניה של 2.35 דולר בעוד האנליסטים ציפו להכנסות של 49.61 מיליארד דולר, ורווח מתואם (Non-GAAP) של 2.3 דולר למניה.

מיקרוסופט מצליחה לעמוד בתחזיות גם בתחום הענן. החברה הכניסה 20.33 מיליארד דולר, מעל הצפי ל-20.31 מיליארד דולר. 

בתחום המחשוב האישי היא הכניסה 13.33 מיליארד דולר, מעל הצפי ל-13.1 מיליארד.

בתחום התהליכים העסקיים היא הכניסה 16.5 מיליארד, לעומת הצפי ל-16.1 מיליארד דולר.

אבל אפילו אצל מיקרוסופט הצמיחה בהאטה: בחטיבת הענן הצמיחה היא 20%, אחרי צמיחה של 26% ברבעונים הקודמים. וברזולוציה עמוקה יותר - הצמיחה ב-Azure נמצאת בהאטה וירדה מ-50% לפני שנה ל-35% כעת, מתחת לצפי הצמיחה של 36.5% (ברבעון הקודם הצמיחה ירדה ל-40%). 

עדכון ל-1:00 לפנות בוקר:

מניית מיקרוסופט שנפלה ב-1.5% מיד עם פרסום הדוחות נופלת כעת ב-7%. הסיבה היא התחזית הלא טובה של החברה. היא צופה ירידה שנתית של 5% בהכנסות בגלל התחזקות הדולר.

החברה צופה הכנסות בטווח של 52.35 עד 53.35 מיליארד דולר ברבעון הבא, כלומר צמיחה של 2% בלבד והרבה מתחת צפי האנליסטים ל-56.05 מיליארד דולר.

בנוסף, היא צופה ברבעון הקרוב (הרבעון הפיסקאלי השני של 2023) המשך נפילה של עוד 5% בקצב צמיחת המכירות של Azure ביחס לרבעון שהסתיים עתה (הרבעון הפיסקאלי הראשון), כלומר ירידה לצמיחה של 30%.

ביחס לכל תחום הענן החברה צופה כי הוא יניב לה הכנסות בטווח של 21.25 עד 21.55 מיליארד דולר.

"בעולם שמתמודד עם רוח נגדית הולכת וגוברת, הטכנולוגיה הדיגיטלית היא הרוח הגבית האולטימטיבית", אמר המנכ"ל סטאיה נאדלה. "בסביבה זו, אנו מתמקדים בסיוע ללקוחותינו לעשות יותר בפחות, תוך השקעה באזורי צמיחה וניהול מבנה העלויות שלנו".

עוד לפני הדוחות, האנליסטים ציפו שמיקרוסופט תרשום את הצמיחה הרבעונית האיטית ביותר בהכנסות מזה למעלה מחמש שנים, כאשר חלקים הטילו ספק אם החברה תוכל לשמור על התחזית השנתית שלה לנוכח ההאטה בשוק המחשבים האישיים והתחזקות הדולר.

ברבעון הרביעי האנליסטים רוצים לראות הכנסות של 56.05 מיליארד דולר ורווח למניה של 2.55 דולר למניה. ובחלוקה למגזרים -  21.8 מיליארד דולר מענן , 17.2 מיליארד דולר מפרודוקטיביות ותהליכים עסקיים, ו-16.9 מיליארד דולר ממחשוב אישי. 

קיראו עוד ב"גלובל"

מיקרוסופט כבר אישרה לאחרונה פיטורים של כ-1000 עובדי החברה כאשר היא סובלת מהתחזקות הדולר. כזכור, החברה פספסה את תחזיות האנליסטים ברבעון הקודם, ומתחילת השנה המניה ירדה ב-26% למחיר של 250 דולר למניה, ושווי שוק של 1.864 טריליון דולר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לציין , יורדת קרוב ל7 אחוז 26/10/2022 06:19
    הגב לתגובה זו
    לציין , יורדת קרוב ל7 אחוז
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

פורטוגל
צילום: יחצ

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים לרכישת דירה – עד מיליון שקל

בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע

ענת גלעד |
נושאים בכתבה דירה להשקעה

רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.

בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.

יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק

לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.

במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב",  המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.

טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא

בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.