דברים מוזרים נטפליקס
צילום: נטפליקס
דוחות

נטפליקס מזנקת ב-15% - הכתה את התחזיות; החוזים העתידיים בעליות

ריד הייסטינגס, מנכ"ל החברה: "תודה לאל שסיימנו עם רבעונים מתכווצים"; מספר המנויים גדל ב-2.4 מיליון והחברה מצפה לגידול של 4.5 מיליון ברבעון הרביעי
נושאים בכתבה מנויים נטפליקס

מניית נטפליקס מזנקת ב-15% לאחר שדיווחה על גידול מרשים במספר המנויים ברבעון השלישי. העלייה הזו בהמשך לסנטימנט החיובי ביימים האחרונים, מזניקה גם את החוזים העתידיים כשהנאסד"ק צפוי לעלות מעל 1%. 

נטפליקס  הוסיפה 2.41 מיליון מנויים חדשים נטו ברבעון, והכתה את התחזית שלה עצמה למיליון מנויים. הנהלת החברה אמרה כי היא מצפה להוסיף עוד 4.5 מיליון מנויים ברבעון דצמבר.

"תודה לאל שסיימנו עם רבעונים מתכווצים", אמר המנכ"ל ריד הייסטינגס בשיחת הוועידה בהתייחסו לשני הרבעונים הקודמים שבהם החברה איבדה מנויים נטו.

ברבעון השלישי רשמה נטפליקס הכנסות של 7.93 מיליארד דולר ורווח של 3.10 דולר למניה, לעומת  תחזית ל-7.84 מיליארד דולר ו-2.14 דולר למניה. ברבעון הרביעי, נטפליקס צופה הכנסות של 7.78 מיליארד דולר ורווחים של 36 סנט למניה.

ההכנסות ברבעון האחרון עלו ב-6% ביחס לרבעון מקביל, אבל היו גבוהות ב-13% בנטרול השפעת עליית שער הדולר. הנהלת החברה הדגישה בשיחת וועידה כי הגידול בהכנסות משקף עלייה של 5% בתשלום הממוצע בתשלום לעומת לפני שנה.

הנהלת החברה מסרה בשיחה כי ההכנסות באזור אסיה-פסיפיק עלו ב-19%; באזור אירופה, המזרח התיכון  ואפריקה עלו ההכנסות ב-13%, ובאמריקה הלטינית עלו ב-15%.

בארה"ב וקנדה, ההכנסות עלו ב-12%, כאשר מספר המנויים בתשלום עלה ב-100,000. הגידול המשמעותי ביותר במספר המנויים היה באזור אסיה-פסיפיק -1.43 מיליון. החברה הוסיפה 570,000 מנויים ב-EMEA, ו-310,000 באמריקה הלטינית.

 

הרווח התפעולי עמד על 19.3%, ירידה מ-23.5% לפני שנה ו-19.8% ברבעון של יוני, ירידות שלדברי החברה נבעו מהשינויים במט"ח. החברה צופה מרווח תפעולי של 4% ברבעון הרביעי, לעומת 8% לפני שנה, הן בשל שערי מט"ח והן בשל עלויות תוכן ושיווק גבוהות יותר. נטפליקס מסרה כי הדולר החזק יקטין את ההכנסות לשנה כולה בכמיליארד דולר, עם ירידה של כ-800 מיליון דולר ברווח התפעולי.

הנהלת  נטפליקס אמרה כי החל מהרבעון הבא, החברה לא תיתן עוד הנחיות לגבי מנויים בתשלום - המדד שהיה החשוב ביותר למשקיעים ברבעונים האחרונים. החברה עדיין תדווח על נתוני מנויים רבעוניים, רק לא על הנחיות קדימה. .

קיראו עוד ב"גלובל"

עוד עדכנה הנהלת החברה כי החל מתחילת 2023, היא תציע לאנשים שמשתמשים כעת בסיסמאות שאולות דרך להעביר את הפרופיל שלהם בנטפליקס לחשבון שלהם. החברה גם תציע למשתפים דרכים קלות יותר לנהל מכשירים וליצור חשבונות משנה כדי לשלם עבור בני משפחה או חברים.

נטפליקס גם סיפקה עדכון על שירות הגיימינג שלה, אותו השיקה לפני כמעט שנה. כיום יש 35 משחקים בשירות, אמרה החברה, ויש "סימנים מעודדים" לכך שהמשחק מוביל לשיעורי שימור מנויים גבוהים יותר. החברה מסרה כי ישנם 55 משחקים נוספים בפיתוח, חלקם מבוססים על תכני וידאו של נטפליקס.

הכנסות מפרסומות

החל מה-3 בנובמבר, החברה תציע לצרכנים את האפשרות לשלם 6.99 דולר בחודש עבור "Basic with Ads", שיכלול ארבע עד חמש דקות של פרסום בשעה להזרמת סרטים ותוכניות טלוויזיה. השירות החדש זול ב-3 דולר מהתוכנית הבסיסית של החברה, שעולה 9.99 דולר לחודש, ודולר לחודש זול יותר מהרמה החדשה הנתמכת בפרסומות בדיסני. הנהלת נטפליקס אמרה כי היא לא מצפה לתרומה מהותית מהשכבה החדשה הנתמכת על ידי פרסומות ברבעון הרביעי, וציינה כי היא מצפה להגדיל את המנויים בתוכנית זו "בהדרגה לאורך זמן". נטפליקס הוסיפה כי התגובה של המפרסמים עד כה הייתה "חיובית ביותר".

 

סמנכ"ל התפעול של נטפליקס, גרג פיטרס, אמר בשיחה כי הוא "בטוח שאסטרטגיית הפרסום החדשה תוביל להכנסות ורווחים מצטברים משמעותיים בטווח הארוך". סמנכ"ל הכספים ספנסר נוימן הוסיף כי החברה חושבת שתוכנית הפרסום יכולה להיות "עם מרווחים משמעותיים לאורך זמן, אך היא תהיה די קטנה בהתחלה".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חי 19/10/2022 08:59
    הגב לתגובה זו
    אך צריך להזהר בכלל מהשקעות ברבעונים הקרובים, כשיש מיתון אנשים מוותרים על מותרות.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social