ניסאן מיקרה
צילום: יח"צ

בהפסד של 687 מ' ד': ניסאן מוכרת את כל פעילותה ברוסיה ליצרן מקומי

החברה תמכור את פעילותה בעבור יורו אחד בלבד (0.97 דולר) ליצרן המקומי נאמי, זאת לאחר שהחברה לא פתחה את מפעלי המחקר שלה בסנט פטרסבורג ואת בסיס המכירות הראשי שלה במוסקבה קרוב ל-7 חודשים; החברה שמרה לעצמה את היכולת לרכוש בחזרה את זכויותיה ברוסיה בשש השנים הקרובות

תומר אמן |

חברת הרכב NISSAN NISSAN MOTORS ADR הודיעה כי תמכור את כלל פעילותה ברוסיה לחברה רוסית הנמצאת בבעלות הממשלה, NAMI, בעבור יורו אחד בלבד (שווה ערך ל-0.971 דולר). בכך תפסיד ניסאן קרוב ל-687 מיליון דולר, זאת לאחר שחברות דומות כגון מקדונלדס MCDONALDS ביצעו מהלכים דומים מוקדם יותר השנה בעקבות תחילת הלחימה בין רוסיה לאוקראינה.

מהלך זה מבוצע על ידי החברה לאחר שעל פי דיווחים, לא פעלה החברה במדינה מאז חודש מרץ האחרון, אז הפסיקה לפעול בעקבות משבר בשרשראות האספקה. מנגד, השאירה לעצמה חברת ייצור הרכב את הזכות לרכוש בחזרה את החברה מידי NAMI בששת השנים הקרובות, כך על פי משרד התעשייה הרוסי.

המכירה לנאמי תכלול את כל מפעליה של ניסאן במדינה, כולל מכון המחקר שלה שממוקם בעיר סנט פטרסבורג, ומרכז המכירות שלה שממוקם כעת במוסקבה.

מכירת החלק הרוסי של החברה מהווה תמונת מראה לבעל המניות הגדול ביותר בחברה, יצרן הרכב הצרפתי RENAULT, שכידוע מכרה בעבר את מרבית אחזקותיה ביצרנית הרכב הרוסית ATOVAZ למשקיע רוסי בחודש מאי האחרון.

לאחר ביצוע העסקה, דיווחה ניסאן כי היא צופה הפסדים של 100 מיליארד ין יפני (כ-687 מיליון דולר), אך שמרה על תחזית ההכנסות שלה לשנת ההכנסות הקרובה שתגמר בחודש מרץ הקרוב.

רנו, אשר החזיקה קרוב ל-43% מניסאן, העריכה כי הפגיעה תגרע מרווח החברה הנקי של יצרנית הרכב היפנית בסכום של כ-331 מיליון יורו  (321 מיליון דולר) במחצית השנייה של 2022.

לדברי יצרנית הרכב ניסאן, זאת החליטה למכור את פעילותה במדינה לאחר שהבינה כי לא תוכל לשנות את המתיחות הפוליטית במדינה. בעקבות הדיווח, נמסר כי גם יצרנית הרכב מיצובישי שוקלת לצאת מרוסיה, כך על פי דיווח בעיתון המקומי NIKKEI. דובר מטעם חברת מיצובישי לא הגיב לדיווחים.

היציאה מרוסיה מגיעה כאשר קיימים שינויים ניכרים ביחסים בין יצרניות הרכב רנו וניסאן. החברות דנו לאחרונה בשיתוף פעולה מחודש בשנים הקרובות, כאשר ניסאן אף הודיעה שהיא שוקלת להשקיע ברכב החשמלי החדש אותו תפתח רנו. מדובר בשיתוף הפעולה הגדול ביותר בין החברות מאז שנת 2018, אז נעצר קרלוס גוהן – ששימש כמנכ"ל שתי החברות, זאת לאחר שדווח כי הרשויות ביוון עצרו אותו בחשד לעבירות על חוקי ניירות הערך.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'נסיס GV70 ספורט. צילום יואב פולסג'נסיס GV70 ספורט. צילום יואב פולס

ג'נסיס GV70 ספורט - קרוסאובר פרימיום מפנק ומחבק

ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של מותג הפרימיום בצפון אמריקה. 

אהבנו: מנוע, בטיחות, מחיר ביחס לתחרות

פחות אהבנו: צריכת דלק, מחיר אבסולוטי

ציון מסכם 4.6 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה ג'נסיס GV70

ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של המותג בצפון אמריקה, ומשכך חשיבותו גבוהה. לפני כשלושה חודשים עבר ה GV70 עדכון, מתיחת פנים קלה, סיבה מצוינת (שלא לומר תירוץ נהדר), לבקש אותו למבחן.

תעודת חובה        
קטגוריה                 קרוסאובר פרימיום D-Suv
מימדים (מטר)        אורך 4.725 /רוחב 1.91 /גובה 1.63 /בסיס גלגלים 2.875
מספר מושבים            חמישה
הנעה                    טורבו בנזין, 2.5 ליטר / טורבו בנזין 3.5 ליטר V6. הנעה כפולה AWD
הספק ומומנט            300 כ"ס, 43 קג"מ / 375 כ"ס, 54 קג"מ
צריכת דלק              9.8 ק"מ לליטר / 8.9 ק"מ לליטר.  נתוני יצרן
בטיחות            ציון אבזור בטיחות 8.  חמישה כוכבים במבחן EuroNcap
מחיר                החל ב 400.0 אש"ח עד 540.0 אש"ח


למבחן מתייצבת ה GV70 בגירסתה הבכירה, Sport, עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר, ואבזור שכולל בערך הכל.

עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב החיצוני שבהתחלה היה מצריך הסתגלות קצרה, כבר עובר חלק, והרכב השחור מושך לא מעט מבטים. ללא ביצוע מדגם מייצג, לא מעט מהמבטים היו בזכות העיצוב, ואני סבור שמעטים מהמתבוננים ידעו לומר 'זו ג'נסיס'. היא פשוט נראית גדולה, שחורה, גריל גדול ומרשים, סאונד עמוק מהמפלטים, כלומר זה בטוח רכב יוקרה.

בחזית כאמור גריל גדול ועמוק, ויחידות תאורה בקצוות המורכבות משני פסים אופקיים. סמל ג'נסיס גדול במרכז מכסה המנוע הגדול. מהצד ניתן להבחין במעט כרום מוברש עדין, ומאחור שוב אותן שני פסי תאורה מקבילים בכל צד.