ONE ZERO מונה עד עכשיו 20 אלף לקוחות, מה קורה בבנק הדיגיטלי?
הבנק הדיגיטלי הראשון "הושק" בחודש שעבר ולפי הודעת הבנק, מתקבלות כ-1,000 בקשות הצטרפות לבנק מידי יום. בחודש שעבר הכריזו בבנק על מהלך שיווקי שיאפשר להצטרף למסלול ללא דמי מנוי למצטרפים חדשים ונראה שאכן יש ביקוש מסוים מצד אזרחי ישראל. יש לציין כי בסוף 2022 יתחילו להיגבות דמי ניהול של 50 שקל בכל חודש. כמובן שהבנק כבר התחיל לצרף לקוחות הרבה לפני חודש אוגוסט, ליתר דיוק כ-12 אלף לקוחות כבר היו קיימים, מה המצב הבנק מאז "ההשקה"?
מבחינת אקטיבציה וניוד - בבדיקה, מתוך לקוחות שפתחו חשבון לפני 3 חודשים ויותר, 38% כבר העבירו אל הבנק פעילות (משכורת או העברת ההכנסות כעוסקים עצמאים). כלומר, מעל שליש מהלקוחות הופכים בהדרגה את החשבון לחשבון העיקרי שלהם. מידי יום הבנק מקבל בין 50-80 בקשות ניוד מלא (העברה של הרשאות והוראות קבע בנוסף למשכורת) מצד הלקוחות ובחודשיים האחרונים (אוגוסט-ספטמבר) בוצע תהליך ניוד מלא של כאלף לקוחות. הבנק עתיד להצטרף לאחר החגים למערכת הניוד בקליק באופן שיקל את תהליך הניוד אך בו זמנית ימשיך ללוות את הלקוחות גם בניוד הפיקדונות וההלוואות שאינם חלק ממערכת הניוד.
צ'ק אפ פיננסי - בתחילת חודש ספטמבר, המערכת הטכנולוגית שפיתח הבנק החלה לבצע צ'ק-אפ פיננסי יומי: סריקה יומיומית של חשבונות הלקוחות, מעבר על כל הפעילות בחשבון, העו"ש, הכרטיסים, הוראות הקבע, חסכונות והלוואות, זיהוי כל אירוע חריג או הזדמנות ומשלוח תובנות חכמות באמצעות אלה הבנקאית הדיגיטלית, המציעה ללקוחות לקבל ליווי עד לפתרון בעזרת מנהלי הכספים. המערכת שולחת בשבועות האחרונים כ-7,000 תובנות מידי שבוע, המתריעות על אירועים חשובים/חריגים בחשבון.
תהליך פתיחת החשבון - בין 85%-80% מהחשבונות נפתחים בצורה חלקה ללא התערבות אנושית כלל ותוך 10 דקו, בין 20%-15% נתקעים בתהליך, רובם בעקבות קושי בסריקת תעודת זהות, זיהוי הפנים או במענה לשאלות ה-KYC אשר דורשות רגולטורית בדיקה מעמיקה יותר.
- 10,000 עובדים עשויים לאבד את עבודתם ב-UBS עד 2027
- בנק עם שורשים אפלים: הבנקאות הנאצית בשואה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לקוחות קיימים - השיח עם הלקוחות מתבצע בשתי פלטפורמות 24/6: דרך הצ'אט באפליקציה, שמאפשר גם מענה מלא 'אופליין' ואליו הבנק מפנה את עיקר המשאבים ובמוקד הטלפוני. למי שיוצר קשר טלפוני בבנק מאפשרים לבחור בשיחה חוזרת ומקפידים לחזור לכל פונה עד מענה מצידו. במקביל, הבנק יוזם אינטראקציה שוטפת עם הלקוח דרך תובנות שנשלחות על בסיס הצ'ק אפ הפיננסי.
זמני המענה הנוכחיים בצ'אט: 96% מהלקוחות מקבלים מענה תוך פחות מ-24 שעות. 50% מקבלים מענה תוך פחות מ-3 שעות, 39% תוך פחות משעה, 27% תוך פחות מ-15 דקות. 19% מהפונים נענים תוך פחות מ- 6 דקות.
זמני המענה הנוכחיים בטלפון: 94% נענים תוך פחות מ- 45 דקות 75% נענים תוך פחות מ- 15 דקות ו-56% נענים תוך פחות מ- 6 דקות. היעד של הבנק בשנה הבאה הוא להגיע למענה בזמן אמת (לייב) בצ'אט.
- לא רק ריבית: כך תחשבו את העלות האמיתית של ההלוואה שלכם
- הלוואות בין פרטיים: האם המודל שביקש לאתגר את המערכת הפיננסית עדיין רלוונטי?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אקסלנס משיקה חשבון מסחר עצמאי לילדים
רוני ליכטנשטיין שני, סמנכ"לית השירות ומשאבי האנוש מסרה: "יצאנו לשוק עם בשורה וציפייה גדולה, להעניק רמת שירות של בנקאות פרטית לקהל לקוחותינו ואנחנו עובדים מסביב לשעון כדי לעמוד בהבטחה. בהעדר סניפים, אנחנו מייצרים סטנדרט חדש של שירות שממוקד לראשונה בישראל באמצעות מענה בצ'אט ומתוגבר במענה טלפוני למקרים מורכבים יותר. חשוב להדגיש שאנחנו מודעים לכך שעל רקע הביקוש הגבוה, לקוחות שלא מצליחים להשלים את תהליך פתיחת החשבון באופן דיגיטלי נדרשים להמתין להשלמת התהליך ואנחנו מתנצלים על כך. הצבנו לעצמנו יעדים מאד ברורים לזמני מענה כשהשאיפה היא להגיע למענה ב"לייב" במהלך 2023 עם השלמת אוטומציות נדרשות לצד שכלול מתמיד של יכולות הבינה המלאכותית והצ'ק אפ הפיננסי".
- 13.משה 23/10/2022 09:50הגב לתגובה זואתם צודקים מערכת כושלת שלא מאפשרת לבצע שום דבר ללא נציג אבל הנציג לא זמין ולא חוזר לא בטלפון ולא בצאט .לפחות שהיו משקיעים יותר בצוות מאשר להלל ולשבח את הבנק כל היום בפרסומות ושם כן להשקיע המון כסף האם זה החזון של פרופ' אמנון שעשוע.
- 12.. 11/10/2022 18:33הגב לתגובה זוגם אחרי דההטבהנגמרת, אם מסתבר שאני משלם 50 לחודש אין מצב שאני נשאר שם
- 11.קמפיין מסחרי שלהם מפרסם את הפנים של המנכ"ל!! אגוטריפ!! (ל"ת)דוד 03/10/2022 09:35הגב לתגובה זו
- 10.לקוח הבנק 02/10/2022 23:14הגב לתגובה זוהם ממש לא בנקאות פרטית, שירות לא מקצועי כמו שאפשר לקבל בבנקים הותיקים. בנוסף, דוברת הבנק מפעילה קבוצת פייסבוק סגורה שבה היא מפגינה בחלק מהמקרים ידע לוקה בחסר בבנקאות ואף הערות מזלזלות ללקוחות שלא מרוצים ״לא מתאים לכם? נעזור לכם לחזור לבנק שלכם, הכל בסדר״. עם צוות כזה וגישה כזו שיהיה להם בהצלחה. כרגע הם לא שווים את ה 49 שח שהם רוצים לגבות.
- 9.קובי 01/10/2022 09:46הגב לתגובה זושום יתרון
- 8.אחדש 30/09/2022 11:45הגב לתגובה זובנק עושה את הכסף שלו או מזה שאתה במינוס הלוואות וכו או מזה שאתה בפלוס והוא יכול להסתמך על זה לתת הלוואות, אין סיבה לתת לו כסף כל חודש בנוסף
- 7.א.ש.חוק 30/09/2022 11:34הגב לתגובה זואחרי חודשיים של התנהלות ושליחת טפסעם וחשיפת פרטים אישיים התברר שהבנק לא מוכן לצרף אותי.זה התברר לי כאשר התקשרתי להבין מה קורה.אפילו לא שלחו מכתב.אין סיבה לסירובם. אסור מבחינה חוקית לסרב ללקוח לפתוח חשבון בנק והם מצפצפים על החוק.בושה של בנק
- 6.בן 30/09/2022 11:10הגב לתגובה זוטוב לתחרות שאין בין הבנקים העלובים והחמדנים בישראל אבל רע כי אין פה שום בשורה. אני בבנק לאומי קיבלתי מענק של 2100 שקל כי פתחתי חשבון עם התחייבות להישאר 3 שנים. ללא עמלות כלל. אחרי 3 שנים נבדוק אופציות חדשות. מי שהוא הנדסאי או מהנדס שיירשם בארגון "הוט"ויעבור לאומי ל3 שנים. ירוויח. אחרי 3 שנים יבדוק שוב אלטרנטיבות.
- 5.יסמין 29/09/2022 23:53הגב לתגובה זובהתחשב בכך שאין לבנק הזה סניפים, התגובה בצ'אט ובטלפון לא צריכה להיות כל כך ארוכה. אני התלבטתי אם לעבור לזה, אבל זמני שירות כאלה? לא תודה.
- 4.מקס 29/09/2022 16:04הגב לתגובה זו600 שקל עמלה על דמי שימוש בחשבון? תגידו נגנתם מה זה השוד הזה הבנק הכי לא מקצועי בארץ
- 3.י 29/09/2022 14:35הגב לתגובה זוזה הרבה יותר ממה שאני משלם בבנק הרגיל שלי
- נכון, גם אני לא מבין את זה (ל"ת)אורן 30/09/2022 10:05הגב לתגובה זו
- 2.לקוח של הבנק 29/09/2022 13:10הגב לתגובה זוהשירות בבנק הוא על הפנים, בכל בעיה לוקח להם המון זמן לענות, ההתכתבות בצ'אט מרגישה הרבה פעמים כמו עם בוט, הבנקאים שנותנים מענה ראשוני הם חסרי ניסיון ולפעמים יש להם גם פערים בהבנה. הבנק לא מאפשר הפקדת מזומן לחשבון.
- ואפילו אין להם אתר אינטרנט! (ל"ת)רלי 29/09/2022 13:38הגב לתגובה זו
- 1.אמיר 29/09/2022 11:42הגב לתגובה זולא ברור
- אינני רואה שום יתרון (ל"ת)אורן 30/09/2022 10:06הגב לתגובה זו
- כלום 29/09/2022 16:34הגב לתגובה זווהנתונים על העברת פעילות מוטעים ולא נכונים

לא רק ריבית: כך תחשבו את העלות האמיתית של ההלוואה שלכם
מדוע הריבית הנקובה היא רק קצה הקרחון
של המחיר האמיתי, כיצד עמלות ומנגנוני הצמדה מייקרים את ההחזר בפועל, ואיך תוכלו להשוות בצורה מושכלת בין הצעות מהגופים המלווים כדי להימנע מהפתעות
העלות הראשונה - עמלת פתיחת תיק
המרכיב הראשון שמשפיע על כדאיות ההלוואה הוא עמלת פתיחת התיק או דמי הטיפול. מדובר בסכום הנגבה מראש במועד העמדת האשראי. בעוד שבמערכת הבנקאית עמלות אלו לרוב מוגדרות בתעריפונים מפוקחים (כך למשל, עמלת פתיחת תיק משכנתא עומדת על 360 ש"ח נכון לשנת 2025),
בגופים חוץ בנקאיים המודל שונה משמעותית - שם מקובל לגבות עמלה בשיעור מסוים מסך הקרן, לרוב בין 1% ל 3%. המשמעות היא שחיקה מיידית של סכום ההלוואה: לווה המבקש 100,000 ש"ח עשוי לגלות שלחשבונו נכנס סכום נטו של 98,000 שקל בלבד, בעוד שהריבית מחושבת על מלוא הסכום המקורי. זהו למעשה קנס כניסה שמעלה משמעותית את עלות ההלוואה, במיוחד בהלוואות לתקופות קצרות.
מלכודת המדד
עלות נוספת שנוטים לשכוח היא הצמדת הקרן למדד המחירים לצרכן. בתקופות של אינפלציה, הלוואה צמודת מדד עלולה להפוך לנטל מתגלגל: גם אם הלווה משלם מדי חודש בחודשו, יתרת החוב שלו עשויה לתפוח בגלל עליית המדד. במצב כזה, הלווה משלם ריבית על סכום שהולך וגדל במקום לקטון, מה שמעלה את העלות הסופית מעבר לתכנון המקורי.
- סקר בנק ישראל: מצוקת אשראי של עסקים קטנים וירידה בביקוש לאשראי לדיור
- בנק ישראל: בנק מזרחי טפחות הוא הכי יקר בהלוואות ומשכנתאות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לכך מצטרפת שיטת החישוב של לוח הסילוקין. רוב ההלוואות מבוססות על לוח שפיצר, שבו ההחזר החודשי קבוע אך הרכב התשלום משתנה: בשנים הראשונות רוב התשלום מופנה לכיסוי הריבית ורק מיעוטו לכיסוי הקרן. המשמעות היא שאם לווה ירצה לפרוע את ההלוואה באמצע התקופה, הוא יגלה שיתרת החוב שלו כמעט ולא הצטמצמה, למרות ששילם סכומים נכבדים מדי חודש. הבנת מבנה לוח הסילוקין קריטית להבנת העלות לאורך זמן.
