אדם נשך אדם ולא תאמינו מי זה
דאג רמזי, האיש מספר 2 בענקית הפודטק ביונד מיט BEYOND MEAT נעצר באשמת איומים ופגיעה מדרגה שלישית. רמזי בן הבן 53 מפייטוויל, נשך באפו של נהג ששפשף את רכבו ותלש מבשרו. קצת מבדח על רקע תפקידו הבכיר בחברה מובילה בייצור בשר לצמחוניים.
התקרית אירעה בסמוך לאצטדיון ראזורבק לאחר ניצחון פוטבול של ארקנסו על מיזורי. שוטר שהוזעק לזירה, מצא שני גברים עם פנים מדממות בזירה.
רמזי, כך מסתבר, חבט באגרופים בנהג רכב סובארו לאחר שזה שפשף את רכבו. נהג הסובארו יצא החוצה ואז רמזי נשך בעוצמה את אפו. הקורבן והעדה שנכחה במקום דיווחו גם כי רמזי איים להרוג את הבעלים של הסובארו. רמזי הוזמן לבית המשפט ב-19.10.
רמזי מונה לסמנכ״ל התפעול של ביונד מיט בדצמבר 2021. החברה שמייצרת בשר צמחוני- תחליפי בשר, לא מצליחה גם בהובלת רמזי לספק את השוק - התוצאות שלה חלשות והמניה איבדה גובה בשנה האחרונה.
עם זאת, ביונד מיט נמצאת בתחום הנכון. זה לא מבטיח לה הצלחה, אך תחום תחליפי הבשר מן הצומח, צובר תאוצה עם הזמן במקביל לריבוי הצמחוניים והטבעוניים
באפריל האחרון, הייתה הערכה כי מוצרי ביונד מיט יהיו קבועים בתפריטי רשת המזון המהיר מקדונלדס, ביונד זינקה ב-32%, וכחצי שעה לאחר מכן, מקדונלדס הודיעה כי ההערכה לא נכונה ומנית ביונד מיט התרסקה ב-30%.
- לקה באירוע מוחי אחרי עימות עם אוהדי בית"ר -האם הביטוח מכסה את האירוע?
- שלף אקדח בעימות בכביש - אך הרשעתו בוטלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביונד נסחרת לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר, כאשר יש לה חוב נטו של 700 מיליון דולר, מתחילת השנה נפלה מניית החברה ב-74%, התרסקה עמוק מתחת למחיר ההנפקה ב-2019, וכעת נמצאת בשפל כל הזמנים (נפלה ב-94% מהשיא). ברבעון האחרון ביונד מיט רשמה הכנסות של 147 מיליון דולר, והפסד נקי של 100 מיליון דולר. ההכנסות קפואות, בזמן שההפסדים מעמיקים.
כך או אחרת, ביונד מיט בשווי הנוכחי, עם קצב מכירות העולה על 500 מיליון דולר עשויה להיות מטרה לרכישה. למרות התקופה הקשה, ההפסדים והרה ארגון, החברה נחשבת ונתפסת כמותג חזק ואפילו מוביל בתחום התחליפי הבשר. על רקע זה, ודווקא בגלל שהחברה לא מצליחה עם ההנהלה הקיימת להגיע לתוצאות, היא חשופה למאבקי שליטה ורכישה. השווי שלה - 1.1 מיליארד דולר עשוי להיות מפתה לחברות הענק שירצו לשלב את המוצרים שלה בתוך הסניפים שלהם. עם זאת, כמובן שקיים גם סיכון - אנחנו כבר יודעים שמה שיורד 90% יכול להמשיך ולרדת 90% נוספים. החברה מפסידה, שורפת מזומנים ויש לה חוב.
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 1.יש פה בשר לתביעת פיצויים רצינית (ל"ת)קצב 20/09/2022 13:51הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
מחשוב קוונטי גטי תמונותמניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
ריגטי קומפיוטינג ו־D-Wave הפכו לכוכבות החדשות של וול סטריט, עם שווי של מיליארדים והכנסות זעומות. המשקיעים מהמרים על העתיד, האנליסטים מזהירים מבועה
ריגטי קומפיוטינג Rigetti Computing -1.72% ו־D-Wave D-Wave Quantum 3.91% הן השמות החדשים שמסעירים את וול סטריט. שתי החברות שוות כיום יותר מיצרנית המרקים הוותיקה קמפבל'ס, אף שההכנסות שלהן מהוות פחות מאחוז מהכנסותיה. כך נראית בורסה שמונעת מציפייה לפריצה המדעית הגדולה הבאה.
הדרך למוצר מסחרי עוד ארוכה
תחום המחשוב הקוונטי נחשב כיום לאחד המסקרנים והמסוכנים בשוק ההון, כאשר החברות פועלות לפיתוח מחשבים בעלי עוצמת חישוב חסרת תקדים, שיכולים לפתור בעיות שלמחשבים רגילים יידרשו להן מיליוני שנים. גוגל הדגימה לאחרונה יכולת כזו, כאשר שבב קוונטי שפתחה פתר בעיה בתוך דקות - משימה שלמחשב־על רגיל הייתה אורכת עידנים. אלא שיש פער גדול בין היתכנות מדעית לבין מוצר מסחרי שמייצר הכנסות. מנכ"ל אנבידיה, ג’נסן הואנג, העריך כי עשויות לחלוף עשרות שנים עד שהטכנולוגיה תניב תוצאות מעשיות. בשוק ההון, לעומת זאת, המשקיעים נוטים להתעלם מהזהרות ולהתרכז בפוטנציאל.
התופעה מזכירה במידה מה את מניות הביוטכנולוגיה, גם שם משקיעים מוכנים להמתין שנים לתוצאות, מתוך אמונה שההשקעות יניבו בסוף תרופה או טכנולוגיה מהפכנית. במקרה של הקוונטום, הכול עדיין תיאורטי: המשקיעים רוכשים מניות על סמך חזון, לא על בסיס נתונים כספיים.
- חברות המחשוב הקוונטי מדווחות - ההכנסות מזנקות, ההפסדים עצומים
- קוונטינום חושפת את הליוס - בדרך למחשב קוונטי מסחרי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נשיא ארה״ב טראמפ הציב את המחשוב הקוונטי בעדיפות לאומית, וחברת ההשקעות פידליטי השתתפה לאחרונה בגיוס הון של חברת קוונטיניום, שנערך לפי שווי של עשרה מיליארד דולר. גם ענקיות טכנולוגיה נהנות מהגל: דיווח על פריצת דרך בשבב של אלפאבית הוסיף לשוויה עשרות מיליארדי דולרים בתוך דקות. עם זאת, יש מי שמזהירים מפני בועה. האנליסט טרוי ג’נסן מקנטור פיצג'רלד הסביר כי אם הטכנולוגיה תצליח, זה עשוי לשנות את העולם; אם לא, המניות עלולות להתרסק.
