בקרוב נראה מכוניות של אפל? מסתבר שיש כבר לא מעט רוכשים פוטנציאליים
טאבלטים, אייפונים ואייפדים הם חלק מאוד קטן מרשימה מאוד גדולה של מוצרים בסל של ענקית הטכנולוגיה אפל APPLE . החברה, שבמובן מסוים שינתה את העולם, היא חלק בלתי נפרד מסדר יומם של לא מעט אנשים במדינות המערב. סקר חדש שערכה לאחרונה חברת המחקר הצרכנית Strategic Vision בקרב רוכשי מכוניות, בחן דעתם לגבי רכב מתוצרת החברה.
אפל דורגה במקום השלישי, כאשר 26% מהנשאלים אמרו שהם "בהחלט ישקלו" מכונית של החברה. טויוטה TOYOTA MOTOR CORP תפסה את המקום הראשון עם 38%, בעוד הונדה HONDA MOTOR CO LTD במקום השני עם 32%. פורד FORD MOTOR וטסלה TESLA INC היו במקום הרביעי והחמישי, עם 21% ו-20%, בהתאמה.
"מה שצריך להדאיג אחרים הוא שאפל מייצרת כמות גדולה יותר של אהבה מכל חברת רכב אחרת", אמר גורם כיר המעורה בפרטים בהודעה לעיתונות. "לדוגמה, יותר מ-50% מבעלי טסלה היו 'בהחלט שוקלים' רכב עתידי של אפל". האיכות, העלות, הבטיחות והתכונות של כל מכונית קובעים בסופו של דבר את הביקוש עבורה, אך אין נתונים זמינים על אף אחת מהנקודות הללו מהסיבה הפשוטה שאין רכב כזה. האם אפל תייצר מכונית קטנה, מכונית גדולה, טנדר או מכונית יוקרה? או שזה יעשה משהו אחר לגמרי, כמו בניית רובוטקסי לנהיגה עצמית? ונגיד שזה אכן יקרה, האם הם יבנו אותה בעצמם, או שיעבירו את העבודה ליצרנית רכב קיימת? מתי הרכב יגיע? פיתוח של רכב חדש עשוי לקחת שנים.
אפל סירבה להתייחס לגבי היתכנות כזו של עיצובי מכוניות פוטנציאליים, ייצור או תזמון. מכונית כזו - לכשתקום - היא הלוויתן הלבן של תעשיית הרכב, מדברים עליו כבר כמעט עשור, אבל מעולם זה לא התגבש לכדי משהו ממשי.
- הענקית ששינתה את חיי כולנו יוצאת להנפקה ומה קרה היום לפני 10 שנים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסקר מעניין, אבל מסתכם ברעיון שמשתמשי אייפון אוהבים כל כך את הטלפונים, האייפדים, ה-Air Pods ומחשבי המק שלהם שהם היו שוקלים לקנות מכונית של אפל אם הייתה כזו. הכל אפשרי, כולל קפיצה מגאדג'טים לרכבים, אבל זה שהכל אפשרי לא בהכרח עוזר למשקיעים.
מניות טסלה ואפל לא ממש מגיבות לחדשות הרכב. מניית טסלה עלתה בכ-1% מאז פרסום הסקר באמצע השבוע ואילו מניית אפל עלתה כמעט ב-2%.
- 4.אחד 04/09/2022 11:57הגב לתגובה זומאז זרמו הרבה מים בירדן. .
- 3.דרור 03/09/2022 09:45הגב לתגובה זועדיף להמציא שיטה לצמצום הביקוש למכוניות , בכך לצמצם פקקים וזהום אויר שהפכו לבעיה נוראית של עולמית .
- 2.כך נראית בועה (ל"ת)פריקלי פיט 03/09/2022 09:41הגב לתגובה זו
- 1.אנשים טיפשים 03/09/2022 08:31הגב לתגובה זושמצידו מנצל את אהבתם ודופק אותם במחיר מופקע, קפיטליזם במיטבו, עושים לאנשים שטיפת מוח ואז גונבים להם את הכסף
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים אטרקטיביים לרכישת דירה – עד מיליון שקל
בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע
רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.
בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.
יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק
לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.
במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב", המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.
- מחירי הדירות ירדו, ריבית המשכנתא ירדה - מתי יחזרו המשקיעים?
- מיומנו של יועץ השקעות - על הדילמה בין השקעה בבורסה להשקעה בדירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא
בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.
