amd
amd

חברת AMD ממשיכה להשתלט על נתח שוק המעבדים, סדרה חדשה - Ryzen 7000

החברה העדיפה לשמור על מחירים יחסית נמוכים לסדרה החדשה, שתשפר את ביצועי המחשב ב-45% מהמעבד הקודם. החברה מעדיפה לתפוס נתח שוק גדול יותר, מאשר לרכב על האינפלציה ולהעלות מחירים
עומר רוסו | (2)

אתמול בלילה עלתה מנכ״לית AMD ADVANCED MICRO DEVICES ליסה סו והציגה את סדרת המעבדים והשבבים החדשים של החברה. היא הציגה מעבדים שונים, מפת דרכים להמשך וכרטיסי מסך, וכמובן, השוותה אותם למתחרה הגדולה - אינטל. ליסה גם הזכירה את שיתוף הפעולה שימשיך ביחד עם יצרנית השבבים הגדולה בעולם, טיוואן סמי קונדקטור TAIWAN SEMICOND MNFCG CO

מעבד מסדרת Ryzen 7000 יושק במחיר של 299 דולר, ויכול להגיע בגרסה המשופרת ל-699 דולר. אותה סדרה תהיה זמינה לרכישה ב-27 בספטמבר. היא תהיה מבוססת על ארכיטקטורה חדשה בשם "Zen 4", שילוב בין השניים יציע שיפור של עד 45% בביצועים של המעבד. 

AMD גם מציגה פלטפורמת לוח אם בשם AM5 עבור המעבדים, שיתמוך במספר תכונות חדשות, כולל DDR5 ו-PCI Express 5.0. טכנולוגיות אשר מאפשרות ביצועי זיכרון ואחסון מהירים יותר.

מאט ברייסון, אנליסט Wedbush אמר שהתמחור של AMD עבור דגמי ה-Ryzen 7000 שלה, אטרקטיבי מאוד, זאת על רקע המטרה של Amd לתפוס נתח שוק בעזרת מחירים יחסית אטרקטיבים, במקום לתמחר את המוצרים באופן יקר ולרכב על גל האינפלציה, AMD לא פועלת כך. לדעתו, AMD היא ״קנייה״, עם מחיר יעד של 125 דולר. בניגוד ל-AMD, אינטל כן החליטה להעלות את מחירי המעבדים שלה לאור האינפלציה. גם AMD וגם אינטל משתמשות בארכיטקטורת שבב x86 בייצור המעבדים.

AMD בדוח האחרון סיפקה תוצאות נהדרות, אך התחזית החלשה קצת פגעה בה. החברה דווחה על רווח של 1.05 דולר למניה על הכנסות של 6.55 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו לרווח של 1.04 דולר למניה והכנסות בסך 6.53 מיליארד דולר.

בחלוקה לסגמנטים: הכנסות סקטור מרכזי הנתונים זינקו ב-83% ביחס לרבעון המקביל והגיעו ל-1.486 מיליארד דולר. סקטור לקוחות (הכולל את המחשבים האישיים) צמח ב-25% להכנסות של 2.15 מיליארד דולר. הכנסות הגיימינג הגיעו ל-1.66 מיליארד דולר, צמיחה של 32%. והסקטור המכונה Embedded צמח ב-2,228% להכנסות של 1.257 מיליארד דולר. 

קיראו עוד ב"גלובל"

לפני כחודש אינטל INTEL CORPORATION   איכזבה בדוחותיה הכספיים כאשר החברה פספסה את ציפיות האנליסטים, והורידה את תחזית ההכנסות להמשך השנה. באותו היום אינטל ירדה ב-8%, ו-AMD עלתה ב-3%. ההבדל המשמעותי בין החברות הוא ש-AMD הינה חברת צמיחה שכובשת עוד ועוד נתחי שוק מהיריבה, ואילו באינטל הסיפור אחר לגמרי, החברה לא צומחת מזה זמן רב. היה ניתן לחשוב עליה כחברת ערך, אך הדוחות האחרונים פוגעים אפילו בהגדרה הזו.

יחד עם זאת, אחד הדברים המרכזיים שפגעו באינטל בדוחות האחרונים היה הירידה במכירות המחשבים האישיים. AMD צומחת ומתרחבת בסגמנט הזה שמהווה גם עבורה סקטור חשוב. האם הירידה במכירות המחשבים תפגע גם בחברת השבבים הצומחת? החברה הציגה צמיחה של 25% גם בסקטור ה"קלינט" שכולל את המחשבים האישיים והניידים. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ה_x86 סוף 30/08/2022 22:47
    הגב לתגובה זו
    היתרון היחסי זה יצור עצמי.במקרה שאינטל לא מתקדמת בארכיטקטורה היתרון נהיה חסרון
  • AMD נולדה מחדש לאחר שנחשבה לפגר (ל"ת)
    לילי 31/08/2022 08:14
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

תנודתיות, מסחר, בורסה, עליות, ירידות, שוק ההון, וול סטריט
צילום: Istock

המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד

לאחר עלייה חדה במדד התנודתיות וירידות במדדים, המשקיעים מתמודדים עם שוק רגיש במיוחד. שילוב של דוחות, מדיניות ממשלתית לא צפויה וחשש מהאטה מעמיק את חוסר הוודאות

אדיר בן עמי |

מדד S&P 500 סיים שבוע של ירידות לאחר שלושה שבועות של עליות רצופות, ומדד התנודתיות VIX עלה מעל 20 נקודות לפני שירד ל-19, רמות שמסמנות פחד בשוק. המשקיעים מתמודדים עם סביבה שבה תנועות המחירים נעשות פחות צפויות וחדות יותר. אחת התופעות הבולטות בתקופה האחרונה היא העלייה במספר ימי ה"עלייה הכפולה" - ימים שבהם גם ה-S&P 500 וגם מדד התנודתיות עולים יחד. מצב כזה מנוגד לדפוס הרגיל שבו שני המדדים נעים בכיוונים הפוכים, והוא מצביע על שינוי בהתנהגות המשקיעים ובדפוסי המסחר.


כמה גורמים עומדים מאחורי העלייה בתנודתיות

מניות בודדות מגיבות בתנודות חדות במיוחד לאחר פרסום דוחות כספיים, מה שמראה עד כמה השוק רגיש לכל מידע חדש. במקביל, הפסקת פרסום חלק מהנתונים הכלכליים על ידי הממשל האמריקני מקשה על אנליסטים להבין מה באמת קורה בכלכלה. לכך מתווספת גם אי־הוודאות סביב המדיניות הכלכלית של הממשל החדש, שמגבירה את תחושת חוסר היציבות בשווקים.


מקסוול גרינקוף, ראש מחקר נגזרים על מניות ב־UBS, הסביר כי המשקיעים מודעים היטב לשבריריות השוק. לדבריו, תנועה קטנה יחסית יכולה להביא לירידה של שלושה אחוזים במדד או לעלייה של חמש נקודות ב־VIX - כפי שנצפה ב־16 בחודש.


התנהגות מעניינת נרשמה במדד הפחד כאשר הוא מתקשה לרדת מתחת לרמות של 16–17 נקודות, גם כשה־S&P 500 נמצא בשיאים היסטוריים. בקיץ נרשמו רמות נמוכות בהרבה, והעובדה שהמדד שומר כעת על "רצפה" גבוהה יותר מעוררת שאלות על הגורמים לכך. לדברי גרינקוף, הסיבה נעוצה באסטרטגיה הדו־כיוונית של המשקיעים - הם רודפים אחרי הראלי אך במקביל מגדרים את עצמם מפני ירידות. המשקיעים ממשיכים לרכוש אופציות קול במקביל לרכישת ביטוחים מפני הפסדים, מה שיוצר ביקוש מעורב בשוק האופציות.


בבנק אוף אמריקה מזהירים

אסטרטגים בבנק אוף אמריקה הזהירו כי עלייה בתנודתיות לצד עלייה במחירי נכסים עשויה להעיד על היווצרות בועה. כשהשווקים נעים על בסיס מומנטום ולא על נתונים כלכליים ממשיים, נוצר ניתוק מהיסודות - תופעה המזכירה את בועת ההייטק של תחילת שנות ה־2000. התנודות הגדולות במניות בודדות השפיעו על שוק האופציות, במיוחד בחברות טכנולוגיה. ההשוואות לבועת הטכנולוגיה גורמות למשקיעים לקנות אופציות שירוויחו מזינוקים פתאומיים של מניות כלפי מעלה. המומחים לנגזרים קוראים לתופעה הזו "up-crash".