גיימי דימון
צילום: Getty images Israel
דוחות

גיי פי מורגן בדוח חלש - המניה נופלת ב-3% בטרום פתיחה

עוצרת את הרכישה העצמית כדי לחזק את ההון; רווח של 2.76 דולר למניה, לעומת צפי ל-2.85 דולר; גיימי דימון, מנכ"ל הבנק: "אלו זמנים קשים, הכלכלה אומנם ממשיכה לצמוח, אבל קיימת אי וודאות גדולה בשל מתיחות גיאופוליטית, אינפלציה גבוהה והעלאות הריבית"
עומר רוסו | (6)

גיי פי מורגן בדוח גרוע - המניה נופלת ב-3% בטרום פתיחה. הרווח ברבעון הסתכם ב-2.76 דולר למניה, לעומת צפי האנליסטים ל-2.85 דולר. הכנסות הבנק עמדו על 31.63 מיליארד דולר לעומת צפי של 31.7 מיליארד דולר. 

הבנק הוא הראשון לדווח מבין כל הבנקים בארה"ב (בשעה הקרובה צפוי לדווח בית ההשקעות מורגן סטנלי), עוצר את הרכישה העצמית של מניותיו, יש כאן רמז לכך שהוא רוצה להשאיר את "הכסף בבית" ולהגדיל את ההון ואת הרזרבות.  

גיימי דימון מנכ"ל  הבנק אמר עם פרסום הדוחות - "אנחנו מתמודדים עם שני קונפליקטים, מצד אחד, הכלכלה האמריקאית שממשיכה לצמוח עם שוק עבודה חזק וצריכה גבוהה, ומנגד - מתיחות גיאופוליטית, אינפלציה גבוהה, חוסר וודאות בנוגע להעלאות הריבית ולמועד בו יחליט הפד' לעצור את העלאות הריבית. אנחנו מוכנים לכל מה שיקרה, ונמשיך לשרת את הלקוחות גם בזמנים קשים.

  

"אנחנו בעולם מורכב, ישנה אינפלציה גבוהה, ירידה באמון הצרכנים, הידוק כמותי שטרם נראה מעולם, מלחמה באוקראינה והשפעה מזיקה על מחירי האנרגיה בעולם. מחירי המזון שעלו יביאו לשינויים והשפעות שליליות על הכלכלה הגלובלית".

מניית גיי פי מורגן ירדה מהשיא לפני כתשעה חודשים ב-35% והיא נסחרת כעת במחיר שפל שנתי. על פי תחזית האנליסטים, הבנק נסחר במכפיל רווח של כ-10.

גם בנק ההשקעות מורגן סטנלי מדווח על תוצאותיו הכספיים, גם אצלה, פספוס בתחזיות. מורגן סטנלי רושם הכנסות של כ-13.1 מיליארד דולר, מתחת לצפי האנליסטים שעמד על 13.33 מיליארד דולר. מדובר בצמיחה שלילית של כ-11% מהרבעון המקביל.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    הם השודדים 14/07/2022 18:18
    הגב לתגובה זו
    כל הכסף דרכם.היו צריכים להיות בכלא ב2008 במקום זה הפרס הם השתןטו על עוד בנקים.ראו המניפולציה שהם עושים על זהב וכסף.לא רוצים שהכסף האמיתי לא הפיאט יהיה בערכו האמיתי שזה בערך 3500$ לאונקיית זהב.
  • 5.
    יובל 14/07/2022 15:00
    הגב לתגובה זו
    בכל פעם שמדווחים על הדוחות של החברות מראים בהתחלה את הטובןת והמרוויחות ואחר כך את הגרועות ועכשיו התחילו עם המפסידות וזה סימן שיהיו הרבה ירידות בהמשך
  • 4.
    מצב ביש אין שום נקודת אור..רק חדשות רעות כל הזמן!! (ל"ת)
    אא 14/07/2022 14:46
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ברוך 14/07/2022 14:34
    הגב לתגובה זו
    יש תחרות גדולה בין הבנקים וכנראה שהערות לא טוב וצריך להיתייעל כי בארץ כל הבנקים מרוויחים מצויין
  • 2.
    יוני 14/07/2022 14:10
    הגב לתגובה זו
    התיקון הנ"ל הוא משמעותי ולא ניתן לצפות שבנק השקעות יראה נתונים טובים
  • 1.
    היה להם גם בעיה במבחני לחץ כך שזה תוספת (ל"ת)
    נ.ש. 14/07/2022 14:02
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אביגל שורק, קרדיט: החברהאביגל שורק, קרדיט: החברה

רבעון חזק לדלק US, רווח נקי של 178 מיליון דולר

שיפור במרווחי הזיקוק, תוכנית התייעלות ומענקים מהמשרד לאיכות הסביבה האמריקאי דחפו את החברה לרווח שיא; המניה עלתה ב-5.5%

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה דלק US

דלק ארה"ב US Delek US Holdings 5.66%  , פרסמה את הדוחות הרבעוניים בסוף השבוע האחרון והציגה רבעון יוצא דופן עם רווח נקי של 178 מיליון דולר (2.93 דולר למניה) ו-EBITDA מתואם של כ־760 מיליון דולר. גם ללא ההשפעה החד־פעמית של המענקים הרגולטוריים, החברה הציגה EBITDA מתואם של 319 מיליון דולר, רמה הגבוהה משמעותית ביחס לשנים קודמות.

החברה, שאין לה גרעין שליטה, מחזיקה בארבעה בתי זיקוק במדינות טקסס, לואיזיאנה וארקנסו, וכן ב-63% מחברת הבת דלק לוגיסטיקה (DKL), הפועלת בתחום תשתיות האנרגיה והובלת נפט, גז ומים.

מאז נכנס לתפקידו ביוני 2022, מוביל המנכ"ל אביגל שורק, שעובד בקבוצה למעלה מ-13 שנה (עם הפסקה קצרה בה שימש מנכ"ל אל על), תוכנית התייעלות רחבה (EOP) שהובילה לשיפור בתזרים המזומנים בקצב שנתי של כ-180 מיליון דולר. “ההתייעלות היא כבר לא פרויקט, אלא דרך חיים,” אמר שורק בשיחת המשקיעים. בעקבות הביצועים, עדכנה החברה כלפי מעלה את היעד השנתי של התוכנית ל-180 מיליון דולר לפחות, לעומת 130 מיליון דולר בתחזית הקודמת.

אחת התרומות המרכזיות לתוצאות האחרונות היא קבלת מענקים מהמשרד לאיכות הסביבה האמריקאי (EPA), במסגרת פטור לבתי זיקוק קטנים. לאחר שנים של דיונים, קיבלה החברה אישור רטרואקטיבי לשנים 2019-2024 בהיקף של 280 מיליון דולר, אשר נרשמו כהפחתה בעלות המכר. שורק ציין כי החברה צפויה לממש מענקים נוספים של כ-400 מיליון דולר נוספים במהלך חצי השנה הקרובה, ומעריכה שכל בתי הזיקוק שלה יעמדו בקריטריונים גם ב-2025.


במקביל, דלק לוגיסטיקה העלתה את תחזית ה־EBITDA השנתית שלה לטווח שבין 500-520 מיליון דולר, והיא צפויה לסיים את השנה בטווח העליון. שורק הוסיף כי נרשמת מגמת שיפור גם במגזר הסיטונאי בזכות חוזים חדשים והתייעלות בלוגיסטיקה.