אסי לוינגר אנרגיקס
צילום: ענבל מרמרי

אנרג'יקס צפויה להרוויח כמעט 500 מ' ש' מעדכון העסקאות שלה בפולין

במסגרת העדכון הופחת היקף עסקאות קיבוע מחיר החשמל לשיעור של כ-40% מהיקף הייצור בשנים 2022-2024 לעומת 80% בהסכם המקורי והיתרה תימכר במחירי שוק או עסקאות קיבוע במחירי חשמל מעודכנים

דור עצמון | (2)

אנרג'יקס אנרג'יקס 0.26% חתמה על עדכון מהותי להסכמי מכירת החשמל בפולין ועסקאות לקיבוע מחירי החשמל בקשר ל-5 חוות הרוח של החברה בפולין. במסגרתו יופחת היקף החשמל אשר יימכר במסגרת עסקאות קיבוע המחיר לכ-40% מצפי ייצור החשמל הכולל בחוות הרוח הנוכחיות, לכל אחת מהשנים 2022-2024 לעומת 80% בהסכם המקורי. יתרת החשמל שייוצר תימכר במחירי השוק או בעסקאות קיבוע חדשות.

כתוצאה מעדכון זה ובהתבסס על מחירי השוק הנוכחיים, החברה מעריכה כי הכנסותיה וה-EBITDA ממכירת החשמל בפולין עד לתום שנת 2024 יגדלו בסך כולל של 470-500 מיליון שקל, מעבר לתחזיות שפרסמה החברה, מתוכם סך של 90-100 מיליון שקל במחצית השנייה של שנת 2022.

בנוסף, התקשרה החברה עם ברוקר בעסקאות חדשות בנוגע לייצור חשמל בקיבוע מחיר ל-10 שנים, לשנים 2025-2034, וזאת ביחס לכ-65% מצפי ייצור. כתוצאה מכך החברה מעריכה, כי צפי ההכנסה השנתית הכוללת (100%) ממכירת חשמל לשנים אלו תהיה בסך כולל של 90-100 מיליון שקל.

כניסתו לתוקף של תיקון זה בהסכמי מכירת החשמל כפופה לאישור דירקטוריון החברה ושל חברת האם של הברוקר אשר יתקבל לא יאוחר עד לתאריך 6 ביולי 2022 ואין כל וודאות כי אישור כאמור יתקבל.

אסא (אסי) לוינגר, מנכ"ל אנרג'יקס מסר: "על רקע השינויים והעליה החדה במחירי החשמל, הגענו להסכמה עם הברוקר הפולני, איתו ביצענו את עסקאות גידור מחירי החשמל, להפחתה של כמחצית מהיקף ייצור החשמל במסגרת עסקאות קיבוע המחיר. לעדכון ההסכם תרומה משמעותית להכנסות ולרווחיות של החברה בשנים הקרובות על רקע עליית המחירים החדה במחירי החשמל בפולין. אנו ממשיכים להאמין בשוק האנרגיה המתחדשת בפולין ורואים בו פוטנציאל צמיחה משמעותי עבור החברה ומאמינים שבשנים הקרובות נרחיב עוד יותר את היקף פעילותינו בשוק זה."

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    פ 03/07/2022 12:09
    הגב לתגובה זו
    את הפוטנציאל קדימה.
  • רוסו 05/07/2022 00:57
    הגב לתגובה זו
    חברות האנרגיה מפמפמות בלי סוף והכל וורוד לשנים הבאות אבל עד עכשיו בשורת הרווח מציגות רווחים של חנות מכולת. כבר לא מעניין הכנסות, עסקאות, גידורין וכו' -חברות האנרגיה בשווים הללו צריכות כבר להציג רווחים גבוהים ולחלק דיוונדים.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

משקיעים עובדים AIמשקיעים עובדים AI

לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?

יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וול סטריט

זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.

מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.

בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.

מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.

וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45%   , פלנטיר Palantir 1.65%    או רובין הוד Robinhood 2.58%   מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.