המשקיעים בטסלה דורשים ממאסק לצאת מעסקת טוויטר
המשקיעים במניות של טסלה TESLA INC (סימול: TSLA) חוששים מתשומת הלב הגדולה שמעניק אלון מאסק לטוויטר. לטענתם, אלון מאסק, מפנה תשומת לב רבה מדי אל העסקה (שלא ברור אם תצא לפועל) ובהינתן שמאסק בהגדרה הוא אחד מהצייצנים המובילים ברשת החברתית הם חוששים מכך שהעניין שלו בטוויטר TWITTER INC (סימול: TWTR) רק יילך ויגבר ובמקביל העניין בטסלה ייפחת. מאסק, נזכיר מעוניין לרכוש את טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר, כאשר לאחרונה הוא הקפיא את העסקה בשל כמות גדולה של חשבונות מזויפים. הצדדים עדיין מדברים וייתכן שעסקה תצא לפועל, אולי בהנחה על המחיר המקורי. החשש של בעלי מניות טסלה מתבטא במחיר המנייה. מניותיה של חברת הרכב איבדו קרוב ל-25% מאז תחילת חודש אפריל כאשר הודיע מאסק כי הוא מעוניין לבצע את העסקה לרכישת הרשת החברתית. לשם ההשוואה, מדד הנאסד"ק איבד בתקופה זו כ-7%. החשש הגדול שאלון מאסק היזם והמוביל בטסלה ישקיע בפיתוח טוויטר על חשבון טסלה. אחרי הכל, אי אפשר לעשות כל כך הרבה דברים כל הזמן. וזה עוד לפני שמתייחסים למעורבות הגדולה של מאסק במטבעות הוירטואליים. לקריאה נוספת: >>> התוכנית של מאסק לטוויטר – פיטורי עובדים והפחתת ההכנסות מפרסום >>> מאסק: "השעיית טראמפ מטוויטר- החלטה גרועה וטיפשית בצורה קיצונית" >>> הרכישה תתעכב? ארגון פנסיונרים תובע את מאסק בעקבות ההצעה לרכוש את טוויטר גארי בלאק, שותף מנהל ב-Future Fund LLC, אשר מחזיקה קרוב ל-50 מיליון דולר בטסלה, מציין כי לראייתו, על מאסק לסור מהעסקה עם טוויטר. כמו כן מציין בלאק כי לדעתו על טסלה לרכוש חלק מהמניות של עצמה על מנת להגדיל את מחיר המניה. בלאק מביע את דעתם של רבים שמעבר לכך שהם חוששים לאבד את המנהיג הכרזימטי של החברה, הם חוששים שהוא ייאלץ למכור מניות טסלה לצורך מימון העסקה. לאחרונה דווח, בדוח שהוגש לרשות האמריקאית לניירות ערך (SEC) כי מאסק נמנע - נכון לעכשיו לפחות - ממימון חלקי של העסקה דרך מימוש החזקות בטסלה. אבל, מאסק עשוי לממש ממניותיו לצורך מימון עסקת טוויטר. נכון, קל לממש בטסלה, המחזורים גבוהים, אבל יש לזה מסר בעייתי לשוק. "אני מעדיף למכור טסלה ולקנות טוויטר", הוא יכול להגיד שהוא מפזר את השקעתיו כי עדיין החזקתו בטסלה תהיה גדולה משמעותית מכל השקעה אחרת, אלא שבשורה התחתונה מדובר על שינוי פוזיציות שעלול להשפיע על השוק. בדיווח מעודכן יותר שהוגש ל-SEC בשבוע שעבר נמסר כי מאסק הגדיל את ההתחייבות העצמית שלו לרכישת החברה, כאשר התחייב להון עצמי של 33.5 מיליארד דולר, זאת לעומת 27.25 מיליארד דולר קודם לכן. התחייבות גדולה משמע מימון גדול יות ראו מקורות הונייים גדולים יותר, והמקור העיקרי הוא - טסלה.
- 1.לרון 30/05/2022 15:53הגב לתגובה זולא השקעה,לי אין מכל וכל,לא המלצה,אם וכשטסלה תרד ל 200$ אז אולי,על טוויטר אין מה לדבר בכלל
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
