מאסק מכר מניות טסלה ב-8.4 מיליארד דולר (ולא רק 4 מיליארד) וצייץ בטוויטר "לא מוכר יותר"
אתמול פרסמה טוויטר את הדוחות הכספיים שלה, אולי בפעם האחרונה כחברה ציבורית, לפני שמאסק ישלים את רכישתה. הרשת דיווחה על יותר משתמשים פעילים ברבעון האחרון, למרות שההכנסות דווקא היו פחות מהצפי. הכנסות הרשת החברתית ברבעון הראשון הסתכמו בכ-1.2 מיליארד דולר, לעומת 1.23 מיליארד דולר אותם צפו האנליסטים. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח של 61 סנט למניה, אותו לא ניתן היה להשוות להערכות המוקדמות מכיוון שהוא כלל את הרווחים ממכירת MoPub. החברה דיווחה על 229 מיליון משתמשים, לעומת צפי האנליסטים ל-226.9 מיליון משתמשים ועלייה של כ-16% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לקריאה נוספת > כסף על הרצפה? מניית טוויטר נסחרת ב-9% מתחת למחיר הצעת הרכש של מאסק > שינויים ראשונים בטוויטר בעקבות מאסק? בינתיים רק הצעות בציוצים נזכיר כי מאסק מרבה לשחק ולהזיז מניות וגם מטבעות וירטואליים. רק לפני מספר חודשים מאסק מכר מניות של טסלה בהיקף של כ-15 מיליארד דולר. לאחר סקר שבו שאל את ציבור עוקביו בטוויטר אם לעשות כן. זה היה תרגיל מחוכם מצידו של מאסק, אשר בעצם הבין שמחיר המניה של טסלה הוא גבוה וחיפש דרך למכור מניות בלי שהמשקיעים יענישו אותו עם פגיעה קטלנית במחיר מניית טסלה (כזכור - הונו של מאסק נמצא שם ופגיעה במחיר המניה משמעותה גם פגיעה בהון האישי שלו). זה עבד לו חלקית והמניה בכל זאת צללה מאז במשך מספר חודשים ואיבדה 38% מערכה, בעקבות המשחקים שלו. נכון לעכשיו המניה נמצאת במינוס 26%.No further TSLA sales planned after today
— Elon Musk (@elonmusk) April 29, 2022
- 5.בואו 13/08/2022 12:02הגב לתגובה זוחבל שלא חיברתם את הידיעה הזו אם ידיעה אחרת שהתפרסמה במקביל על הסכם של מאסק עם אינדונזיה ליצור ניקל לסוללות חשמליות בעלות של 5 מיליארד דולר שזה מה שבערך נשאר לו מהמכירה אחרי המיסים.
- 4.למה לא תובעים אותו על דיווחי שקר? (ל"ת)סוקרטס 30/04/2022 17:15הגב לתגובה זו
- 3.קרקס מכולם כולל כולם, מוציא את הכסף ממקום א שיש לא 30/04/2022 07:59הגב לתגובה זוקרקס מכולם כולל כולם, מוציא את הכסף ממקום א שיש לא שליטה וקשר אם העולם בלחיצת כפתור, גם מוכר טסלה כי חושב שהמחיר גבוה מדי ועושה את זה באלגנטיות, וגם מה שרכש זה מביא הכנסות , בקיצור עושה מה רוצה
- 2.עדר כבשים (ל"ת)בן 29/04/2022 22:27הגב לתגובה זו
- 1.המבין 29/04/2022 19:33הגב לתגובה זוברור לכל שמחיר מניית טסלה שווה שליש מערכה כיום. אלון מאסק משחיל את המניות לציבור לאט אך במנות גדולות של מניות. ברגע שלא יהיה לו מניות טסלה בלאדי שקלים המניה תחטוף. בעוד שבועיים הוא יכריז כי מכר מניות טסלה בשווי של 20 מילארד דולר וזאת כדי להשלים את רכישת מניית טוויטר. גם אם לא ירכוש וישלם מליארד דולר קנס הוא יצא ברווח ענק כי הוא ממש את מניות טסלה בשיא כאשר ערכן צריך להיות שליש מהערך כיום.
- למבין 11/08/2022 19:01הגב לתגובה זוטסלה?
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
