נעילה באדום בוהק: הנאסד"ק נפל 4.2%; אמזון קרסה 14%, עליבאבא זינקה 6%
החודש הגרוע ביותר למדד מניות הטכנולוגיה מ-2008; אינטל יורדת ב-6% - המניות הסיניות מזנקות, טסלה עולה אחרי שמאסק הודיע שלא מתכנן למכור עוד מניות, אפל עקפה את התחזיות, אבל הסמנכ"ל הזהיר כי בעיות בשרשרת האספקה עלולים לעלות לה ב-4-8 מיליארד דולר
המסחר בוול סטריט ננעל בירידות חדות. הנאסד"ק ירד ב-4.2%, ה-S&P500 ירד ב-3.6%, הדאו ג'ונס ירד ב-2.7% אתמול המדדים ננעלו בעליות שערים חדות: הנאסד"ק עלה ב-3.1%, ה-S&P500 עלה ב-2.5% והדאו ג'ונס עלה ב-1.9%. הנפט עולה כעת ב-1.8% וחבית גולמית WTI נסחרת תמורת 107 דולר. המדדים המובילים: דאו ג'ונס 0.16% נאסד"ק -0.21% S&P 500 0.13% BITCOIN -0.35%
- טרם החל המסחר הרציף
- 14.תוך חודשים בודדים 01/05/2022 01:18הגב לתגובה זולברוח מבורסה/נדלן/עסקים ולהיתבצר במקמ עם מזומנים ...
- 13.איזה ריסוקים בורסה רעה.כרגיל רק מפסידים במקום הזה . (ל"ת)H 30/04/2022 14:56הגב לתגובה זו
- 12.מירי 30/04/2022 10:45הגב לתגובה זושל ווד 47$,היתה ב 120$
- 11.שלי 30/04/2022 09:05הגב לתגובה זולפני חודשיים כ בתי 12900נסדק לפני חודש כתבתי 11900 בדרך
- 10.משוגעים אל כל הראש (ל"ת)ארה"ב 29/04/2022 22:46הגב לתגובה זו
- 9.בן 29/04/2022 22:25הגב לתגובה זוהיום מפרקים אותם
- 8.המשקיע החכם 29/04/2022 20:23הגב לתגובה זודיסקונט, מזרחי ופועלים. מניות שעוד יעלו השנה.
- 7.אמריקאקים 29/04/2022 20:09הגב לתגובה זוככה זה.חבל שאתמול היו עליות ואצלנו סולידרים רק בירידות
- 6.א- 29/04/2022 19:51הגב לתגובה זומשהו לא נורמאלי קורה במסחר בארה"ב. לא נראה שאפילו במדינות עולם שלישי יש כזה מסחר. האמריקאים לא מבינים שהם רק הופכים את עצמם לצחוק בעיני העולם
- 5.דן דן 29/04/2022 18:32הגב לתגובה זותרמית הנאסדק של אמריקה. כבר עדיף לשים כסף בוגאס, אם כבר לאבד אז לפחות להנות
- 4.אנונימי 29/04/2022 17:54הגב לתגובה זושבועיים ירידות
- חחח 29/04/2022 23:37הגב לתגובה זוחייב שתייעץ לי בקשר לאיזה טופס ווינר
- מורדוך 29/04/2022 22:42הגב לתגובה זואתה ערום במבי? חבל...אתה וגרינברג ולרון זקנים חביבים והוזהרתם..האא???
- 3.זקן הדור 29/04/2022 17:50הגב לתגובה זועל כל יום עליות שבועיים ירידות
- 2.חיים מחדרה 29/04/2022 17:28הגב לתגובה זותוך חצי שעה הנאסדאק עלה באחוז ואז ירד אחוז ורבע. זהו אות וסימן להשחלה רבתי של סחורה על ידי בעלי החברות ומביני הדבר. הצלילה הגדולה החלה.
- לרון 30/04/2022 10:46הגב לתגובה זו"מלכודת דובים" בשוק יורד
- 1.ירידות לא מפתיעות ביום שני עליות (ל"ת)כמה צפוי 29/04/2022 16:54הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
