רובינהוד תשיק כרטיס שישמור את הסנטים שקיבלתם כעודף להשקעה בתיק
בשביל ROBINHOOD MARKETS (HOOD) "ריטייל" זה כבר לא רק "משקיעי ריטייל", אותם סוחרי יום עצמאיים שנוטלים חלק בשוק ההון, אלא מעתה גם ה"ריטייל" הרגיל, כלומר קמעונאות. כמו חברות כרטיסי האשראי גם היא יוצאת עכשיו ביוזמה שאמורה לעודד את הלקוחות לצרוך יותר, גם כדי לקבל צ'ופר ממנה – וכמובן שגם לה יוצא משהו מכל הסיפור, רק שכאן לא מדובר בעמלות סליקה.
החברה שפיתחה אפליקציה למסחר בניירות ערך ללא עמלות משיקה כרטיס דביט, כזה ללא מסגרת אשראי שבו החיוב על העסקאות נעשה בו במקום. החידוש בו יהיה שבכל עסקה שישלמו הלקוחות באמצעותו ישמר בצד הפער שנותר עד לסכום עגול, והוא יושם בתיק ההשקעות. במלים פשוטות, האלגוריתם יעגל מעלה או למטה את הסכומים – ה"עודף", אם תרצו, הולך להשקעות.
מלכתחילה הלקוחות יכולים היו את אותם הסכומים בדיוק להקצות לתיק שלהם, אבל הרציונל הוא שהעובדה שהכרטיס "נועל" את הסכום מראש תספק תמריץ למשתמשים לא לבזבז אותו על דברים אחרים. אגב, הסכום הנצבר לא יפוזר באופן אוטומטי או שווה בתיק – המשתמשים ישאלו איזה ני"ע ברצונם לקנות.
וכמו בנקודות בכרטיסי אשראי, גם כאן יש הטבה. רובינהוד תבדוק בסיכום שבועי מהו אותו סכום שהושם בצד, ותיתן למשתמשים קופון של 10-100% נוספים על הסכום הזה, בתקרה של 10 דולרים, כדי שגם אותו ישקיעו בתיק.
- אחרי שהפכה לחבר בורסה: אלטשולר נכנסת לשוק הברוקראז'
- "אצלנו אין 0 עמלות. ההכנסה שלנו יציבה וחווינו תקופה טובה במסחר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה יוצא לה מכל הסיפור? הרי עמלות מסחר החברה אינה גובה. גם היוזמה החדשה מחזירה אותנו למודל הכלכלי של רובינהוד, שהיא רק ברוקרית, והוא תשלום עבור זרם הזמנות (Order Flow). מהותו מקסום מספר התנועות של המשתמשים, ומכירתן לעושי שוק, הם שסוגרים את העסקה הסופית, ונהנים מהארביטראז' (הפער) בין מחיר העסקה בעת הלחיצה על הכפתור אצל משתמשי רובינהוד, למחיר של נעילת הפקודה הסופית – עניין של שברירי שניות ממש, אך המאסה יוצרת את הרווח.
ואם גם ככה יודע המשתמש כי ינתן לו בונוס, ושהכסף בשוק ההון עובד בשבילו כביכול (אפשר להפסיד), אולי גם יגדיל את הצריכה שלו, וכל זאת באמצעות הכרטיס. נזכיר כי ברשות לניירות ערך האמריקאית, ה-SEC, היו"ר גארי גנסלר אינו שבע רצון מהמודל הזה. הביקורת הנפוצה היא שלמעשה כך רק מעודדים את המשקיעים לבצע שינויים תכופים בתיק ההשקעה שלהם, שכן רובינהוד, אי-טורו ודומותיה סופרות בסופו של דבר תנועות. כשהמשקיעים מממשים וקונים כל הזמן, אין מקום לסבלנות שיכולה להניב להם בסופו של דבר תשואה.
לרובינהוד יש כיום מוצר לניהול הוצאות, והכוונה לכלל ההוצאות, גם הצריכה היומיומית של המשתמשים וגם ההשקעות שלהם. עם השקת הכרטיס החדש שני החשבונות יפוצלו – אחד שישמש את הכרטיס, והשני לצורך השקעות. סמנכ"לית פיתוח מוצר בחברה, אפארנה צ'נאפראגאדה אמרו לאתר יאהו כי "לדור הצעיר יש עניין גדול בהשקעות, אבל זה מחוץ להישג יד עבור רבים ממנו כי הם מבזבזים יותר מדי. לכן בנינו כרטיס חדש לחשבון חדש וכך נוכל להפוך בזבוזים להשקעות".
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
ברבעון האחרון של 2021 דיווחה רובינהוד על על הפסד של 0.49 דולר למניה והכנסות בסך כ-363 מיליון דולר. צפי האנליסטים היה ל-0.42 דולר על 370.92 מיליון, בהתאמה. בעוד שהשורה העליונה צמחה מרמה של 318 מיליון דולר שנה קודם לכן, ההפסד העמיק מ-2 סנט בלבד בזמנו.
תחזית החברה לרבעון הנוכחי נקבה בצפי להכנסות של פחות מ-340 מיליון דולר, ירידה של יותר משליש בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, בעוד שאומדן הקונצנזוס של וול סטריט לגבי התחזית היה 448.2 מיליון דולר.
- 1.נדב 22/03/2022 21:11הגב לתגובה זומחפשים כסף חדש מן היקב ומן הגורן. מזכיר לי את הסיפור על מצחצח הנעליים מוול סטריט....שאלוהים ישמור אותנו.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
צילום: Jens Mahnke, Pexelsעלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל
לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך.
זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות".
אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".
מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.
- העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות
שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.
