AMD
צילום: Fidel Fernando/UNSPLAH

AMD בעסקת ענק: רוכשת את Xilinx תמורת 50 מיליארד ד'; עולה ב-3.5%

עסקת המניות הוכרזה בחודש אוקטובר 2020 אז שוויה הוערך בכ-35 מיליארד ד'. גידול במחיר המניה הקפיץ את השווי בכ-43%. הרכישה נועדה לאפשר ל-AMD לתפוס נתח שוק יותר במחשוב הענן ולהאיץ את התחרות כנגד אינטל
תומר אמן | (1)

ענקית השבבים האמריקאית  ADVANCED MICRO DEVICES (סימול: AMD) דיווחה כי תרכוש את השליטה (100%) ביצרנית המוליכים למחצה האמריקאית  XILINX INC (סימול: XLNX) בתמורה לכ-50 מיליארד דולר, כך דווח על ידי סוכנות הידיעות רויטרס. בעקבות הדיווח עולה מניית AMD ב-3% במסחר בוול-סטריט.  

העסקה, עליה דווח מוקדם יותר בחודש אוקטובר 2020, הוערכה תחילה בכ-35 מיליארד דולר. מכיוון שמדובר היה בעסקת מניות במסגרתה תעניק AMD ל-Xilinx מניות בחברה, ובעקבות הגידול במחיר המניה של AMD, עלה שווי העסקה בקרוב ל-43%. לדברי מנכ"לית AMD, ליסה סו, "רכישת Xilinx תסייע לחברה לתפוס נתח שוק גדול יותר בעולם מחשוב הענן, שוק שמוערך היום בכ-135 מיליארד דולר".

הרכישה מתבצעת כחלק ממאבק הכוחות אותו מפעילה AMD כנגד המתחרה  INTEL CORPORATION (סימול: INTC) בשוק השבבים המיועדים למרכזי הנתונים (דאטה סנטר). החברה הממוזגת תעסיק כ-15,000 מהנדסים שונים ואסטרטגיית הייצור שלה צפויה להתבסס ברובה על מיקור חוץ. 

שתי החברות היו זריזות יותר מאשר אינטל בתפיסת נתח השוק המדובר כאשר התקשתה האחרונה בתחום ייצור השבבים הפנימי שלה. מעבר לשוק השבבים עבור מרכזי הדאטה, שנים רבות ש-AMD היא המתחרה הגדולה ביותר של אינטל בשוק המעבדים למחשבים הנייחים והניידים. 

החברה הממוזגת תובל על ידי מנכ"לית AMD המכהנת. מנגד, נשיא החברה צפוי להיות מנכ"ל Xilinx הנוכחי, ויקטור פנג. החברות המשולבות צפויות לחסוך לתאגיד המשותף כ-300 מיליון דולר כל שנה. 

בראיון ל-Yahoo Finance אמרה המנכ"לית כי "מדובר ביום מרגש מאוד עבורנו בעודנו מתכוננים לקבל את 5,000 העובדים החדשים שלנו בחברה. AMD תמיד פעלה בתחום המחשוב ותפישת העולם שלנו תמיד הייתה שנדרשים כמה סוגים שונים של צורות מחשוב שונות על מנת להעניק שירות מלא ומקיף לכל הלקוחות." 

המנכ"לית הוסיפה ואמרה כי היא צופה ש-"החברה הממוזגת תיצור תאגיד שיעניק ללקוחות סל שלם של מוצרים משלימים שנועד להעניק למלא את הצרכים של כלל לקוחותינו. אנחנו מאמינים כי 1+1 יהיה גדול מ-3, ובכך יוכל התאגיד המשותף להעמיק את קשרי המשקיעים שלנו, תוך כדי ביסוס המוצרים החדשים על פני המוצרים הקודמים של שתי החברות המקוריות." 

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    היידה 18/02/2022 20:07
    הגב לתגובה זו
    יאאלה להכות את אינטל הדינוזאור
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

פורטוגל
צילום: יחצ

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים לרכישת דירה – עד מיליון שקל

בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע

ענת גלעד |
נושאים בכתבה דירה להשקעה

רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.

בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.

יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק

לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.

במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב",  המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.

טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא

בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.