בריינסוויי
צילום: יוטיוב/בריינסוויי

חברת ביטוח שנייה תכסה את טיפולי ה-OCD של בריינסוויי והמניה עולה 6%

ספקית מדיקייר האמריקאית תעניק כיסוי עבור טיפולי קסדת ה-"Deep TMS" אותם מעניקה החברה לאלו הסובלים מהפרעה כפייתית טורדנית. מדובר בכיסוי נוסף עבור החברה לאחר שכבר זכתה לכיסוי דומה מצד חברת מדיקייר אחרת בשנה הקודמת
תומר אמן | (2)

חברת  בריינסוויי (US) המפתחת טיפול ולא פולשני בהפרעות מוחיות, מדווחת כי קבלן מדיקייר מקומי יבטח את טיפול קסדות ה-"Deep TMS" אותו היא מציעה לצורך טיפול בהפרעה כפייתית-טורדנית (OCD). הכיסוי ניתן לחברה על ידי הספקית "Palmetto GBA", אשר מעניקה ביטוחי Medicare ללקוחותיה במגוון מדינות ברחבי ארצות הברית, לרבות אלבמה, ג'ורג'יה, צפון ודרום קרולייניה, טנסי, ווירג'יניה ולה כ-9 מיליון מבוטחים, כך על פי הדיווח, אשר בעקבותו מזנקת החברה בשעה זו 6.8% במסחר בוול-סטריט

המשמעות לבריינסוויי היא שעד היום הטיפול היה זמין אבל אנשים לא 'קפצו עליו'. כעת המטופלים שלה - מעל ל-100,000 במספר, יקבלו יותר ודאות והנגישות לשיפוי הביטוחי תסייע לה למשוך מטופלים. הכיסוי ניתן לחברה לאחר פגישה שערכה עם ספקית המדיקייר, ולאחר שערכה האחרונה בדיקות במערכותיה של בריינסווי אשר איששו מבחינתה כי תוכל להעמיד את הכיסוי, אשר אמור להיכנס לתוקף במהלך אמצע חודש מרץ של השנה הקרובה. 

קריטריון בחירת המטופלים שנקבע על ידי גוף המדיקייר נמצא בתיאום קרוב להמלצות אגודת TMS (גירוי מגנטי טרנסגולגולתי) הקלינית (גוף בין לאומי אשר אמון על המלצות הטיפול הקשורות בתחום) בדבר הטיפול באלו הסובלים מ-OCD, כך נמסר. ברויינסווי קיבלה אישור FDA עבור המוצר במהלך חודש אוגוסט של שנת 2018.

דיווח זה עוקב לדיווח קודם מצד החברה במהלך חודש מאי של השנה הקודמת אז מסרה כי חברת ביטוח ראשונה תבטח את הטיפולים. אותה חברת ביטוח הסכימה לבטח רק טיפול שהיא סבורה שלא תינזק ולא תקבל עליו הרבה תביעות. 

בדוחותיה האחרונים פרסמה החברה כי עקפה את הצפי בשוק עם הפסד של 5 סנט למניה. ההכנסות ברבעון השלישי של חברת המכשור הרפואי היו 8.1 מיליון דולר. האנליסטים ציפו להפסד של 6 סנט למניה על הכנסות של כ-6.8 מיליון. אישור FDA להתוויה נוספת למוצר תמך בצמיחה של 45%. הרווחיות הגולמית עלתה בנקודה - ועדיין ההפסד כמעט והוכפל

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חברה מדהימה! עתיד מזהיר לפניה :-) (ל"ת)
    יובל 01/02/2022 14:39
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    Sassi6 01/02/2022 05:21
    הגב לתגובה זו
    ...כדי לעורר נוירונים רדומים במוח
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

רן קידר |
נושאים בכתבה JP Morgan

מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

 לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.

"סגור את הדבר הארור הזה" 

דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל. 

לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.