אלון מאסק: "מכרתי כבר מספיק מניות טסלה"; המניה עולה בוול-סטריט
אלון מאסק הבעלים ומנכ"ל טסלה, מכר בחודש האחרון מניות טסלה בסכום של כ-14 מיליארד דולר, וייתכן שהסכום הסופי נכון לעכשיו עומד על 15 מיליארד דולר בסך הכל. המכירות האלו הגיעו בהמשך לסקר שעשה מאסק בין קוראיו לפני כחודש וחצי.
בסקר, מאסק שאל את הציבור האם למכור 10% ממניות טסלה. רוב של 58% מתוך קצת יותר מ-3.5 מיליון אנשים הצביעו בעד המכירה.
אבל הסקר הזה הוא חצי בלוף, כי מאסק מציג תמונה לפיה הוא לא באמת היה מעוניין למכור, אלא המגיבים "אילצו" אותו למכור. אבל תהיו בטוחים שזה לא משחק. מדובר בכל זאת על מיליארדי דולרים, וגם לאיש העשיר בעולם - אכפת מכך. מה כן מאסק עשה? הוא הציג את הסקר עם שאלה רטורית - אתם רוצים שאמכור מניות טסלה ואשלם מסים או לא - אז אני מציע מכירה של 10% מהמניות - ברור שהרוב הצביעו שכן.
אז אחרי כמה סבבי מכירות ואחרי שמניית טסלה ירדה מהשיא ב-26%. מאסק מתעורר ואומר היום, די מכרתי מספיק.
היום ב-19:00 שיעור שלישי בקורס ללימודי שוק ההון. אבישי עובדיה על השקעה במניות, הנפקות, שווי שוק, מכפילי רווח, תמחור יחסי ועוד - להצטרפות לחצו כאן
מאסק מכר פחות מ-10% - ומספר המניות הכולל שלו בכלל עלה כתוצאה ממימוש אופציות
כמה הם אותם 10%? הוא היה אמור למכור על פי החישובים שבוצעו בכל העולם כ-17 מיליון מניות בהיקף של כ-24 מיליארד דולר. כמה הוא מכר בפועל? כ-13.5 מיליון מניות בהיקף כספי של כ-14.1 מיליארד דולר, על פי המסמכים הרגולטוריים האחרונים, אבל על פי רמזים שפיזר באתר בבילון בי כנראה שמאז מכר עוד נתח.
- מאסק משנה כיוון: הרובוטים האנושיים יהיו 80% מהמיקוד של טסלה
- טסלה נגד טראמפ? מכתב לא חתום מטעם החברה: מלחמת הסחר פוגעת בנו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל מקרה, איך שלא מחשבים את זה, המספרים לא מגיעים לאותם 10% מהמניות שלו, ולפחות על פי ההצהרה הנוכחית שלו - בינתיים הוא החליט להפסיק. בתגובה מניית טסלה מזנקת בטרום ב-3.5%
מנגד אגב, הוא מימש אתמול עוד 2 מיליון אופציות בשווי של כ-1.9 מיליארד דולר ומכר כ-584 אלף מתוכן. מאז הסקר הוא מימש כ-16.4 מיליון אופציות למניות של טסלה כחלק מחבילת התגמול הקודמת שלו. לכן - בשורה התחתונה כמות המניות שלו בטסלה לא קטנה, אלא דווקא עלתה מאז הסקר והמכירות.
"אין לי חשבונות חוץ ולא מקלטי מס"
מאסק נתון לביקורת של הסנאטורית הדמוקרטית מהשמאל הקיצוני בארה"ב, אליזבת וורן, וסנאטורים דמוקרטים נוספים. וורן כינתה אותו בטוויטר "מטען חופשי" תוך העלאת הטענה כי הוא ומיליארדרים נוספים מתחמקים מתשלום מסים. בתגובה לדברים אמר מאסק כי הוא ישלם השנה מס של 11 מיליארד דולר, והוסיף "אין לי חשבונות חוץ, אין לי מקלטי מס". לדבריו "זה לא פרודוקטיבי או מעניין" להתמקד בעושר שלו והוסיף "כל השווי הנקי שלי הוא רק במניות SpaceX וטסלה, שתי החברות האלה שעזרתי לבנות ועשו ב-20 שנה הרבה דברים שימושיים".
- החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 3.שמוליק 22/12/2021 17:49הגב לתגובה זואלוף
- 2.משה 22/12/2021 17:39הגב לתגובה זו800% הרווחתי על טסלה בחמש שש שנים... חברים רק לקנות ולשבת בסבלנות היא עוד תגיע ל 2000 דולר ומהר, שנת 2022 בפתח ויש לה הרבה מה לתת
- 1.דובון 22/12/2021 17:31הגב לתגובה זונתנאל אריאל מביזפורטל תוקף את אילון מאסק? חחחחחחחחחחח הרי גם אנחנו וגם מאסק יודעים שטסלה בדרך לשבור כל שיא אפשרי במהלך השנים הקרובות, וכך גם מחיר המניה!
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ בבית הלבן (הבית הלבן)החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי
החוזה על הנאסד"ק מוביל את העליות; אחרי 40 יום של השבתה, מתגבש פתרון; מה זה בכלל השבתת הממשל בארה"ב ומדוע היא מתרחשת?
החוזים עולים עם תקווה לסיום השבתת הממשל - הסנאט שוקל הצעת מימון זמני לפעילות הממשל.
שוקי ההון פותחים את השבוע באופטימיות זהירה, כשברקע יוזמה חדשה לסיום ההשבתה הפדרלית שנמשכת כבר 40 ימים ומונעת פרסום נתונים כלכליים חשובים. חוזי דאו ג'ונס עולים ב-0.6%, החוזים על S&P 500 מתחזקים ב-0.7% והחוזים על הנאסד"ק עולים ב-1.2%.
ההצעה שנידונה בסנאט כוללת מימון זמני עד ינואר, לצד שלוש הצעות תקציב נפרדות למימון בנייה צבאית, ענייני ותיקי צבא, פעילות הקונגרס, מינהל המזון והתרופות (FDA) ומשרד החקלאות. ייתכן שבמידה ותאושר, חברי בית הנבחרים, שנמצאים בפגרה עד 16 בנובמבר, יידרשו לחזור מוקדם כדי להצביע.
מהי השבתת ממשל, ולמה זה קורה?
השבתת ממשל (Government Shutdown) מתרחשת כאשר הקונגרס האמריקאי לא מצליח לאשר את תקציב המדינה או חוקי ההוצאה הנדרשים להפעלת סוכנויות הממשל. ברגע שאין אישור למימון, סוכנויות רבות מושבתות באופן חלקי או מלא עד להשגת הסכמה. עובדים פדרליים נשלחים לחופשה כפויה ללא שכר, תוכניות ממשלתיות מתעכבות, ובין היתר מוקפאים גם פרסומי נתוני מאקרו חשובים.
השבתות כאלה הן לא נדירות בפוליטיקה האמריקאית, והן לרוב נובעות ממחלוקות פוליטיות חריפות בין המפלגות, בעיקר סביב סוגיות תקציביות, מדיניות רווחה, הגירה, חינוך ובריאות. במקרים רבים הן משמשות כלי לחץ פוליטי, שבו צד אחד מסרב לאשר את התקציב אלא אם יתקבלו תנאיו בנושאים שנויים במחלוקת.
- טראמפ משגר מסר לסין אך משאיר את טייוואן בערפל אסטרטגי
- מה אמר טראמפ על הסכם נורמליזציה עם סעודיה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקרה הנוכחי, השבתת הממשל נמשכת כבר 40 ימים, אחת הארוכות ביותר בעשור האחרון. מדובר בהשלכה ישירה של כישלון בהעברת הצעת התקציב הפדרלי, מה שהביא להשבתת שירותים לא חיוניים. מלבד הפגיעה הישירה בעובדי המדינה, יש גם השפעות עקיפות על שוקי ההון, מאחר שנתונים כלכליים לא מתפרסמים והשקעות מתעכבות.
