אלון מאסק טסלה
צילום: פייסבוק אלון מאסק

חקירה נגד טסלה; "הפנאלים הסולאריים שלה עלולים להתלקח"

סטיבן הנקס, מהנדס איכות לשעבר בחברה פוטר לאחר שפנה לגורמים רגולטוריים בטענה שטסלה יודעת לפחות ארבע שנים על כשלים בחלק מהפאנלים הסולאריים שלה; ה-SEC אישרה שמתקיימת חקירה נגד טסלה בנושא
סתיו קורן |

סטיבן הנקס, מהנדס איכות לשעבר בטסלה TESLA INC  שהפך "whistleblower" (מספק מידע מרשיע על פעילות בארגון) טען כי יצרנית המכוניות החשמליות יודעת לפחות ארבע שנים על כשלים בחלק מהפאנלים הסולאריים שלה, ועל כך שהם עלולים להתלקח. עוד טען כי החברה בחרה שלא לחשוף את המידע, או לתקן את הבעיה.

סוכנות הידיעות רויטרס חשפה כי הדברים עליהם הלין העובד לשעבר, הם למעשה נושא לחקירה מתמשכת של רשות ניירות הערך האמריקאית. הסוכנות אישרה כי מתנהלת חקירה, במכתב למהנדס לשעבר בתגובה לבקשתו לקבל את המידע, מתוקף חוק חופש המידע. 

"התוודעתי למידע הזה באמצעות מסמכים פנימיים של טסלה וסולאר סיטי". אמר הנקס ליאהו. טסלה רכשה את חברת הפנאלים הסולאריים סולאר סיטי תמורת 2.6 מיליארד דולר ב-2016, בעסקה שנויה במחלוקת שהולידה תביעה לבעלי מניות. מניית ענקית המכוניות החשמליות ירדה ביום שני ב-6% בעקבות דיווחים על חקירת ה-SEC. 

הנקס אמר שנודע לו לראשונה על בעיות עם מחברים חשמליים פגומים בדצמבר 2020, בזמן שעבד בחברה כמנהל איכות בשטח. לדבריו, הוא פוטר מהחברה כחצי שנה מאוחר יותר באוגוסט 2020, לאחר שדיווח על חששותיו לרגולטורים ממשלתיים.

טסלה בחברה שלא להגיב בנושא. עם זאת, החברה אמרה שהיא יישמה תוכנית תיקון לתחזוקת לוח. עורך דינו של הנקס, רוברט וואלאס, אמר שהתיקונים אינם מצליחים להפוך את הפאנלים לבטוחים.

"הם לא עשויים כמו שצריך. הם לא בטוחים. בטסלה לא משתמשים בכלים המתאימים כדי לטפל בבעיה", אמר וואלאס. "הבעיה שסטיבן התלונן עליה במקור, והסיבה לפיטוריו  נמשכת".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה