טסלה נופלת ממועדון הטריליון; מאסק לברני סנדרס: "למכור עוד?"
יש לזכור שמכירת מניות כל כך מאסיבית מצד מאסק, אילו הייתה מתבצעת סתם כך, הייתה יכולה להוות סימן לחוסר אמון מצידו בשווי אליו הגיעה החברה ובעתידה, מה שהיה יכול לגרום לתגובת שרשרת חריפה מצד השוק. גם היצע פתאומי של עשרות מיליארדי דולרים יכול לפגוע במחיר המניה לפחות בטווח הקצר. בצעד בו נקט מאסק בעריכת הסקר שתוצאותיו די צפויות, הוא מתחמק בעצם מהבעת חוסר אמון שכזו ויוכל להיפגש עם הכסף בנסיבות "מוצדקות" יותר מבחינת שווי המניה. מאסק עצמו כמעט אומר את זה במילותיו שלו. כך בהמשך השרשור של הסקר המפורסם אומר מאסק: "שימו לב שאינני מקבל משכורת או בונוסים במזומן משום מקור. יש לי רק מניות, כך שהדרך היחידה שלי לשלם מיסים באופן אישי היא למכור מניות". אמנם הוא מתייחס לאפשרות לשלם מיסים, אך כיון שאכן אין לו שום מקור הכנסה אחר, הדרך היחידה שלו להיפגש עם מזומן למיסים או לכל צורך אחר היא רק מכירת מניות. בנוסף, מתברר מבדיקה בפרסומי רשות נירות הערך האמריקאית, שב-8 בנובמבר, עוד לפני תוצאות הסקר מאסק כבר מכר כמעט מיליארד דולר ממניות טסלה שברשותו, מה שמראה על רצונו למכור ללא קשר לתוצאות הסקר המוזר. ייתכן, שהמכירה המסיבית שהולכת ומתבצעת אינה מספיקה ומאסק מחפש תירוצים נוספים למכור, שוב דרך פרסומים בחשבון הטוויטר שלו. הכל החל כאשר הסנטור הדמוקרטי ברני סנדרס שהתמודד על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות בבחירות האחרונת כתב בחשבון הטויטר שלו: "אנו חייבים לדרוש מהעושר הקיצוני (extremely wealthy) לשלם את החלק ההוגן שלהם. נקודה", כשבכך הוא ממשיך את קו הביקורת של חלקים במפלגה הדמוקרטית על המיסים הנמוכים באופן מיוחד שמשלמים העשירים בארצות הברית. אילון מאסק הגיב לציוץ הסטנדרטי הזה בציוץ מפתיע ומתגרה משלו: "אני ממשיך לשכוח שאתה עדיין חי" כתוב מאסק בתגובה, ומיד מוסיף ציוץ נוסף: "אתה רוצה שאמכור עוד מניות? רק תגיד את המילה...". בציוץ המתגרה הזה פותח לעצמו מאסק את האופציה למכור מניות נוספות תוך כדי ניסיון להימנע מזעזוע גדול במחיר המניה. הסבר אלטנטיבי למכירות המסיביות שעורך מאסק לאחרונה הציג השורטיסט המפורסם מיקל בארי (עליו מבוססת הדמות הראשית בסרט "מכונת הכסף"). לדעתו מאסק לא צריך מזומן כלל, הוא פשוט רוצה למכור את מניות החברה שברשותו. בעבר אמר בארי שהסיבות למכירות של מאסק הם החובות האישיים שלו, וכן שהחברה צפויה לצנוח ב90%.Want me to sell more stock, Bernie? Just say the word …
— Elon Musk (@elonmusk) November 14, 2021
- 13.אופיר 16/11/2021 20:10הגב לתגובה זותוך שנתיים טסלה יוצאת מהשוק. תמכרו את המניות לפני שיהיה מאוחר. בקרוב לא תהיה סידה לקנות טסלה. תהיינה מכוניו. טובות ממנה
- 12.יוני 16/11/2021 16:13הגב לתגובה זושמתי חמש אלף דולר כשמניה עלתה שישים דולר. אתה בינתיים תמשיך לקשקש. בטח אמרת שטות כזאת על ביטקוין כשהוא הגיע לעשרנאלף
- 11.שמעון 16/11/2021 11:45הגב לתגובה זואין הצדקה כלכלית לערך המופרז של החברה.
- 10.לרון 16/11/2021 10:53הגב לתגובה זוכדאי למכור אפילו לא בשיא,במיוחד אם הנך מיליארדר,ודווקא אז כי בהפסד אתה באמת מ פ ס י ד,קחו לדוגמא את מנכ"ל SAM ,שמכר ומכר בסביבות 1000$ ,ומאז המניה י ו ר ד ת,ואפילו לא היתה יורדת השיקול למכירה היה בהחלט נכון ,וסה"כ כולה בירה ומשקאות
- 9.כתבה שמעידה על חוסר הבנה בחברת טסלה ובעומד בראשה. (ל"ת)רונן 16/11/2021 10:34הגב לתגובה זו
- 8.השער האמיתי של המניה 327 ממתין בסובלנותתתתתתתתתתתת 16/11/2021 06:57הגב לתגובה זוהשער האמיתי של המניה 327 ממתין בסובלנותתתתתתתתתתתתת יום טוב לכול הפראיירים
- 7.Sassi6 16/11/2021 01:37הגב לתגובה זואממה ומה אם ירד השוק? אז גם טסלה תרד, אבל לא יהיו ירידות ללא טריגר, במרץ 2020 היה לנו את הטריגר של פרוץ הקורונה, באוקטובר 2008 היה לנו את הטריגר של משכנתאות הסב-פריים, אבל לא על זה באתי לדבר על ליברמן שמתכנן העלאת מיסים אגרסיבית, על סיגריות אלקטרוניות, זה מזכיר את החד פעמיים מפלסטיק, האם זה מאהבת מרדכי? או משנאת המן? כלומר, האם זה מאהבת איכות הסביבה, ושיפור בריאות המעשנים? או מניצול הזדמנות אדירה להעלאת מיסים מהירה ואגרסיבית? ...תלוי את מי שואלים
- 6.אנונימי 15/11/2021 21:57הגב לתגובה זוחברה שמוכרת מעט מאוד מכוניות (יחסית לענקיות) שווה יותר מכל חברות הרכב בארצות הברית? מה גם שלא מעט מתחרות על שוק המכוניות החשמליות נכנסו לאחרונה לשוק. מעבר לכך, מאסק גס רוח בדבריו, פשוט מגעיל..יש לו מזל שיש המון המון צעירים שיטחיים בחשיבה.
- 5.זה הזמן לקנות (ל"ת)א 15/11/2021 21:13הגב לתגובה זו
- 4.מודאג 15/11/2021 21:06הגב לתגובה זולמה הוא מתעמר במשקיעים בטסלה. תמכור בלי כל ההצגה הזו
- 3.קינג 15/11/2021 20:26הגב לתגובה זוממניות טסלה, אז שיתכבד גיא טל בעצמו ויבצע שורט על המניה
- 2.50 cent 15/11/2021 20:24הגב לתגובה זוחחחחחחחחחחחחחחח
- 1.דובון 15/11/2021 20:21הגב לתגובה זוגיא טל היקר, אם אתה מודד את טסלה לפי מכפילים, אתה מפגין חוסר מקצועיות ואי ידיעה משווע. טסלה יקרה…מאסק מחפש למכור מניות…מאיפה השטויות האלה??? מעניין מה תגיד כשהמניה תהיה ב-2,000 דולר בעקבות דוחות מטורפים אחד אחרי השני בארבעת הרבעונים הקרובים. משער 50 אני שומע שטסלה היא בועה, ומייקל ברי היה האידיוט האחרון שהפסיד מאות מיליוני דולרים בשורט על טסלה כמו רבים ולא טובים לפניו. תמשיכו תמשיכו.
- אתה דובון מבוזבז. צפוי לך עתיד מזהיר בקהילת הקריפטו (ל"ת)לך קנה קצת מטבע כלב 16/11/2021 02:37הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
