תוצאות אמביוולנטיות לגילת; צפי לצמיחה משמעותית ב-2022
חברת גילת 0% הדואלית מדווחת על עלייה של 34% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל ל-49.9 מיליון דולר. עם זאת, גילת שמפתחת טכנולוגיה לרשתות תקשורת לווייניות מדווחת על ירידה ביחס לרבעון הקודם אז הסתכמו ההכנסות ב-56.9 מיליון דולר.
הרווח התפעולי על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-1.5 מיליון דולר וזאת בהשוואה להפסד תפעולי בסך של 1.9 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנת 2020, ורווח תפעולי בסך של 0.2 מיליון דולר ברבעון הקודם.
הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-0.7 מיליון דולר, או 1 סנט למניה בדילול מלא, בהשוואה להפסד נקי של 2.6 מיליון דולר, או 5 סנט למניה, ברבעון השלישי של שנת 2020, ובהשוואה לרווח נקי של 0.4 מיליון דולר, או 1 סנט למניה בדילול מלא, ברבעון הקודם.
ה-EBITDA המתואם הגיע ל-4 מיליון דולר בהשוואה ל-EBITDA מתואם של 0.6 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנת 2020; ול-EBITDA מתואם של 2.5 מיליון דולר ברבעון הקודם.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עדי צפדיה, מנכ"ל גילת רשתות לוויין, אמר עם פרסום התוצאות: "אנו מרוצים במיוחד מהצלחתנו בחתימה על עסקאות חדשות, חלקן אסטרטגיות ובעלות פוטנציאל לחולל שינוי.
"אנחנו עדים לשיפור בביצועים והזמנות משמעותיות בפלחי השוק האסטרטגיים שלנו כולל בשווקי התמסורת הסלולארית (CBH) והקישוריות באמצעות אינטרנט מהיר בטיסות (IFC), שם קיבלנו מספר הזמנות משחקני מפתח בשוק, אשר יסופקו במהלך הרבעונים הבאים.
"ישנה התקדמות משמעותית בפעילותנו בפרו עם חתימה על חוזי שירות רב-שנתיים בהיקף של כ-28 מיליון דולר, והצלחנו להגיע ליעד המוצהר שלנו לכ-50 מיליון דולר בהכנסות חוזרות שנתיות מפרו הרבה לפני תאריך היעד המוצהר".
- טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
"למרות ששרשרת האספקה העולמית מציבה בפנינו אתגרים, עד כה הצלחנו למתנם ואנו מקווים שכך זה גם ימשיך. במבט קדימה, לאור הזכיות האחרונות, כמו גם המומנטום החזק שאנו רואים בעסקים שלנו, אנו יותר ויותר בטוחים שנציג צמיחה משמעותית בשורה העליונה וב-EBITDA המתואם הן ברבעון הרביעי של שנת 2021 והן בשנת 2022."
הכרזות משמעותיות לאחרונה:
מפעילת סלולר Tier-1 באסיה מרחיבה את רשת ה-4G שלה באמצעות פתרון התמסורת הסלולרית של גילת.
גילת גם חתמה לאחרונה על חוזי שירות בהיקף של למעלה מ-16 מיליון דולר להפעלת שירותי פס רחב לרשתות תקשורת בפרו. כמו כן, דיווחה על חוזה שירות בהיקף של 12 מיליון דולר להפעלת רשת התקשורת בקוסקו, פרו ועל הזמנות בהיקף של 17 מיליון דולר לתמיכה בקבוצת לוויינים במסלול לווייני נמוך (LEO).
- 4.חברה פצצה- היא זכתה בכמה חוזים יוצאי דופן (ל"ת)המוסדי 09/11/2021 17:59הגב לתגובה זו
- 3.שושו 09/11/2021 16:27הגב לתגובה זוגילת חברה רצינית ופועלת היטב, ירדה בלמעלה מ25 אחוז בחצי השנה האחרונה. יש לה את כל הנתונים לסגור את הפער ולהגיע ל3500נקודות בחצי השנה הקרובה. אני קניתי
- 2.חזרה לשער 3000 עדסוף השנה (ל"ת)צביקה 09/11/2021 15:42הגב לתגובה זו
- 1.אין לה כסף לחלק דיבידנדים (ל"ת)נו אז 09/11/2021 14:52הגב לתגובה זו
- לדעתי יש רכישה בחצי שנה הקרובה ולכן לא מחלקים (ל"ת)רוני 09/11/2021 18:45הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
