גדעון ורטהייזר מנכל סיוה
צילום: יחצ

סיוה מכה את התחזיות; עסקה גדולה עם לוקהיד מרטין

סיוה מעלה את תחזית ההכנסות השנתית ל-120-122 מיליון דולר

תומר אמן | (2)

חברת  סיוה עוקפת את התחזיות ברבעון השלישי ומדווחת על הסכם חשוב עם לוקהיד מרטין. סיוה ספקית הטכנולוגיות והשירותים לתכנון שבבים, מדווחת על צמיחה של 31% בהכנסות לשיא של 32.8 מיליון דולר - לעומת 31.2 מיליון דולר צפי האנליסטים; התמלוגים בקטגוריית תחנות הבסיס וה-IoT הגיעו לשיא עם יותר מ-400 מיליון מוצרים ברבעון.

    

בחלוקה למקורות הכנסה, ההכנסות ממכירת רישיונות, שירותים וכלי פיתוח לתכנון שבבים גדלו ב-74% לעומת הרבעון המקביל והגיעו ל-21.6 מיליון דולר, כ-66% מהמחזור; ואילו ההכנסות מתמלוגים ירדו ב-11% לעומת הרבעון המקביל ל-11.2 מיליון דולר, כ-34% מסך ההכנסות.

בנטרול רישום עלות האופציות לעובדים והוצאות הקשורות לרכישות, גדל הרווח התפעולי ב-51% והסתכם ב-6.5 מיליון דולר. בהתייחס לשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, גדל הרווח התפעולי המתואם של סיוה ב-69% והסתכם ב-15.5 מיליון דולר.  

הרווח על בסיס Non-GAAP, גדל ב-29% ל-4.7 מיליון דולר, והרווח המתואם למניה גדל ב-25% והסתכם ב-20 סנט, 3 סנט מעל תחזיות האנליסטים. קופת המזומנים, הסתכמה בסוף הרבעון השלישי בכ-145 מיליון דולר.

תוצאות בהחלט מרשימות לחברה שבמקור פוצלה מ-DSPG והגיעה לשווי של פי 3 ממנה, אבל שווי של 1.12 מיליארד דולר מבטא מכפיל רווח של מעל 50. לא נמוך. 

התחזית ל-2021: צמיחה של כ-21% בהכנסות    

החברה מעלה את תחזית ההכנסות השנתית ל-120-122 מיליון דולר, המשקפת צמיחה של כ-21% לעומת 2020. בנוגע לרבעון הרביעי, הרווח הגולמי המתואם צפוי להסתכם בכ-84%. 

במהלך הרבעון השלישי חתמה סיוה על 25 הסכמים לרישוי טכנולוגיות ותכנון שבבים, מתוכם 13 עם לקוחות חדשים. ההסכמים היו לאספקת טכנולוגיות לשווקי הבית החכם, אוזניות סטריאו אלחוטיות (TWS), מכשור רפואי, הביטחון והחלל ושוק התעשייה 4.0. בפילוח גיאוגרפי, 15 מתוך 25 ההסכמים נחתמו עם לקוחות בסין, 5 הסכמים בארה״ב, 4 באסיה-פסיפיק, והסכם אחד באירופה.

מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר, אמר עם פרסום התוצאות הכספיות: "הביצועים המצוינים ברבעון השלישי משקפים את תפקידה המרכזי של סיוה בעידן השינוי הדיגיטלי. סל הטכנולוגיות המתקדם שלנו בשילוב יכולות תכנון השבבים של אינטרינסיקס מציע פתרון כולל ליצרניות מבוססות וחדשות בשוק השבבים המתרחב. פעילות הסכמי הרישוי שלנו ממשיכה להתחזק, עם מספר גדל של הסכמים לאספקת פלטפורמת ה-Bluebud שפיתחנו, המשלבת טכנולוגיות אודיו וקישוריות בלוטות׳ בפתרון כולל אחד, וכן טכנולוגיית Wi-Fi 6״.

קיראו עוד ב"גלובל"

ורטהייזר הוסיף: ״התוצאות כוללות לראשונה גם את תרומת אינטרינסיקס על בסיס רבעוני מלא. במהלך הרבעון נחתמו מספר הסכמים חשובים, בהם עם לוקהיד מרטין. בנוגע לתמלוגים, קטגוריית תחנות הבסיס וה-IoT ממשיכה להתרחב והגיעה להכנסות שיא עם יותר מ-400 מיליון מוצרים שסופקו ברבעון״.  

סמנכ"ל הכספים של סיוה, יניב אריאלי, הוסיף: "סיימנו את הרבעון השלישי עם הכנסות שיא. שילוב פעילות הקנין הרוחני שלנו עם שירותי תכנון השבבים של אינטרינסיקס ממשיכה להתקדם בצורה חלקה, ואנו נלהבים מההזדמנויות ששילוב זה יוצר. הרווח התפעולי המתואם של סיוה גדל ב-51% ברבעון וב-69% בתשעת החודשים הראשונים של השנה. במקביל לשיפור המשמעותי ברווחיות התפעולית, אנו ממשיכים להשקיע במחקר ופיתוח טכנולוגיות הדור הבא בתחומי הקישוריות האלחוטית, הבינה המלאכותית והחישה החכמה. זאת, לצד מינוף פרויקטים של הסוכנות האמריקאית למחקרי ביטחון מתקדמים (DARPA) - לפיתוח הגל הבא של טכנולוגיות ומערכי שבבים בתחום האבטחה. סיוה במסלול הנכון למימוש היעדים שהצבנו לשנה ועובדת בשיתוף עם לקוחותיה לצמצום ההשלכות הנובעות מאילוצי שרשרת האספקה״.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חברת פח (ל"ת)
    ליטל 09/11/2021 14:58
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כהן 09/11/2021 14:38
    הגב לתגובה זו
    גם הסחירות במניה לא רצינית. תחשבו על זה היטב לפני שתפעלו.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.