עוז ונעמה דרור
צילום: יחצ

האניבוק הישראלית גייסה 250 מיליון דולר; לפי שווי של 2.4 מיליארד דולר

חברת הפינטק, המציעה לעסקים עצמאיים פתרונות לניהול עסקי גייסה עד היום 500 מיליון דולר; פעילות החברה מתמקדת בעיקר בארה"ב, ולה 130 עובדים בארה"ב ובישראל
סתיו קורן | (1)
נושאים בכתבה גיוס הון הייטק

חברת הפינטק הישראלית האניבוק (HoneyBook) הישראלית, המציעה לעסקים עצמאיים פתרונות לניהול עסקי גייסה 250 מיליון דולר, לפי שווי של 2.4 מיליארד דולר (אחרי הכסף) בסבב E בהובלת Tiger Global Management. החברה מתמקדת בשוק האמריקאי, והוקמה על ידי בני הזוג עוז ונעמה אלון. 

לסבב הגיוסי הנוכחי הצטרפו גם משקיעים קודמים בחברה ובניהם: סיטי ונצ'רס, Durable Capital Partners, OurCrowd ו- Norwest. בין המשקיעים הקודמים בחברה ניתן למצוא את, Battery :  קרן UpWest, אורן זאב,  דיק קוסטלו, מנכ"ל טוויטר לשעבר, Vintage , Hillsven וקרן Aleph.

 

ביחד עם הסיבוב הנוכחי עומד סכום ההשקעה בחברה על 500 מיליון דולר. לחברה 130 עובדים, בישראל ובארה"ב. הסכום שגויס כעת, שכולו נכנס לקופת החברה, ישמש את החברה לחזק את מעמדה בקרב עסקים קטנים בשוק האמריקאי, לפתח כלים טכנולוגיים חדשים עבור עסקים קטנים, להאיץ את חדירתה לשווקים חדשים ולתמוך בצמיחתה על ידי גיוס כוח אדם נוסף בשנה הקרובה במרכז הפיתוח בישראל ובארה"ב.

 

החברה נוסדה ב-2013 על ידי עוז אלון, המשמש כמנכ”ל, ובת זוגו נעמה אלון סמנכ”לית המוצר של החברה ודרור שמעוני, סמנכ”ל הטכנולוגיות. הטכנולוגיה שפיתחה החברה מאפשרת לבעלי עסקים, עצמאיים נותני שרות לנהל את כל ההיבטים של העסק שלהם.

עוז אלון, מנכ"ל וממייסדי האניבוק אומר כי: "הפטלפורמה שלנו הפכה מפלטפורמה טכנולוגית- פינטקית לקהילה תוססת ובית עבור עצמאיים ועסקים קטנים וככזאת היא גם מתנהגת כך: בעל מקצוע מביא עוד חברים עצמאיים שמוצאים אצלנו עוד אלפי עסקים כמוהם המתמודדים עם אותם אתגרים והם אלו שהביאו אותנו להכפלה בקצב ההכנסות".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דייגו 04/11/2021 14:02
    הגב לתגובה זו
    מה המוצר ? לא הבנתי
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

יובל כהן פורטיסימו
צילום: שלומי יוסף

פורטיסימו רוכשת את MyVisit - מערכת לניהול תורים

התמורה כ-100 מיליון שקל; פורטיסימו נערכת לרכישת השליטה בנטפים; הרכישות הגדולות בשנה האחרונה - סלקום וסטרטסיס 

רן קידר |
נושאים בכתבה פורטיסימו

קרן ההשקעות פורטיסימו רוכשת מאבי בר יהודה את חברת קולפלו (Callflow), שפיתחה את מערכת ניהול התורים MyVisit  תמורת כ-100 מיליון שקל.

קולפלו, שפועלת בתחום ניהול תורים, תהליכי שירות לקוחות ואופטימיזציה רב-ערוצית, מפעילה מערכות קביעת התורים במשרדי ממשלה לחידוש רישיונות נהיגה, הוצאת דרכונים ותעודות זהות, וכן לניהול תורים בקופות חולים, בנקים ועוד. ברחבי העולם, פועלת החברה בשיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקיות טכנולוגיה כמו אמדוקס ומיקרוסופט, ומספקת פתרונות מתקדמים ללקוחות גלובליים דוגמת רשת בתי המרקחת Boots הבריטית וענקית התקשורת AT&T האמריקאית. עם זאת, ההצלחה היא חלקית ופורטיסימו סבורה שניתן לקחת את החברה למקום גבוה יותר.  

מסע של שני עשורים: מהתורים הידניים לפלטפורמה גלובלית

הסיפור של קולפלו מתחיל בצורך בסיסי שהיה נפוץ בתחילת שנות האלפיים: ניהול תורים ידני, איטי ולא יעיל, שהוביל לתורים אינסופיים ולתסכול ציבורי רחב היקף. אבי בר יהודה, יזם פיתוח של מערכת שכללה ניהול יומנים דינמיים, ניטור זמינות נציגים בזמן אמת, חלוקת עומסים אוטומטית וניתוח מתקדם של נתונים על זמני המתנה. כיום, מגוון המוצרים התרחב כולל את Q-Flow לניהול תורים רב-ערוצי, Q-Place להזמנת מקומות ו-Q-Shift לניהול משמרות עובדים.

פורטיסימו, קרן פרייבט אקוויטי מהמובילות בישראל עם נכסים מנוהלים בשווי של 2.7 מיליארד דולר, רואה בקולפלו נכס אסטרטגי מרכזי להרחבת נוכחותה בתחום התוכנה לשירותי לקוחות - תחום שצומח בקצב שנתי מרשים של כ-15% ברחבי העולם, על פי דוחות שוק עדכניים.

הקרן צפויה להשקיע בקולפלו כדי להאיץ את הצמיחה הבינלאומית, כולל הרחבה משמעותית בשוק האמריקאי והאירופאי, ולהטמיע טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות לניתוח התנהגות לקוחות וחיזוי מגמות.

פורטפוליו החברות הנוכחי של פורטיסימו כולל מעל 50  חברות, עם דגש מובהק על טכנולוגיה ותעשייה. בין ההשקעות הבולטות ניתן למנות את ריווחית בתחום התוכנה הפיננסית, פריוריטי שנמכרה חלקית לבלקסטון בשווי מרשים של 800 מיליון דולר ב-2024, וכן את Titan Security, Gigaspaces ו-Incredibuild.