טכנולוגיה ישראלית תנסה להעריך פגיעות של בתים בארה"ב לנזקי אקלים
טכנולוגית מיפוי תלת מימד ישראלית תאפשר להעריך פגיעות של בתים בארה"ב לנזקי אקלים. מדובר בטכנולוגיה שפיתחה חברת הסטארטאפ גאוקס (GEOX) ועל פי החברה היא תשמש את חברות הביטוח בארה"ב כדי להעריך את הפגיעות של בתים בארה"ב לאסונות טבע כולל סופות הוריקן וטורנדו, שריפות, גשמים חריגים, שלג וברד.
גאוקס פיתחה יכולת מבוססת בינה מלאכותית שמאפשרת לבצע הערכה של עמידות של כל מבנה על פי ניתוח של צילומי אוויר בהתאם ל-40 תכונות שונות, כמו סוג הגג, שיפוע, מיקום ועוד. ההערכה תאפשר להציע לכל בעל נכס פרמיה שונה שמשקפת את מידת הסיכון הספציפית שלו.
גאוקס תנסה למכור את הפלטפורמה שלה לביצוע הערכות הסיכון עבור חברות הביטוח האמריקאיות במסגרת הסכם חברת האנליטיקה EXL, ועובדת עם חברות הביטוח בעולם. על פי החברה הישראלית, יכולות הפענוח תסייענה לחברות הביטוח לגלות ניסיונות של הונאות ובמקרה של אירועים חריגים לבצע הערכת נזקים מהירה על פי השוואת צילומי אויר לפני ואחרי האירוע.
איציק לביא, מייסד ומנכ"ל גאוקס: "הדרישה לביצוע הערכות סיכונים של מבנים גברה בעקבות אירועי הטבע החריגים שעוברים על העולם בשנים האחרונות, כולל סופות ההוריקן ההרסניות באמריקה, שיטפונות יוצאי דופן באירופה ובסין ומקרים רבים נוספים שעלו לחברות הביטוח ולתושבים עשרות מיליארדי דולרים. ביצוע הערכת סיכון למבנה מאפשרת לחברות לשקף את רמת הסיכון למבוטחים באופן הוגן. הטכנולוגיה האוטומטית חוסכת לחברות את הצורך במשלוח סוקרים לכל בית בעלויות גבוהות, שבסופו של דבר מתגלגלות ללקוחות, ומאפשרת לעקוב אחת למספר חודשים כדי לבחון אם חלה התדרדרות בתחזוקת המבנה שמשמעותה הגברת הסיכון".
- דיאן קיטון בנתה אימפריה של 100 מיליון דולר ומורשת השקעות מרשימה
- מרץ הגרוע מזה 16 שנה - מכירות הבתים בארה"ב ממשיכות לדשדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
GEOX הוקם בשנת 2018 על ידי המנכ"ל איציק לביא, בוגר יחידת המודיעין 9900, אלי לביא, מנהל טכנולוגי וגיא עטר, מנהל פיתוח עסקי.
בין המשקיעים בחברה שותפות שור-טק יהש 0% וקרן ICM, שמנהלת מעל ל-20 מיליארד דולר. גאוקס מעסיקה 24 עובדים, מתוכם 15 במרכז פיתוח בישראל ורוצה גם לגייס עובדים חדשים.
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
