רכישה שלישית ב-5 חודשים: ביזאבו רוכשת את TeeVid
חברת ביזאבו (Bizzabo) שפיתחה פלטפורמת הפעלה לחוויות בכנסים ואירועים עסקיים, הודיעה על רכישת חברת TeeVid המספקת פתרונות וידאו ליצירה, עריכה ושידור של כנסים וירטואליים והיברידיים. מדובר ברכישה שלישית של החברה, בתקופה של חמישה חודשים, לאחר רכישתה של x.ai ושל חברת Whalebone.
חברת TeeVid מונה כ-20 עובדים ונוסדה ב-2017 על ידי עדי נתן הישראלי ווינסנט שאבי מצרפת. על ידי רכישה זו, תאפשר ביזאבו לאנשי שיווק ומארגני כנסים להפיק ולשדר תכנים בכנסים וירטואלים ברמה ובחוויה הדומה להפקה טלוויזיונית.
וידאו ומדיה הפכו להיות רכיבים משמעותיים בכנסים, וחשיבותם רק תתעצם בעתיד. רוב מוחלט של האירועים העסקיים יכללו וידאו ככלי להפצת תוכן ואינטראקציה עם המשתתפים שלהם. עם זאת, עלות הפקת האירועים הוירטואלים כרוכה בהשכרת חברת הפקת וידאו כדי לייצר תכנים וירטואלים אינטרקטיביים. עלות ההפקה הגבוהה גורמת לצוותי שיווק להתפשר על איכות ההפקה, דבר אשר משפיע לרעה על עניין המשתתפים באירועים שלהם, ובהתאם על הצלחת האירוע.
"תעשיית האירועים עברה מהפכה מאז שנכנסה הקורונה לחיינו, וידאו הפך להיות חלק בלתי נפרד מכל אירוע וימשיך להיות חלק משמעותי מעתיד האירועים העסקיים״, אומר ערן בן-שושן, מייסד שותף ומנכ״ל Bizzabo. ״אנחנו שמחים לצרף אלינו את הצוות של TeeVid".
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, קרדיט: חנה טייברשות החדשנות משיקה שלוש תכניות דגל בהיקף של 180 מיליון שקל
שלושת המאגדים החדשים בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, מציבים את ישראל בלב זירת המחקר והפיתוח העולמית בתחומי איכות הסביבה, טכנולוגיות חישה וחומרה מתקדמת. מדובר ביוזמות רחבות-היקף שיחברו בין תעשייה, ממשלה ואקדמיה - ובהן חברות ענק כמו
אנבידיה, רפאל, אלביט והתעשייה האווירית, לצד מכון ויצמן, מכון וולקני והאוניברסיטה העברית
רשות החדשנות הודיעה על השקת שלוש תכניות דגל בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, במסגרת מאגדי מחקר יישומי שנועדו להעניק לתעשייה הישראלית יתרון תחרותי וליצור אימפקט כלכלי וסביבתי משמעותי. שלושת המאגדים - Green Soil, DiamondSEMI IL ו-NDT - ממוקדים בליבת החדשנות הישראלית: טכנולוגיות סביבתיות, רכיבי חומרה מתקדמים ומדע החומרים.
ד"ר אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, מסביר כי "שלושת מאגדי הדגל החדשים שאישרנו הם ביטוי עוצמתי ליכולת של ישראל לקחת את המדע והידע המצטבר באקדמיה ולהפוך אותו למנועי צמיחה כלכליים ותעשייתיים אמיתיים. הם מדגימים את העומק והבשלות של החדשנות הישראלית: מההתמודדות עם אתגרי הסביבה והאקלים דרך פיתוח רכיבים מבוססי יהלום שיכולים לשנות את תעשיית המוליכים למחצה ועד טכנולוגיות חישה ובדיקה מתקדמות שמציבות את ישראל בלב המהפכה התעשייתית הבאה".
"המאגדים האלה מראים איך השקעה ממשלתית חכמה, ממוקדת וארוכת טווח יכולה להצמיח ידע חדש, ליצור יתרון טכנולוגי ולבנות תשתיות של מצוינות שישרתו את הכלכלה הישראלית לשנים רבות קדימה. זהו בדיוק השילוב הייחודי של מדע, תעשייה וחזון שמבדיל את ישראל משאר העולם ומאפשר לה להיות לא רק מעצמת סטארט-אפים, אלא מעצמת עומק טכנולוגי גלובלית".
"האתגר האמיתי שלנו כיום הוא להמשיך לייצר חדשנות שמבוססת על ערך אמיתי - על מדע, על תעשייה ועל יכולת יישומית. זהו השלב בהתפתחות של ההייטק הישראלי - המעבר מהמהירות אל העומק, מהמוצר הבודד אל תשתיות שמעצבות את העתיד".
שלושת מאגדי הדגל: טיהור קרקעות, רכיבי מוליכים למחצה מבוססי יהלומים וטכנולוגיות בדיקה
Green Soil היא תכנית לפיתוח טכנולוגיות ביולוגיות לטיהור קרקעות ומי תהום מזיהומים קשים, בהם PFAS (תרכובות כימיות עמידות), חומרי נפץ ודלקים. הפיתוח מבוסס על שימוש בחיידקים ובמרכיבים ביולוגיים מותאמים לפירוק מזהמים בשטח עצמו ובעומק הקרקע, תוך שילוב שיטות החדרה וניטור מתקדמות. התכנית מאגדת 10 חברות ו-16 קבוצות מחקר ובהן אלביט, נטפים, בז"ן, נצר השרון ומכון וולקני, וצפויה לפתוח לשוק הישראלי והעולמי הזדמנויות בהיקפים של מאות מיליארדי דולרים.
