אקמן, דרקנמילר, לואב ופורום המשקיעים שבו רואים לכם את התיק
"GME to the moon" כתבת? עכשיו תוכיח שאתה גם מחזיק. סיפרת לשם קוד YellingDoggy שגרפת תשואה עצומה על ההשקעה בטסלה? קבלות חבר. רוצים לראות בדיוק מתי נכנסת ומתי יצאת, וכמה עשית בדרך. הכירו את הרשת החברתית החדשה של משקיעי הריטייל, שבה כדי לפתוח פרופיל ולחלוק תובנות והמלצות עם העולם, תהיו חייבים לקשר זאת לחשבון ברוקראז' שלכם. שמה Commonstock (אינדיקטיבי, לא?) וגם משיח ההשקעות בה יש מי שרוצה בעצמו לעשות כסף. כך, ברשימת המשקיעים האסטרטגיים שלה תמצאו שמות מוכרים כמו מיליארדרי קרנות הגידור ביל אקמן וסטנלי דרקנמילר והמשקיע האקטיביסט דן לואב, שבין היתר נכנס לאינטל כדי לנער אותה.
הסטארט אפ מסן פרנסיסקו הודיע זה עתה כי השלים גיוס סבב A בסך 25 מיליון דולר, ואולם לא חשף את השווי בגיוס, אותו הובילו Coatue , QED, Floodgate ו-Upside Ventures. "היכולת של כל אחד להוכיח שהוא בעל מניות ב- TESLA INC או בפלוטון, ממש לפי אחוזי החזקה, מנכש הרבה מהעשבים השוטים שהם אותם נוכלים שמספרים על תשואה של 1,000%", כך צוטט המייסד והמנכ"ל דייויד מקדונו בראיון ל-CNBC. "אין יותר שקרים בעניין – תוכלו לראות את ביצועי התיק של מישהו בזמן אמת".
בשונה מפורום wallstreetbets הנודע בקהילות של רדיט, פה מדובר ברשת חברתית עם מבנה של פיד, כמו בטוויטר לצורך העניין. החברה משתמשת בתשתית API כדי לאפשר קישור לחשבון הברוקאז' של המשתמשים בחברות כמו פידליטי, רובין הוד, אי-טרייד ועוד. במקום להראות כמה עוקבים יש למישהו, מוצג כמה דולרים שווים במצטבר העוקבים. לצורך הדוגמה, האם מיליון דולר מתחלקים בין עשרה משתמשים או בין שניים? את זאת לא תדעו. האמת היא, שגם המעקב אינו בהכרח אינדיקציה לכך שאותם כספים מנותבים לפי העצות של משתמש כלשהו. מותר גם לעקוב כדי לקרוא ולהתעצבן ולא להסכים, כפי שאנחנו מכירים מרשתות אחרות.
Commonstock היא תוספת יחסית טרייה, כשהושקה אך לפני כשנה באוגוסט 2020 – חמישה חודשים לערך לפני הטירוף במניות כמו GAMESTOP CORP , AMC ENTERTAINMENT HOLDINGS INC , BLACKBERRY LIMITED , NOKIA CORP ואחרת. המנכ"ל מקדונו עבד בגוגל בתפקידו הקודם, ממנו פרש ב-2017 כדי להקים את החברה. הוא לא חושף את מספר המשתמשים שלה, אך אומר כי הנתון קפץ בתחילת השנה עם שגעת מניות המים, ושהוא מוכפל מדי חודש – מבלי להשקיע בשיווק. כמובן שאין להסיק מכך על הצמיחה העתידית אם החברה לא תוציא כסף כדי למשוך אנשים פנימה.
- שוק ה-IR המקומי - כמה עולה השירות ומי השחקנים המרכזיים?
- קוהל׳ס מול וול סטריט: שורט סקוויז, זינוק – ונפילה בחזרה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד התייחס למעורבות המשתמשים – כלומר לא רק האם הם עוקבים אחרי פרופילים פופולאריים, אלא עד כמה הם מעלים פוסטים, מגיבים זה לזה וכדומה. לדבריו, המעורבות נמצאת בעלייה. הוא גם טוען שמי שנכנס לשוק בגלל גיימסטופ טרם פדה את הכסף שלו וממשיך להשקיע. "משקיעים צעירים לא עושים השקעות 'YOLO' – ההשקעות שלהם נוטות לעקוב אחר ההיגיון של מנהל פידילטי, פיטר לינץ', שאומר 'תשקיע במה שאתה יודע'".
"המשקיעים האלה יודעים שכשאילון מאסק מצייץ, זה הולך למשוך תשומת לב רבה לטסלה. או למשל הם אוהבים את האופניים שלהם של פלטון – אז הם יקנו מניה של החברה. כשיש לך 10 מיליון ויותר אנשים שעושים את זה, זה יוצר כח קניה שיכול להזיז מחיר של מניה".
מקדונו המשיך ואמר ש"זה עשוי להישמע לרגע לא הגיוני, אבל 'רורינג קיטי, AMC וגיימסטופ כנראה השפיעו יותר בחינוך דור של אנשים מאשר ספרי הכלכלה והקורסים", הוסיף המנכ"ל. "להשקיע היום זה כבר דבר מעניין, וחלק מהדיון החברתי". אנחנו נוסיף שלא בהכרח כולם נמצאים בשוק ההון כדי להשאר, ייתכן שעבור חלק מהמשתמשים זהו טרנד חולף – בטח אם יכוו בהמשך.
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
ומה לגבי המודל הכלכלי? הרשת החברתית טרם עושה מונטיזציה של המשתמשים, אך המנכ"ל כבר הודה שילך בדרכי פייסבוק, סנאפצ'אפ וטוויטר של הצמחת הרשת ומעורבות הגולשים, ועשיית כסף תוך כדי הדרך. הוא גם הודה שינטר את המידע של המשתמשים, יתמים אותו וימכור אותו – אבל למשקיעי ריטייל גם כן, ולא לקרנות גידור או לצדדי ג'. "NEVER", הוא אמר. לצד זאת הזכיר תרחיש לפיו בסופו של דבר החברה תשקול מנוי בתשלום עם פיצ'רים מתקדמים יותר.
פרנק רוטמן, מייסד ושותף ב-QED שהשתתפה בסבב הגיוס אמר: "ברדיט כולם מתנדבים להרים יד ולהראות לך מה לקנות, אבל אתה לא יודע מי האנשים האלה ולמה הם מביאים לך את העצות הללו. זה התפתח לכדי 'כיפים' זה לזה ואימוג'ים – וכבר הדבר לא נסוב סביב המניות או החברות עצמן".
הפתרון שמציעה Commonstock חשוב עוד יותר בצל החששות שחלק מהפעילות ברשתות החברתיות של משקיעי הריטייל נעשה על ידי משתמשים מזוייפים ("פייקים") או במקרה הגרוע יותר בוטים, שמטרתם לבצע מניפוליות על השוק. כך טענה למשל חברת הסייבר PiiQ Media ממסצ׳וסטס. השאלה היא כמובן האימוץ על ידי המשתמשים, עליהם יקום ויפול דבר. ייתכן מאד שעבור רבים שכן סוחרים בשוק ההון מדובר בחדירה גדולה מדי לפרטיות שלהם.
- 1.alon 06/10/2021 09:24הגב לתגובה זועוד יגיע היום שיחדלו את כלל הרשתות או שיאסרו את השימוש בהם לשם הרצת מניות - השקעה שתרד לטמיון...
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
