משקיעי הריטייל ינפיקו את עצמם: על רדיט ושאר IPO’s בולטים שבדרך
השיח של משקיעי הריטייל ברשתות שווה כסף לא רק לחברות בהן אלה מחליטים וממליצים זה לזה להשקיע, אלא כמובן גם לפלטפורמות עצמן. הדוגמה המובהקת ביותר היא קהילת wallstreetbest באתר הפורומים רדיט. כמה שיותר שיח באינסוף הפורומים שבאתר שווה יותר טראפיקף שהופך את הנדל״ן הפרסומי של רדיט לאטרקטיבי עוד יותר. רדיט עצמה בדרך להנפקה, ואם חברי הפורום המכובד שהוזכר רוצים לקנות מניה של החברה, יעזור להם מאד אם ישמרו על הגחלת וימשיכו את הפעילות הערה. את בבואתם יוכלו לגלות בדוחות הרבעוניים בנתוני המשתמשים הפעילים מדי חודש, ואז לטפוח לעצמם על השכם. הנה מה שצריך לדעת על ההנפקה הקרובה - ועוד כאלה בולטות ברבעון הנוכחי, האחרון של 2021, וכן תחילת 2022.
לא רק אצלנו בארץ, אלא גם בוול סטריט הייתה זו שנת שיא של הנפקות, בין אם מדובר בכאלה מסורתיות, ברישום ישיר למסחר (כפי שעשתה בזמנו ספוטיפיי) או בטרנד המצטנן של הספאקים. 257 מיליארד דולר גויסו בשלוש הדרכים הללו מתחילת השנה.
רדיט שאיתה פתחנו תנסה לגייס לפי שווי של 15 מיליארד דולר בתחילת השנה הבאה. זאת, לאחר שבסבב גיוס בשוק הפרטי מאוגוסט האחרון גייסה 700 מיליון דולר לטובת הפעילות השגרתית ומשיכת לקוחות חדשים, ולפי שווי של 10 מיליארד דולר.
חברה נוספת שפעילותה קשורה לשוק ההון, רק פחות בדיבורים ויותר בסגירת עסקאות, היא Acorns שהוקמה לפני תשע שנים. לחברה פלטפורמה להשקעות-מיקרו, כלומר רכישת שבבי מניות של חברות נסחרות, וכן רובו-אינווסטינג, שהן השקעות אוטומטיות מבוססות אלגוריתמים. השווי אמור להיות הצנוע שברשימה הזאת - 2.2 מיליארד דולר, וכאן מדובר במיזוג לשלד הספאק Pioneer Merger Corp (PACX), שהוא עצמו הונפק במרץ. ההכנסות ב-2020 הסתכמו ב-71 מיליון דולר וב-2023 החברה צופה שיעלו ב-335% מאז ל-309 מיליון דולר, הודות לבסיס משתמשים של 8 מיליון איש אליו היא שואפת להגיע. נראה.
- סוגת בדרך לבורסה לפי שווי של 1.2-1.3 מיליארד שקל
- המניה של האחים וינקלבוס צונחת מתחת למחיר ההנפקה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד הנפקה מהתחום החם של רכבים חשמליים תהיה זו שתבצע Rivian החודש או בנובמבר, לפי שווי מוערך של 80 מיליארד דולר. החברה לא מייצרת רכבי פרייבט רגילים, כי אם טנדרים, שבאחרונה קיבלה אישורים רגולטורים למכורם בארצות הברית. בין משקיעי החברה נמנים AMAZON (AMZN), FORD MOTOR CO (F), T. ROWE PRICE GROUP (TROW) וקרן פידליטי. הדגם הראשון של החברה, ה-SUV ששמו R1S אמור להיות מושק עוד בסתיו. ריוויאן רוצה לגייס 5-8 מיליארד דולר. בבריטניה, ראש הממשלה בוריס ג׳ונסון מנסה לגרום, דרך לחצים על ג׳ף בזוס בעלי אמזון, לכך שריוויאן תפתח מפעל ייצור בסמוך לבריסטול בהשקעה של 1.39 מיליארד דולר.
אחרי שמוקדם יותר השנה נקטעו המגעים למיזוגה של חברת משלוחי המזון InstaCart לתוך DOORDASH INC (DASH), עתה הראשונה צפויה לגייס כסף מהציבור בדרך של הנפקה. במרץ, בסבב הגיוס האחרון שלה, בו קיבלה מימון של 265 מיליון דולר, שווי עמד על 39 מיליארד דולר - עליה של 120% לעומת הערכת השווי של חמישה חודשים קודם לכן. יצוין כי מבחינת היקף פעילות, זו החברה הגדולה בתחומה בארצות הברית. החברה לאחרונה חתמה על שיתוף פעולה עם קמעונאית הענק KROGER CO THE (KR) במסגרתו תבצע משלוחים של הזמנות מסניפיה תוך 30 דקות לבית הלקוח.
הגדולה שבהנפקות המתוכננות, לפי מה שידוע עד כה, תהיה של חברת התשלומים Stripe. זו עתידה לצאת לדרך ב-2022 לפי שווי של 100 מיליארד דולר (עוד חזון למועד לגבי המספר הזה). ייתכן כי זו תבחר בשיטת הרישום הישיר. מדובר בחברה בת 11 שנה שבססב הגיוס האחרון במרץ הוערכה ב-95 מיליארד דולר. עם זאת לפי הפרסומים העברת מניות בין מחזיקים פרטיים משקף לחברה כבר שווי של 152 מיליארד דולר.
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 1.אבי 01/10/2021 22:23הגב לתגובה זוהיחידים שמרוויחים מfrog זה השורטיסטים.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
