60% בפחות מחודשיים: למה בוול סטריט אוהבים את סנטינלוואן
ביום הראשון של המסחר במניית סנטינל וואן (S) בנאסד"ק, היא זינקה בלא פחות מ-20% כשהחלה להיסחר לפי שווי של 10.5 מיליארד דולר. היום, לאחר פחות מחודשיים, היא כבר שווה למעלה מ-16 מיליארד וזינקה ב-60%.
על פניו, כנראה שלא הייתה תקופה טובה יותר שבה החברה יכולה הייתה להתחיל להיסחר. מעבר לריביות הנמוכות ולהתערבות הפד' בשווקים, האירועים הכי חשובים לחברה לא מתרחשים בדאון טאון ניו יורק, אלא בשרתים של חברות, כשמתחילת השנה מספר תקיפות הנוזקה והכופר נגד חברות מסחריות, ממשלות וארגונים באופן כללי, עלו ביותר מ-100% ושמו פוקוס על כל מה שמריח מסייבר.
דוגמה טובה לעד כמה שוק הסייבר חזק ראינו מדוחות פאלו אלטו (PANW) הסמי ישראלית - עוד אחת מהבייבי סייבר האהובות על וול סטריט.
פאלו הציגה הכנסות של 1.2 מיליארד דולר, גידול של 28.2% אל מול הכנסות של 950 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ומעל צפי האנליסטים שהעריכו הכנסות של 1.17 מיליארד דולר. הרווח המייצג של החברה ברבעון, בנטרול תגמול מבוסס מניות והוצאות שאינן מייצגות לטווח הארוך עמד על 1.6 דולר למניה, זאת אל מול רווח מייצג של 1.48 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד.
הדוחות של החברה הקפיצו את כל החברות בסקטור, ביום שלישי האחרון ומניית פאלו אלטו זינקה ב-20%, בשל הצפי לדוחות טובים מיתר השחקנים בשוק. ב-8 בספטמבר נדע אם גם סנטינל בדרך להכאת התחזיות.
- רד אקסס הישראלית מגייסת 17 מיליון דולר
- המניות המומלצות בסייבר - ומה האפסייד בסנטינל וואן?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחודש שעבר, חברת המחקר קאוון החלה לסקר את המניה והעניקה לה המלצה של תשואת יתר ומחיר מניה של 60 דולר, בשל הטענה כי החברה "הופכת להיות מגן משמעותי נגד מתקפות רשת". ומה השוק צופה? מתוך 11 אנליסטים שמסקרים את החברה הצעירה – מספר מרשים לכשעצמו – הרווח למניה (EPS) צפוי לעמוד על הפסד של 20 סנט למניה, כשההכנסות צפויות להתקרב ל-40.5 מיליון דולר וההכנסות השנתיות צפויות לעמוד על על למעלה מ-176 מיליון דולר.
אבל מסתבר שהמניה גם נכנסה לפנקסים של לא מעט גופים חזקים. נכון לסוף רבעון 2, לא פחות מ-67 קרנות גידור החזיקו במניות החברה בהיקף מצרפי של 2 מיליארד דולר. אחד מהם הוא המשקיע המוערך דניאל לואב, הבעלים של ת'ירד פווינט
- 6.כל הכבוד. בצדק. חברה מצויינת! ?? (ל"ת)אופיר 27/08/2021 21:25הגב לתגובה זו
- 5.יוסף הובלות 27/08/2021 14:56הגב לתגובה זומאמין שהתותחים משרונה עוד יתנו בראש!
- 4.מבין 27/08/2021 14:29הגב לתגובה זואחת החברות הטובות בעולם אם לא הטובה ביותר בתחום הsecutiry.
- 3.כבוד הרב 27/08/2021 14:00הגב לתגובה זומי שמאמין מרוויח
- 2.שגיא 26/08/2021 23:19הגב לתגובה זוחברה עים שווי מנופח של 15 מיליארד על הכנסות של 100 מיליון והפסד של 117 מליון משהו ישלם את המחיר בירידה כואבת.
- 1.איזיק 26/08/2021 21:31הגב לתגובה זוההכנסות צריכות לעלות פי 20 כדי שהמחיר יהיה הגיוני
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.

איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
המודל שאפשר למשקיעים מוסדיים להיחשף למטבעות דיגיטליים דרך מניות חברות האוצר מתגלה כפגיע במיוחד, כשהביטקוין יורד ב־15%, מניות החברות קורסות פי שניים ויותר, ובוול-סטריט מזהירים: הפרמיה המנופחת גובה את המחיר
ההשקעה שנחשבה לפופולרית ביותר השנה בקרב משקיעי הקריפטו - רכישת מניות של חברות שמחזיקות במטבעות דיגיטליים כנכס מרכזי - נקלעה לתקופה קשה. מחירי הביטקוין והאתריום ירדו, ומניות אותן חברות נסוגו אף בשיעורים חדים יותר. מיקרוסטרטג'י MicroStrategy Inc 1.99% , שמוכרת כיום בשם סטרטג'י, הייתה החלוצה במודל הזה בהובלת מייקל סיילור. החברה, שהחלה כחברת תוכנה קטנה, הפכה לאחת המחזיקות הגדולות בביטקוין. בשיאה ביולי שוויה עמד על כ־128 מיליארד דולר, וכעת הוא ירד לכ־70 מיליארד.
הרעיון מאחורי חברות האוצר היה לאפשר למשקיעים מוסדיים, שלא יכלו לרכוש קריפטו ישירות, דרך עקיפה להשקעה במטבעות דיגיטליים. המשקיעים קנו מניות של חברות שהחזיקו ביטקוין או אתריום עבורם, מה שנחשב פתרון נוח למגבלות רגולציה. אלא שהמודל הזה יצר בעיה מובנית: מניות החברות נסחרו בפרמיה גבוהה ביחס לשווי האמיתי של המטבעות שברשותן. ברנט דונלי, נשיא ספקטרה מרקטס, הסביר כי “משקיעים שילמו שני דולר על כל דולר של ביטקוין שהחברות החזיקו בפועל”.
נקודת המפנה הגיעה ב־10 באוקטובר, כשנשיא ארה״ב דונלד טראמפ הכריז על הטלת מכסים חדשים על סין. ההודעה גרמה לגל מכירות בשווקים, והקריפטו הצטרף לירידות. השבתת הממשל הפדרלי וחוסר הוודאות סביב מדיניות הריבית של הבנק המרכזי הגבירו את הלחץ.
כשהנכס הבסיסי יורד, המניה יורדת יותר
מחיר הביטקוין ירד בכ־15% בחודש האחרון, אך מניית סטרטג'י איבדה 26%. הירידה החדה משקפת את האופי הממונף של החברות הללו: כשהנכס הבסיסי יורד, המניה מגיבה בעוצמה גדולה יותר. פיטר ת'יל, משקיע הון סיכון בולט, נמנה עם התומכים הבולטים בתחום חברות האוצר הקריפטו והשקיע במספר חברות מהתחום. BitMine Immersion Technologies, אחת החברות הגדולות בתחום האת'ריום שנתמכת על ידי ת'יל, איבדה יותר מ-30% מערכה בחודש האחרון. גם ETHZilla, שהחלה כחברת ביוטכנולוגיה והפכה לאוצר את'ריום בהשתתפותו של ת'יל כמשקיע, ירדה ב-23% באותה תקופה.
- שוק הקריפטו תחת לחץ: הביטקוין בדרך ל-100 אלף דולר
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתיו טאטל, שמנהל קרן סל שמטרתה להכפיל את תשואת סטרטג'י, חווה ירידות חדות עוד יותר, כאשר קרן MSTU שלו נפלה בכ־50%. לדבריו, “חברות אוצר דיגיטליות הן למעשה גרסה ממונפת של נכסי הקריפטו, ולכן כשהשוק יורד, זה הגיוני שהן יפלו מהר יותר.” מאט קול, מנכ"ל חברת Strive, אמר כי רבות מהחברות “תקועות”. Strive רכשה ביטקוין במחיר הגבוה בכ־10% ממחירו הנוכחי, ומנייתה ירדה ב־28%. עם זאת, קול ציין כי החברה ערוכה להתמודד עם התנודתיות בזכות גיוס הון באמצעות מניות ולא באמצעות חוב.
