למה ננוקס נופלת כעת בוול סטריט ב-16%?
חברת ההדמיה הרפואית מישראל ננוקס נופלת ב-16% בוול סטריט לאחר פרסום הדוחות.
החברה שאינה מדווחת בינתיים על הכנסות, מדווחת על הפסד על בסיס Non-GAAP של 8.6 מיליון דולר למניה, לעומת 2.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הוצאות המחקר והפיתוח קפצו ל-3.4 מיליון דולר, בהשוואה ל-1.5 מיליון דולר אשתקד. הוצאות השיווק עמדו על 1 מיליון דולר לעומת 450 אלף דולר ברבעון המקביל, וגם הוצאות הנהלה וכלליות זינקו ל-4.1 מיליון דולר ברבעון, לעומת 900 אלף דולר ברבעון המקביל.
למה המשקיעים התעצבנו?
אז אמנם הדוחות לא טובים, אבל זה לא חדש בהקשר של ננוקס. מה שהכעיס כנראה את המשקיעים היא העסקה לקניית חברת זברה מדיקל.
לכאורה, קנייה של חברה תסייע לננוקס לצמוח, כאשר על פי הודעתה החגיגית של ננוקס עצמה הרכישה היא "במטרה לבנות את הדור הבא של חברות פלטפורמת ההדמיה הרפואית מבוססת בינה מלאכותית בתחום בריאות הציבור וכן להאיץ את פעילותה הקיימת של זברה בהטמעת פתרונות מבוססי בינה מלאכותית בפריסה רחבה במערכות בריאות, בתי החולים ובקהילה".
אבל המשקיעים לא התרשמו מכל המילים היפות הללו, אלא מהעובדה הפשוטה שהעסקה מתבצעת באמצעות החלפת מניות. כלומר - הם עצמם יעברו דילול. כמה? במניות בשווי של 200 מיליון דולר. 100 מיליון כעת ועוד 100 מיליון בכפוף לאבני דרך.
בפועל, שווי החברה ה"נרכשת" עומד על פי הרכישה על 200 מיליון דולר, ושוויה של ננוקס עומד בוול סטריט על כ-1.2 מיליארד דולר. 16%. באופן לא מפתיע - המניה נופלת כעת בוול סטריט בדיוק ב-16%.
- פלסאנמור קיבלה אישור FDA לשיווק האולטרסאונד הביתי בארה"ב
- תרופת ההרזיה של נובו אושרה כמתאימה גם לכבד שומני - המניה מזנקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מיהי זברה?
זברה היא חברת פענוח הדמיות רפואית מבוסס בינה מלאכותית (AI), שהוקמה ב-2014, שבעבר כבר גייסה 50 מיליון דולר. היא טוענת כי קבלת קוד ה-CPT הראשון לפתרונות רדיולוגים מבוססי בינה מלאכותית, מאפשר לה להכניס את הטכנולוגיה לסל הבריאות הממשלתי הרחב בארה״ב המונה כ-60 מיליון מבוטחים.
על פי הודעתה היא "יצרה סטנדרט לשימוש בבינה מלאכותית בעולמות הרדיולוגיה דרך שורה של הישגים יוצאי דופן ושיתופי פעולה שקדמו לרכישה זו. האלגוריתמים של זברה מדיקל ויז׳ן מעבדים ומופעלים על מאגר תמונות הדימות הרפואיות הגדול בעולם למחקר, מה שמאפשר לה לייצר סל מוצרים רחב הכולל שבעה פתרונות מאושרים על ידי ה-FDA וכן מספר רב של פתרונות מאושרי תקן CE.
"החברה מאפשרת לבתי חולים ברחבי העולם לצרוך את הפתרונות על גבי שירות ענן מאובטח היישר לתחנות העבודה השונות של הצוותים הרפואיים בחדרי מיון, אורטופדיה, רדיולוגיה ועוד. החברה מביאה עמה אמינות קלינית מוכחת, אמון מצד הרגולטורים בעולם ופעילות משותפת עם מספר מארגוני הבריאות והמרכזים הרפואיים מובילים בעולם ביניהם: Apollo India, InterMountain Health, Erasmus, שירותי הבריאות הציבוריים של אנגליה וסקוטלנד, Albert Einstein Brazil ו-Johnson & Johnson וכן עם בי״ח אסותא בישראל".
- "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
- מכה בכנף למונית האווירית: ארצ'ר אוויאיישן צנחה לאחר הפסד רבעוני
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
בהודעה החגיגית היום שתי החברות התפארו עם הרבה מילים יפות, אבל חובת ההוכחה תהיה כמובן על שתיהן - בביצוע.
זהר אלחנני, מנכ״ל זברה מדיקל ויז׳ן: ״זברה מדיקל ויז׳ן פעלה מיום הקמתה להרחבת השימוש בבינה מלאכותית בהדמיות רפואיות במטרה לשפר את בריאות הציבור בכל העולם. הבנו שהדרך הטובה ביותר לקדם חזון זה היא על-ידי שילוב כוחות עם שותף חומרה עם המשאבים לדחוף את הפתרונות מבוססי בינה מלאכותית שלנו למספר עצום של התקנות בכל העולם. שימוש בצילומי הדמייה רפואיים כדי לאתר ולטפל מחלות כרוניות בשלבים מוקדמים כבר עכשיו מביא לשיפור תוצאות הטיפולים, ואנחנו נרגשים להיות חלק משמעותי משיפור בריאות כלל הציבור הכל העולם״.
רן פוליאקין, יו״ר ומנכ״ל ננוקס: ״זה יום גדול עבור עולם ההדמיה הרפואית בכלל ועבור השוק הישראלי בפרט, חברנו עם חברה מהמרשימות ופורצות הדרך באקוסיסטם המקומי ובעולם הרדיולוגיה כולו. יחד אנחנו שואפים לבנות את התשובה הישראלית למדטרוניק: תחת המטרייה הגדולה של ננוקס נוכל להביא לעולם את בשורת מכשיר ההדמיה הרפואית מבוסס בינה מלאכותית שמפותח ומיוצר בישראל. החיבור הזה מאפשר לשתי החברות לייצר מערכת מבוססת בינה מלאכותית המשלבת חומרה ותוכנה לטובת מערכות בריאות ולקידום רפואה מונעת. רכישה זו עומדת בקנה אחד עם החזון שלנו, ליצירת רשת של רדיולוגים המצויידים ביכולות הבינה המלאכותית המובילות בשוק שיוכלו להאיץ את הפענוח של הדמיות רפואיות. הם, בשילוב עם ה-Nanox.ARC ייאפשרו לנו להציע פתרון מקצה לקצה לעולם הרדיולוגיה״.
נשמע מפוצץ. אבל האמת שאפילו את ננוקס המילים הללו לא ממש הרשימו, ועובדה שבסופו של דבר עסקת הרכישה נקבעה על סכום של 200 מיליון דולר, ולא הרבה מעבר לכך. כלומר - לפחות בינתיים לא מדובר על מציאה גדולה.
- 8.כתב אפס!! (ל"ת)ישעיהו 11/08/2021 10:47הגב לתגובה זו
- 7.האים כבוד הכתב הקטן היה בשיחת ועידה של החברה?? (ל"ת)ישראל 11/08/2021 10:03הגב לתגובה זו
- 6.אמיר 10/08/2021 22:57הגב לתגובה זומאמין שהחברה הזו תצליח בסופו של דבר להביא מוצר אמיתי חדשני בעל טכנולוגיה משבשת
- 5.טף אחד לא ראה מכשיר של ננוקס - רק סרטונים (ל"ת)שמוליק 10/08/2021 22:15הגב לתגובה זו
- משיקע ותיק 11/08/2021 09:19הגב לתגובה זוהייתה תצוגה גדולה בשיקגו מול הרבה מומחים
- 4.חברה כושלת שהחליפה מנכל, שומר נפשו.חבל . 10/08/2021 20:08הגב לתגובה זוחברה כושלת שהחליפה מנכל, שומר נפשו.חבל .
- עוד חכמולוג אהבל (ל"ת)גברי 11/08/2021 14:29הגב לתגובה זו
- 3.רק מזומן 10/08/2021 19:36הגב לתגובה זוהדמיה אינטליגנציה מלאכותית ענן מאובטח..חול ועשן סמיך בעיניים.
- 2.רון 10/08/2021 18:57הגב לתגובה זולמקילמשקיע הקטן
- 1.ירידה לצורך עלייה בלבד 10/08/2021 18:37הגב לתגובה זוירידה לצורך עלייה בלבד
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
