גייפרוג
צילום: גייפרוג
דוחות

הצפרדע צולעת: ג'ייפרוג מאכזבת בתחזיות לרבעון הבא ולשנה כולה ונופלת ב-11% באפטר מרקט

החברה דווקא עקפה את צפי האנליסטים ברבעון הנוכחי ועמדה בציפיות בשורה התחתונה. אך כפי שקרה אתמול לפייבר - התחזיות קדימה לא טובות והמניה מגיבה בנפילה במסחר המאוחר
נתנאל אריאל | (14)
נושאים בכתבה וול סטריט

חברת התוכנה הישראלית ג'ייפרוג  JFROG  (סימול:JFROG) מדווחת על הכנסות של 48.7 מיליון דולר ברבעון השני של השנה. מדובר בגידול של 34% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, מעל תחזיות האנליסטים שצפו לחברה הכנסות בגובה של 48.17 מיליון דולר. הרווח הנקי המתואם למניה הסתכם ב-1 סנט למניה - בהתאם לצפי האנליסטים.

אם הכל כל כך טוב, איפה הבעיה? בתחזיות קדימה.

החברה אפילו מעלה תחזית הכנסות לשנה כולה מטווח שבין 198 ל-204 מיליון דולר לטווח שבין 202 מיליון דולר עד 205 מיליון דולר, מעל צפי האנליסטים של 201.7 מיליון דולר, וגם צפי ההכנסות הרבעוני עומד על טווח שבין 52 ל-53 מיליון דולר, מעל צפי האנליסטים ל-51.7 מיליון דולר.

לכאורה הכל טוב. אלא שכאשר מסתכלים על התחזית של החברה לשורה התחתונה - כאן היא מפספסת בגדול. החברה צופה כי בשנה כולה היא תפסיד בטווח של 4-5 סנט למניה, בעוד האנליסטים דווקא ציפו לרווח שנתי של 5-6 סנט למניה. החברה גם צופה ברבעון השלישי הפסד של בטווח של 3-4 סנט למניה, בעוד האנליסטים צפו לה רווח של 1 סנט למניה.

ג'ייפרוג הונפקה בספטמבר 2020 לפי שווי של 4 מיליארד דולר, ביום הראשון אחרי ההנפקה היא זינקה ב-50% לשווי של 5.8 מיליארד דולר, ומאז איבדה גובה והגיעה גם לשווי של 3.2 מיליארד דולר ברבעון הקודם. כעת היא נסחרת לפי 4.41 מיליארד דולר. 

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    מיכל 06/10/2021 15:31
    הגב לתגובה זו
    אי אפשר לצפות אחרת מחברה שמתייחסת לעובדים שלה כעבדים כולם שם ממורמרים. בוודאי שתהיה לזה השפעה.
  • 7.
    rachel 07/08/2021 08:41
    הגב לתגובה זו
    מישהו יכול להסביר בשפה פשוטה מה זה מכפיל?
  • 6.
    משה 06/08/2021 19:46
    הגב לתגובה זו
    למרות העמידה בצפי של האנליסטים הם מתרסקים כבר פעם שלישית אחרי הדוחות. הגיע הזמן ששלומי המנכ"ל יעשה חושבים למה חברה בתחום כל כך חם נסחרת הרבה מתחת למחיר ההנפקה.
  • המנפיק 08/08/2021 08:53
    הגב לתגובה זו
    מחיר ההנפקה היה 44 - לא הבנתי איך אתה אומר שהיא ככ מתחת למחיר ההנפקה?
  • 5.
    אולי משלמים שכר מוגזם ? (ל"ת)
    יוסי לוי 06/08/2021 10:19
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אמיר 06/08/2021 09:38
    הגב לתגובה זו
    נגיד לוקהיד מרטין במכפיל של 15. עם רווח של 23 דולר למנייה ועוד 2.5 אחוז דיווידנד שווה 4 מליארד ? למה חברה שמרוויחה 10 סנט, הייתי לארג שווה 4 מליארד?
  • jfrogger 06/08/2021 18:02
    הגב לתגובה זו
    חברות טכנולוגיה נמדדות על פי פוטנציאל שוק ואחוזי צמיחה. דוגמא טובה יכולה להיות Atlassian שחיה באותו אזור כמו jfrog במכפיל 15 שגם היא לא התחילה בשיא שלה אך עם התבססות בשוק הציגה אחוזי צמיחה מדהימים. ד״א לוהיד שווה 100b .
  • אבי 06/08/2021 16:01
    הגב לתגובה זו
    בכל מקרה, בחברות כמו jfrog מה שמעניין זה הצמיחה. במקרה של jfrog מדובר ב30 אחוז צמיחה שנתית בהכנסות.
  • 3.
    משקיע 06/08/2021 09:22
    הגב לתגובה זו
    לדעתי כל ירידה היא לצורך עליה, גידול רציף במכירות ובמשתמשים מרבעון לרבעון
  • 2.
    חברה נהדרת עם עוד המון פוטנציאל לצמיחה (ל"ת)
    אבי 06/08/2021 01:39
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כל הישראליות בנאסד"ק בלוף אחד גדול (ל"ת)
    יובי 06/08/2021 00:33
    הגב לתגובה זו
  • חן 06/08/2021 16:06
    הגב לתגובה זו
    אומרת עליך, אחרי שהתחתנה איתך
  • טיפש (ל"ת)
    פז 06/08/2021 13:23
    הגב לתגובה זו
  • מממ.. אוקי (ל"ת)
    אביב 06/08/2021 11:30
    הגב לתגובה זו
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקאתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוק
TOP 10

לא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם

דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה

הדס ברטל |
נושאים בכתבה תוצר לנפש

הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף  לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.

1 # סינגפור

סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.


עובדים
 בחברת טכנולוגיה בסינגפור קרדיט: גרוק
עובדים בחברת טכנולוגיה בסינגפור - קרדיט: גרוק


2 # לוקסמבורג

מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.

3 # איחוד האמירויות הערביות 

לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.