
רובינהוד תחל להיסחר היום - המניה תעלה או תרד?
אפליקציית המסחר החינמית רובינהוד היא סוג של אנומליה. נכון שיש לה מתחרות, אבל החברה היא סוג של אירוע חד פעמי, שהשפיע עמוקות על המסחר בוול סטריט – לחיוב או לשלילה? תלוי את מי שואלים. עכשיו, ממש היום היא תחל להיסחר בנאסד"ק. אמש הודיעה החברה כי מכרה 50 מיליון מניות במחיר של 38 דולר למניה וגייסה כך 2.1 מיליארד דולר, מה שמעניק לחברה שווי שוק של 32 מיליארד דולר. מדובר בהורדה משמעותית בשווי, לאחר שרצתה להנפיק תחילה לפי ששווי של 40 מיליארד דולר ובשבוע שעבר דיברו על שווי של 35 מיליארד. רובינהוד הוקמה ב-2013 תחת הכותרת: עושים דמוקרטיזציה למסחר; כשמטרתה למשוך משקיעים קטנים, שבדרך כלל לא נכנסו עד אז לבורסה, לפחות לא בצורה ישירה. תחת שמו של גיבור התרבות, שלקח מהעשירים ונתן לעניים, רובינהוד רצתה "לעשות" בדיוק את זה. כלומר להעניק יותר כוח למשקיע הקטן מבלי לגבות ממנו עמלה. האם זה הצליח? אם מסתכלים על מאניית מניות גיימסטופ (GME) ו-AMC, שבהן קבוצה של משקיעים קטנים ברשת החברתית רדיט גרמו להפסדי עתק לשורטיסטים, אז כן. מצד שני, ברשות לני"ע בארה"ב, אמרו כי בשל הקשרים של החברה עם ענקיות השקעות, היא אומרת כי המתווכת לא הוגנת. על התוצאות אפשר להתווכח, על תופעת התרבות והחלוציות במודל העסקי – לא כל כך. למה? כי כולם רוצים להיות רובינהוד, כולל ענקיות מסחר כמו צ'ארלס שוואב. המודל של רובינהוד אם הם לא גובים כסף מהמשתמשים, אז איך הם מרוויחים? מאוד פשוט. רובינהוד לא גובה עמלות מסחר מהסוחרים, אלא גובים עמלה על נפחי מסחר מספקי השירותים שלהם, שמזרימים את כל התנועות שמייצרים המשתמשים, בין אם זה מטבעות קריפטו או מסחר באופציות, המנתב משלם עמלה. מבחינת מספרים, מדובר בחברה מעניינת. שנה שעברה, בחסות המגפה, מיליוני סוחרים חדשים נכנסו לשווקים והשתמשו באפליקציה כדי לסחור. כמה משמעותי זה היה? ההכנסות שלה עלו ב-245%, מ-270 מיליון דולר לכמעט 960 מיליון דולר. את שנת 2020 היא גם סיימה עם רווחיות קטנה של 7.5 מיליון דולר, אבל החברה ממשיכה לדמם הרבה כסף, כשאמנם הכניסה 520 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה היא שרפה 1.4 מיליארד דולר. כשמסתכלים על ספקטרום ההכנסות שלה, התמונה מתבהרת עוד יותר. כ-38% אחוזים מהכנסותיה מגיעים ממסחר באופציות. 17% אחוזים מההכנסות מגיעות מסחר במטבעות קריפטו. כלומר למעלה מ-55% מההכנסות מגיעות מנכסים תנודתיים מאוד, יש כאלה שיאמרו מסוכנים – גם למשקיעים, אבל גם לחברה. העבר וההווה הבעייתיים של החברה בלי קשר, בשנים האחרונות רובינהוד עמדה בלא מעט מוקדים שנויים במחלוקת. הראשונה והמשמעותית שבהם קשורה, איך לא, לקורונה. בשנה שעברה, במהלך מארס השחור, שרתי החברה קרסו וסוחרים לא יכלו לגשת לחשבון שלהם ולשנות פוזיציות או למכור. אנשים הפסידו לא מעט כסף ככה. יתר על כן, הרגולטור האחראי על הברוקראז' בוול סטריט, FINRA, מצא שלא די בכך שהחברה לא סיפקה שירותים מהימנים ללקוחותיה, היא גם דחפה משקיעים לפוזיציות מסוכנות, מבלי להסביר להם שמדובר בסיכון עצום לכספם. שני אלה יחדיו הובילו לקנס של שבעים מיליון דולר על החברה, הגבוה ביותר בהיסטוריה של וול סטריט, שמתוכם שלוש עשרה מיליון יוחזרו למשקיעים. במקביל, בשנה שעברה צעיר בארה"ב התאבד לאחר שחשב בטעות שהוא חייב למעלה משבע מאות אלף דולר, לאחר שסחר באופציות. רק לאחרונה החברה הגיעה להסכם פשרה מול משפחתו ותיקנה חלק מהליקויים. בכל מקרה, החברה הודיעה שכחלק מההנפקה, היא תקצה 35% מהמניות לסוחרים שמשתמשים באפליקציה. בינתיים, לפי התגובות הפושרות ברשתות החברתיות, שם לא מעט אנשים קוראים להחרים את ההנפקה, לא בטוח שהיא תזכה לביקושים שאותה החברה מצפה. מה שבטוח זה שיהיה מעניין.

מכונית שהיא גם מסוק - כמה זה יעלה ומתי זה ייצא לשוק?
XPeng הסינית מתקדמת בפיתוח פלטפורמה של רכב שבפנים חונה מסוק=רחפן מתקבל שיכול להטיס אתכם במשך 20-30 דקות; ההשקה בסין ב-2026
המותג הסיני XPeng שואף לנער את שוק הרכב עם השקת המכונית המעופפת הראשונה שלו, שעל פי התוכניות תהיה מוכנה לצרכן, בשנת 2026. "נושאת המטוסים היבשתית״(Land Aircraft Carrier) LACשל Xpeng Aeroht בולטת כנקודת שיא, מסמנת פרק חדש בנוף התעופה של סין ומציעה פרספקטיבה סינית על פיתוח תחבורתי, מסרה החברה בהצהרה על השקת המכונית המעופפת.
בגרסה הראשונה שלה, היא לא תיראה כמו המכוניות מ"בחזרה לעתיד", אלא תהיה למעשה רחפן גדול שניתן להוביל בטנדר. רחפן הנוסעים עם עיצוב בעל שישה רוטורים וזרועות מתקפלות לאחסון. כלי הטיס מתגאה גם בתא טייס פנורמי של 270 מעלות עם מקומות ישיבה לשניים ומבנה סיבי פחמן להקלת המשקל.
כלי הטייס ערך את הופעת הבכורה שלו בטיסה ציבורית בתערוכת האוויר של סין בסוף השנה שעברה שהתקיימה בעיר ג'וחאי בנובמבר האחרון, ולאחר מכן את הופעת הבכורה הבינלאומית שלו חודשים לאחר מכן, בינואר 2025, בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס.
הרחפן, בנוי מסיבי פחמן קלים וכולל נוף רחב מתא הטייס. נהגים, או טייסים, יכולים פשוט לחנות את רכב השישה-גלגלים באתר ההמראה, לנתק את הרחפן בלחיצת כפתור ולעלות עליו כשהרכב נשאר בחנייה. משם, הם יכולים לנווט את שאר המסע שלהם באוויר, לקצר את זמן הנסיעה ולשפר את הגישה לאזורים מרוחקים.
- המוניות המעופפות ממריאות: ג’ובי נערכת לרכוש את בלייד;היכן אנשים טסים לעבודה במונית?
- לעבור באדום ולהישאר בחיים - המכונית המעופפת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פתרון המכונית המעופפת עם המודול הכפול של XPeng, ייקרא ״נושאת המטוסים היבשתית״ - LAC. התמחור בשוק הביתיבסין יהיה מתחת ל-300,000 דולר אמריקאי, כך לדברי וואנג טאן, מייסד שותף וסגן נשיא XPeng Aeroht.

מכונית שהיא גם מסוק - כמה זה יעלה ומתי זה ייצא לשוק?
XPeng הסינית מתקדמת בפיתוח פלטפורמה של רכב שבפנים חונה מסוק=רחפן מתקבל שיכול להטיס אתכם במשך 20-30 דקות; ההשקה בסין ב-2026
המותג הסיני XPeng שואף לנער את שוק הרכב עם השקת המכונית המעופפת הראשונה שלו, שעל פי התוכניות תהיה מוכנה לצרכן, בשנת 2026. "נושאת המטוסים היבשתית״(Land Aircraft Carrier) LACשל Xpeng Aeroht בולטת כנקודת שיא, מסמנת פרק חדש בנוף התעופה של סין ומציעה פרספקטיבה סינית על פיתוח תחבורתי, מסרה החברה בהצהרה על השקת המכונית המעופפת.
בגרסה הראשונה שלה, היא לא תיראה כמו המכוניות מ"בחזרה לעתיד", אלא תהיה למעשה רחפן גדול שניתן להוביל בטנדר. רחפן הנוסעים עם עיצוב בעל שישה רוטורים וזרועות מתקפלות לאחסון. כלי הטיס מתגאה גם בתא טייס פנורמי של 270 מעלות עם מקומות ישיבה לשניים ומבנה סיבי פחמן להקלת המשקל.
כלי הטייס ערך את הופעת הבכורה שלו בטיסה ציבורית בתערוכת האוויר של סין בסוף השנה שעברה שהתקיימה בעיר ג'וחאי בנובמבר האחרון, ולאחר מכן את הופעת הבכורה הבינלאומית שלו חודשים לאחר מכן, בינואר 2025, בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס.
הרחפן, בנוי מסיבי פחמן קלים וכולל נוף רחב מתא הטייס. נהגים, או טייסים, יכולים פשוט לחנות את רכב השישה-גלגלים באתר ההמראה, לנתק את הרחפן בלחיצת כפתור ולעלות עליו כשהרכב נשאר בחנייה. משם, הם יכולים לנווט את שאר המסע שלהם באוויר, לקצר את זמן הנסיעה ולשפר את הגישה לאזורים מרוחקים.
- המוניות המעופפות ממריאות: ג’ובי נערכת לרכוש את בלייד;היכן אנשים טסים לעבודה במונית?
- לעבור באדום ולהישאר בחיים - המכונית המעופפת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פתרון המכונית המעופפת עם המודול הכפול של XPeng, ייקרא ״נושאת המטוסים היבשתית״ - LAC. התמחור בשוק הביתיבסין יהיה מתחת ל-300,000 דולר אמריקאי, כך לדברי וואנג טאן, מייסד שותף וסגן נשיא XPeng Aeroht.