דוח נתוני האשראי - איך בודקים את הציון? ואיך להרוויח מזה כסף
מאגר הנתונים של בנק ישראל פועל כבר שנתיים. במאגר מצוי מידע פיננסי משמעותי על כל אחד מאיתנו. כמה הלוואות יש לנו, מה סכום כל הלוואה, כמה נותר, מה הריבית, אלו מסלולים, כמה הוראות קבע ושיקים עברו בחשבון הבנק? כן הכל מופיע במאגר הנתונים של בנק ישראל.
לא רק זה. אתם מקבלים ציון מ-0-1000 שיש לו השפעה משמעותית על הדירוג שלכם מול הבנק וגופים פיננסים. ואם חשבתם שזה קשור למצבכם הפיננסי או לכמות היתרות בבנק?. אז זהו שלא בהכרח. זה קשור לאופן בו אתם מנהלים את החשבונות שלכם.
האם אתם מתנהלים בתוך מסגרת אשראי או חורגים ממנה, האם יש לכם הוראות קבע או שיק שחזר, האם בנק סירב לתת לכם הלוואה, מה היסטורית התשלומים שלכם בקשות אשראי חדשות? ועוד
אז מה בכלל הרעיון של החוק?
יוזמי החוק בשנת 2016 משה כחלון ואיילת שקד יאמרו שהמטרה היא להיטיב עם הצרכנים הטובים. אם אתם מתנהלים נכון ככה תוכלו לדרוש מהבנק תנאים טובים יותר. כן לדרוש. הבנק רוצה לקוחות טובים. מנגד זאת שקיפות מוחלטת שלכם מול הגופים הפיננסיים ולמעשה גם מגן עליהם מפני לקוחות בעיתיים.
- הבנק מול בית ההשקעות, מי מנצח בקרב על הסוחר הישראלי?
- רשות התחרות בודקת את הבנקים; לאן זה יכול להוביל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אם בעבר היה ניתן ברמת תחכום סבירה לתעתע בבנקים. היום הסיפור מורכב יותר. וגם זה לכאורה מגן על הציבור. כיוון שהבנק פחות ירשום הפסדי אשראי ועל פניו הציבור יוכל ליהנות מרמת סיכון נמוכה יותר של הבנק. האם זה יגולגל אל הצרכנים? מוקדם לדעת. המאגר קיים שנתיים בלבד וזה לא מספיק זמן.
אז איך מורידים את הדוח?
נכנסים למערכת נתוני אשראי של בנק ישראל ומורידים את הדוח ללא עלות פעם בשנה. החל מהפעם השנייה בשנה מדובר על כ-50 שקל עבור הדוח. אך שימו לב במאגר הנתונים של בנק ישראל אין ציון סופי. ואילו כל בנק מעניק לכם ציון עפ"י נתונים פנימיים של הבנק וקיימת שונות מסוימת.
הדרך היעילה שתאפשר לנו לדעת את הציון שלנו זה להוריד את האפליקציה של אחד מהגופים המדרגים בשוק או להיכנס לאתרים שלהם: דן אנד ברדסטריט, קרדיטסקור, DBI. אם תבצעו את הורדת הדוח דרכם גם תוכלו לראות את הציון שהחברה המדרגת נותנת לכם.
- רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
- מה 68% אומר על צעירי ישראל?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים -...
עיקרי החוק נועדו להיטיב עם צרכנים שמתנהלים נכון ומדורגים גבוה. לאור כך שפרמיית הסיכון של הבנק והמלווים בכלל יורדת. אם אתה כאלה, לכו לבנק ותדרשו לקבל תנאים טובים יותר. תזכרו שהבנקים יודעים למקסם את ניהול הסיכונים טוב יותר בעקבות הדוח. ולהימנע ממתן אשראי ללקוחות חלשים. מנגד האם אתם הציבור – שהנתונים שלכם שקופים לחלוטין מול הבנקים יודעים לנצל את הדירוג החיובי שלכם בכדי לקבל תנאים טובים יותר?
- 2.לפחות הייתם מצרפים קישור לאפליקציות (ל"ת)מייק לבנובסקי, ר''ג 22/09/2021 09:55הגב לתגובה זו
- 1.תוהה 20/09/2021 12:28הגב לתגובה זוכלכלית של כל אחד ואחד.
- כי זה חישוב של חברה פרטית (ל"ת)בעלון 22/09/2021 10:43הגב לתגובה זו

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
