שנה מדהימה לפריון; "סיכוי טוב שנגיע ליעד ההכנסות שנה קודם"
כך אומר מנכ"ל החברה בראיון לביזפורטל שמוסיף כי מדובר ברבעון שישי רצוף של צמיחה משמעותית; בתוצאות מקדמיות לרבעון השני, צופה החברה הכנסות של 105 מיליון דולר, 74% יותר לעומת אשתקד; ה-EBITDA צפוי להסתכם בכ-13.5 מיליון דולר
חברת פריון נטוורק 3.12% הדואלית, המספקת פתרונות פרסום דיגיטלי מציגה תוצאות מקדמיות לרבעון השני של 2021. החברה צפויה לסיים את הרבעון עם הכנסות של כ-105 מיליון דולר, נתון המשקף צמיחה של כ-74% לעומת הרבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם ברבעון השני צפוי להסתכם בכ-13.5 מיליון דולר, לעומת כ-2.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. זו לא הפעם הראשונה שהחברה מעלה תחזיות - למעשה, בשנה האחרונה החברה העלתה מספר פעמים תחזיות והכתה את התחזיות כל רבעון מחדש.
התוצאות הטובות משתקפות במחיר המניה שזינק פי 4 ב-12 החודשים האחרונים למחיר של 66 שקל, המבטא שווי של 2.2 מיליארד שקל.
תחזית לשנת 2021 כולה
החבה צופה הכנסות של 410-430 מיליון דולר ב-2021, המשקפות צמיחה של כ-28% לעומת 2020. בשורת הרווח, צופה החברה EBITDA מתואם של 49-51 מיליון דולר, כ-12% מההכנסות, לעומת תחזית קודמת ל-EBITDA מתואם של 39-41 מיליון דולר. תחזית ה-EBITDA המעודכנת משקפת צמיחה שנתית של כ-52%. פריון תפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני ולמחצית הראשונה של השנה ב-3 באוגוסט, לפני פתיחת המסחר בנאסד"ק.
בראיון לביזפורטל מתייחס מנכ"ל פריון, דורון גרסטל לנתונים.
פרסמתם תוצאות מקדמיות מאוד חזקות לרבעון השני - ממה נוצר המומנטום החיובי בעסקים ברבעונים האחרונים?
המומנטום הזה התחיל מ-2020 כשגדלנו שם ב-26% ביחס ל-2019 אנחנו מדברים על תחזית גידול של 28% ל-2021. זה כבר הרבה יותר מכמה רבעונים בודדים, מדובר על שישה רבעונים רצופים שהחברה צומחת בצורה מאוד משמעותית. ברמת מגמת כלליות, מה שאנחנו רואים כרגע זה גם בגלל הקורונה, אנחנו יכולים לראות שאנשים נדבקים יותר למסכים ממה לפני. כמו כן, נוספו מסכים חדשים, מסכים של טלוויזיות חכמות וכו', כל הדברים האלה מגדלים את הזמן שהצרכן הוא מול מסכים דיגיטליים.
- זוז פאוור קורסת 70% מתחילת השנה - החברה חייבת טעינה מהירה
- עקפה ציפיות ב-10%: אורמת טכנו עולה ב-3%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למפרסם יש הרבה יותר הזדמנות לפגוש את הלקוחות הפוטנציאלים שלו, זה גן עדן למפרסמים שמשכילים להשקיע יותר בדיגיטל. זה מתקשר אלינו בכך שאפיקי הפרסום שאנחנו נוגעים בהם, הם מאוד מגוונים - החל מרשתות חברתיות דרך פרסום במנועי חיפוש, ועד פרסום באתרים. האסטרטגיה הראשונית שלנו לפני ארבע שנים כשהתחלנו בכלל עם המערכת הזו, הייתה שאנחנו לא רוצים להיפגע משינויים אופנתיים – כלומר אנחנו מכסים את כל הערוצים הדיגיטליים וכך אנחנו מייצרים יציבות במודל ההכנסות של החברה.
העולם של עסק בנוי על היצע (Supply) וביקוש (Demand) - בדרך כלל חברות משלמות לגורם מתווך שירכוש לו שטחי פרסום, אנחנו בנינו מערכות שיודעת לייצר כסף גם מההיצע וגם מהביקוש, כלומר אין לנו את גורם מתווך, שרוכש עבורנו שטחי פרסום אנחנו עושים זאת בעצמנו. למעשה, אנחנו בין החברות היחידות שנהנות מכל העולמות.
בעבר הצבתם יעד הכנסות מרשים עד 2023, במסגרתו אתם שואפים להגיע להכנסות של 500 מיליון דולר . לפי פרסום התוצאות המקדמיות אתם מאוד קרובים לשם
- אקזיט של מילארד שקל על ההשקעה במניית הבורסה
- אהרון פרנקל מגדיל שוב את אחזקתו בתמר פטרוליום – נותר ללא מתחרים בקרב על השליטה אחרי שרק אתמול ר
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המדדים ירדו 2% במחזור של 4.2 מיליארד שקל - ת"א סימנה את...
"אם אנחנו נמשיך בקצב הצמיחה הנוכחי, אנחנו כפי הנראה נגיע לאותו יעד שנה מוקדם יותר ממה שאמרנו".
מה אתה חושב על הנפקות של סוכנויות פרסום כמו טאבולה למשל?
"אנחנו עובדים איתם והם חברים טובים, כולנו חלק מהענף הזה בכל מיני גזרות – צריך לזכור שענף הפרסום הדיגיטלי הוא ענף של חצי טריליון דולר בשנה, וזה שיש יותר ויותר חברות ישראליות שצומחות זה עושה טוב לענף – ויש בהחלט מוקדם לעוד החברה חברות, ורק הטובים יצליחו בסוף".
"הצמיחה של פריון מוכיחה את הצלחת אסטרטגיית גיוון המוצרים והפתרונות ההוליסטיים שלנו. הגורם העיקרי לצמיחה שלנו הוא הביצועים של פעילות הפרסום, שעקפו את שיעורי הצמיחה האורגניים בתעשייה וכן האימוץ הגובר של הפתרונות שלנו בקרב מותגים וסוכנויות פרסום. ההשקעה במחקר ופיתוח הניבה תוצאות משמעותיות שהזניקו את ה-EBITDA המתואם".

הזרים נשברו ומכרו - מה קרה אתמול מאחורי הקלעים בבורסה?
המחזור אתמול קפץ ב-50% והסתכם על שיא של 4.2 מיליארד שקל שהחליפו ידיים - אבל בעיקר לכיוון צד אחד - מכירות: מי מכר ומי קנה ומה עשה "הכסף החכם"? ניתוח ביזפורטל
המסחר אתמול בבורסה בתל אביב התאפיין בתנודתיות חריגה, כאשר המדדים המרכזיים פתחו בעליות, על רקע רגיעה מסוימת בתחושת הסיכון לאחר הנאום השני של ראש הממשלה נתניהו, שהגיע כדי "להסביר" את מה שנאמר יום קודם לכן. עם זאת, במהלך המסחר חל מהפך, כאשר גל מכירות סחף
את המדדים מטה, והירידות הלכו והחריפו ככל שהתקרבה הנעילה.
בסיום היום נרשמו ירידות חדות. מדד ת״א 35 איבד כ-1.9%, מדד ת"א 90 ירד 2.4% ומדד ת"א 125 איבד 2%. במבט על הסקטורים, מדדי הפיננסים והביטוח, שהיו הקטר של השוק בעליות, צנחו בכ-3.1% ו-4.3% בהתאמה,
כאשר הירידות לוו במחזור מסחר גבוה במיוחד של כ-4.2 מיליארד שקלים, כפול מהממוצע היומי מתחילת השנה, אשר בלט במיוחד ביחס ליום רביעי "רגיל" ללא פקיעה ולפני החגים, שבדרך כלל מתאפיין במחזורים נמוכים יותר.
מי הוביל את המכירות?
מבדיקת ביזפורטל עולה כי המשקיעים הזרים היו בצד הדומיננטי של המוכרים, ככל הנראה כתגובת המשך למה שכונה על ידי משקיעים רבים "נאום ספרטה" בשל הטון הלוחמני והמסרים על ניתוק כלכלי אפשרי. עיקר פעילות המכירה של הזרים התרכזת בתעודות סל על מדד ת״א 125, שם לבדן נרשמו מכירות של למעלה מ-100 מיליון שקלים נטו.
מעבר לכך, בלטו מכירות במניות דגל בשוק המקומי ובהן אלביט מערכות אלביט מערכות 2.21% , בנק הפועלים פועלים 0.66% , אל על אל על 2.32% , נקסט ויז'ן נקסט ויז'ן 5.54% והפניקס הפניקס 2.11% , שתרמו כולן ללחץ כלפי מטה על המדדים.
- הכסף ה'טיפש' מתגלה כחכם: המשקיעים הפרטיים גברו על וול סטריט במשבר האחרון
- פיימנט תעניק לקרן הפנסיה הותיקה עמיתים אופציות בפרמיה של 28%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עד כה, עבור המשקיעים הזרים השקעה בישראל היא שילוב של כלכלה פתוחה, יצוא מתקדם ויציבות מוסדית יחסית. כשהמסרים הפוליטיים מאותתים אפשרות של התרחקות ממדינות המערב ומעבר לכלכלה אוטרקית, הדבר מעלה חשש משורה של סיכונים, בהם פגיעה ביצוא וביבוא, שיובילו לפגיעה בזרימות ההון, וכמובן היחלשות המטבע והאטה בצמיחה. שוקי היעד המרכזיים של החברות הישראליות הם אירופה וארה״ב, וכל סימן ליחסים מתוחים עלול להוביל לצמצום ביקושים, חסמים רגולטוריים או מגבלות ייצוא. בנוסף, השקעה במדינה הנתפסת כמתבודדת נחשבת מסוכנת יותר, ולכן דורשת תשואת סיכון גבוהה יותר, דבר שאנחנו כבר רואים בתמחור של אגרות החוב הממשלתיות בימים האחרונים. ולסיום, משקיעים רבים יעדיפו לצמצם חשיפה, דבר שמוביל למכירות של זרים בשוק ההון המקומי ולהכביד על השקל, לייקר את היבוא, ולפגוע בפעילות הכלכלית. החששות הללו מספיקים כדי לגרום לזרים לפעול מהר ולצמצם סיכון.