"האינפלציה בארה"ב תהיה מתחת ל-3%; השווקים לא תמחרו את זה"
כבר בסוף 2020, כשראיינו כאן את ז'אן בויווין, ראש מחלקת המחקר של בלאקרוק, מנהלת ההשקעות הפרטית הגדולה בעולם, הוא אמר שהכלכלה העולמית לא במיתון. היא רק זקוקה לריסטארט. הטיעון המרכזי היה שמיתון לרוב נוצר מעשי ידי אדם, כשהקורונה היא בעצם הפסקה שנכפתה על השוק ולא נוצרה כתוצאה מכשל בשווקים. עכשיו, בסקירה החצי שנתית של הקרן, שמנהלת 9.1 טריליון דולר, הוא חוזר על כך וטוען שגם הם לא העריכו את עוצמת הריבאונד הכלכלי.
"הכלכלה והשווקים העולמיים נמצאים ברגע הכי משמעותי מזה עשור. הקפיצה חזרה מהשוק של הקורונה היא מהירה בצורה מעוררת השתהות, מה שמחזק את הטענה שלנו שמדובר בריסטארט ולא במחזור התאוששות כלכלית רגילה – כשמדובר בקונטרסט קיצוני להתאוששות מהמשבר הכלכלי של 2008 והעשור האבוד שבא אחריו", כתבו בחטיבת המחקר של בלאקרוק.
"התחזיות החציוניות מראות על צמיחה של מעל הממוצע של הכלכלה האמריקאית ומדובר בתופעה לא רגילה, מאחר ורוב לצמיחה לוקח זמן לצבור תאוצה, אבל השאלה האמיתית היא מה צפוי לאחר מכן? רבים חשבו כי האינפלציה תחרוג מתחזיות הפד' בטווח הזמן הבינוני, סיבוב חד מהערכות המתונות לאינפלציה רק מלפני שנה. אנחנו צופים שבין השנים 2025 עד 2030 האינפלציה תהיה קצת פחות מ-3% וזה עדיין לא מתומחר בשווקים", המשיכו.
בבלאקרוק טוענים כי התמות שישלטו בעולם ההשקעות בעשורים הקרובים יהיה המעבר לכלכלת 0% זיהום, מהפכה מתמשכת במדיניות פיסקלית, הזדמנויות בשוק הסיני למרות המתיחות עם ארה"ב וחדשנות טכנולוגית שתעודד צמיחה.
- בלאקרוק שוברת שיאים: גיוס של 641 מיליארד דולר בשנת 2024
- בלאקרוק: מגעים לרכישת חברת השקעות ב-12 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"המעבר לכלכלת 0% דורש השקעות עצומות, שינוי במודלים עסקיים וחדשנות. כרגע אין מפת דרכים לשינוי כזה טקטוני, כזה שאנחנו סבורים כי השוק עדיין לא מעריך אותה נכונה. המעבר יכול ליצור ביקוש מתמשך לסחורות כמו נחושת וליתיום, שהן קריטיות לתחום החשמל, אבל עלולות לפגוע בביקוש ובהיצע בטווח הזמן הקצר בסקטור הנפט, מה שיוביל לתנודתיות במחיר", העריכו.
"סין, שפולטת הכי הרבה גזי חממה התחייבה להגיע לניטרליות פחמנית כבר ב-2060, כשבראייה רחבה, אנו מאמינים שהנכסים הסיניים צריכים להיות נכסי ליבה לטווח הארוך ומשקיעים צריכים להיות חשופים לשווקים שם, למרות העולם הקוטבי שנוצר בשל המצב מול ארה"ב", הוסיפו.
בסקירה השבועית של מחטיבת המחקר, אומרים בבלאקרוק כי "הבנק המרכזי האירופי (ECB) נמצא במוקד השיח של בשבוע האחרון, ואנו מצפים ממנו לשמור על קצת רכישות הנכסים הנוכחי, גם לאחר שהריסטארט הכלכלי יצבור תאוצה. במידה וכן יאט את קצב הרכישות, אנו לא היינו ממהרים לפרש זאת כצעד נצי כיוון שהבנק עדיין מתרכז בשימור תנאים פיננסיים נוחים.
- להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
"יחד עם הקלות המדיניות הגמישה של הפד, צעדים אלו משרים אווירה חיובית על נכסים בסיכון, כולל מניות אירופיות. יש לזכור כי הדבר המרכזי אשר מניע את החלטות הפד הוא שינוי בתחזית האינפלציה, שכעת עדיין נשארת נמוכה. ככלל, אנו רואים את מחויבות ה-ECB למדיניות גמישה כרוח גבית לעמדתנו התומכת סיכון מבחינה טקטית ככל שהריסטארט הכלכלי צובר תאוצה.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
