מיליארדר קרנות הגידור סטיבן כהן ממליץ על שתי המניות הללו
מיליארדר קרנות הגידור סטיבן כהן, העומד בראש חברת ניהול הנכסים Point72 ממליץ על מניית ONEMAIN HOLDINGS תחתה פועלות חברות המציעות אשראי למסורבי המערכת הבנקאית וכן על LYONDELLBASELL INDUSTRIES המייצרת פולימרים לתעשייה.
וואן-מיין משמשת כאמור כחברת אחזקות, והחברות בהן היא משקיעה עוסקות באשראי חוץ בנקאי מול לקוחות עם דירוג אשראי נמוך שלא קיבלו מענה מחברות האשראי ומהמערכת הבנקאית. בשנה החולפת המניה שלה עלתה ב-135%. החל מהרבעון השלישי של 2019 לא ירד מרמת הכנסות של 1.2 מיליארד דולר ברבעון - כך גם בזה האחרון (על אף שמדובר היה ביריקדה מול 1.26 ברבעון מקביל). עם זאת הרווח למניה על ל-3.06 דולר מול 23 סנט בלבד שנה קודם לכן (הגיוני בהתחשב בהפרשות להפסדי אשראי שהשתלטו על הסקטור בצל הקורונה). בגין תוצאות הרבעון חילקה החברה דיבידנד של 56% מהרווחים, קרי 70 סנט למניה.
החברה של כהן רכשה כ-800 אלף מניות ובקרדיט סוויס כותבים על וואן-מיין כי "על אף שהיא מתמודדת עם מוסר תשלומים גרוע מצד הלקוחות, המודל העסקי חזק. גם בתפנית שלילית וואן-טיים עתידה להשאר רווחית ויש לה מספר יוזמות שתומכות בצמיחה, בעוד המניה נסחרת במכפילים נמוכים". בקרדיט סוויס נתנו לחברה מחיר יעד של 72 דולר המשקף אפסייד של כ-21%.
החברה השניה, ליונדל בזל, היא בעלת הטכנולוגיות הרשומות הרבות ביותר על יצור פוליפרופילן שמשמש לחומרי עטיפה, טקסטיל, חלקי פלסטיק, רכיבי מכוניות ועוד ושל יצור פוליאתילן. מטכנולוגיות אלה היא מרוויחה כשהיא מוכרת רשיונות להשתמש בהן. עוד היא נחשבת למובילה העולמית בטכנולוגיות פוליאולפין.
- האם קוואלקום אטרקטיבית?
- בנקים ספרדיים, חברות נדל"ן הולנדיות, חברות אנרגיה נורווגיות - אלה ההשקעות שיספקו לכם תשואה עודפת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה נפגעה מהקורונה אך עם החזרת הביקושים לחומרים הללו, את הרבעון האחרון סגרה עם הכנסות של כ-9 מיליארד דולר, שיא של שנתיים, ורווח של 3.18 דולר למניה, גם כן שיא של שנתיים שהיה גבוה בהרבה מנתון של 42 סנט שנה קודם לכן. החברה שילמה חוב בסך חצי מיליארד דולר בינואר ובאפריל. הדיבידנד למניה עלה ב-7.6% לסך של 1.13 דולר.
- 3.א 09/06/2021 12:48הגב לתגובה זועל השורטים לא נדע, על המניות כן
- 2.דני 09/06/2021 12:41הגב לתגובה זוהיה צריך להמליץ בזמן הדשדוש לפני הפריצה או לקנות את הפריצה. עכשיו זה מאוד מסוכן. הפרמטרים מראים שהכיוון למטה. ראו הוזהרתם!!!
- 1.מוטי 09/06/2021 12:11הגב לתגובה זובבקשה מכם כאשר כותבים מאמר על מניות מומלץ מאוד לציין גם את הסימבול שבו הם נסחרות
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אביגל שורק, קרדיט: החברהרבעון חזק לדלק US, רווח נקי של 178 מיליון דולר
שיפור במרווחי הזיקוק, תוכנית התייעלות ומענקים מהמשרד לאיכות הסביבה האמריקאי דחפו את החברה לרווח שיא; המניה עלתה ב-5.5%
דלק ארה"ב US Delek US Holdings 5.66% , פרסמה את הדוחות הרבעוניים בסוף השבוע האחרון והציגה רבעון יוצא דופן עם רווח נקי של 178 מיליון דולר (2.93 דולר למניה) ו-EBITDA מתואם של כ־760 מיליון דולר. גם ללא ההשפעה החד־פעמית
של המענקים הרגולטוריים, החברה הציגה EBITDA מתואם של 319 מיליון דולר, רמה הגבוהה משמעותית ביחס לשנים קודמות.
החברה, שאין לה גרעין שליטה, מחזיקה בארבעה בתי זיקוק במדינות טקסס, לואיזיאנה וארקנסו, וכן ב-63% מחברת הבת דלק לוגיסטיקה (DKL), הפועלת בתחום
תשתיות האנרגיה והובלת נפט, גז ומים.
מאז נכנס לתפקידו ביוני 2022, מוביל המנכ"ל אביגל שורק, שעובד בקבוצה למעלה מ-13 שנה (עם הפסקה קצרה בה שימש מנכ"ל אל על), תוכנית התייעלות רחבה (EOP) שהובילה לשיפור בתזרים המזומנים בקצב שנתי של כ-180 מיליון דולר.
“ההתייעלות היא כבר לא פרויקט, אלא דרך חיים,” אמר שורק בשיחת המשקיעים. בעקבות הביצועים, עדכנה החברה כלפי מעלה את היעד השנתי של התוכנית ל-180 מיליון דולר לפחות, לעומת 130 מיליון דולר בתחזית הקודמת.
אחת התרומות המרכזיות לתוצאות האחרונות היא קבלת
מענקים מהמשרד לאיכות הסביבה האמריקאי (EPA), במסגרת פטור לבתי זיקוק קטנים. לאחר שנים של דיונים, קיבלה החברה אישור רטרואקטיבי לשנים 2019-2024 בהיקף של 280 מיליון דולר, אשר נרשמו כהפחתה בעלות המכר. שורק ציין כי החברה צפויה לממש מענקים נוספים של כ-400 מיליון דולר
נוספים במהלך חצי השנה הקרובה, ומעריכה שכל בתי הזיקוק שלה יעמדו בקריטריונים גם ב-2025.
- דלק US קופצת בוול סטריט - זוכה להעלאת המלצה מוולס פארגו
- האביר הלבן של ויסמן ובירן: דלק US רוכשת את השליטה באלון USA ב-572 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, דלק לוגיסטיקה העלתה את תחזית ה־EBITDA השנתית שלה לטווח שבין 500-520 מיליון דולר, והיא צפויה לסיים את השנה בטווח העליון. שורק הוסיף כי נרשמת מגמת שיפור גם במגזר הסיטונאי בזכות חוזים חדשים והתייעלות בלוגיסטיקה.
