אודיוקודס: "עסקת ניואנס לא רלוונטית לשת"פ שלנו עם מיקרוסופט"
"המוטיבציה לרכישה הייתה לתפוס נתח שוק בתחום הבריאות ועם כל הכבוד לניואנס, אנחנו לא נמצאים שם": רגע אחרי שהכתה את הצפי בשוק, יו"ר אודיוקודס שבתאי אדלסברג טוען שאין חשש שניואנס, שנמכרה ב-19 מיליארד ד', תתפוס את מקומה אצל ענקית הטק
אודיוקודס -0.85% הישראלית שנסחרת בנאסד"ק הצליחה להכות את תחזיות האנליסטים לרבעון הראשון של השנה. החברה, שמספקת רשתות קול מתקדמות ופתרונות עיבוד מדיה לסביבת עבודה דיגיטלית, מסמנת את פעילותה עבור מיקרוסופט טימס כמנוע צמיחה, ולצד זאת תחום התמלול האוטומטי הוא מנוע צמיחה נוסף - וגם שם מיקרוסופט היא לקוחה, כשהפתרון של אודיוקודס משמש את משתמשי הענן של ענקית הטק. באחרונה דווח כי מיקרוסופט, לקוחה של אודיוקודס כאמור, רוכשת את ניואנס, הפועלת גם כן בתחום התמלולים, בעסקת ענק בסך 19 מיליארד דולר. האם הנרכשת הטרייה הולכת לתפוס את מקומה של אודיוקודס? בכלל לא – כך טוען יו"ר החברה שבתאי אדלסברג שעומד על ההבדלים בין שתי החברות ואומר מצדו שאין כאן שום פיל בחדר ותנוח דעת המשקיעים בהיבט זה.
"ניואנס זו חברה גדולה שצמחה בין היתר בזכות רכישה של חברות מתחרות מהתחום, אסטרטגיה שבה נקטה כדי שלא יוכלו לערער על ההגמוניה שלה", שבתאי מסביר. "זה הביא לכך שבדך כלל הם לא הלכו על פרויקטים או הזדמנויות בסדר גודל של למטה מ-400-500 אלף דולר. בשביל עסקאות של 200 אלף דולר הם לא היו מתכופפים, ואת המשאבים הקצו לפרויקטים הגדולים יותר".
"עכשיו", הוא ממשיך, "כשעושים פילוח ומסתכלים איפה קיימות אותן הזדמנויות גדולות, מגלים שמדובר בשני שווקים שבהם החברה ממוקדת, ואלה הם שוק הפיננסים ושוק ההלת'קר (Healthcare), בהם צריך לומר, באמת עושים כיום שימוש מוגבר יותר ביישומי ספיץ'-טו-טקסט.
"בשונה מניואנס, אנחנו כמובן מאמינים שיש מקום לשורה של פתרונות בהיקפים קטנים יותר. בהנחה שיש לנו את הטכנולוגיה המתאימה, פתוח בפנינו שוק ענק – ועדיין לא היינו חושבים להתחרות בניואנס או ביישומי התמלול של ענקיות הענן אמזון, גוגל ומיקרוסופט.
- אופנהיימר בהמלצה על אודיוקודס עם מחיר יעד של 12 דולר
- "אני מעריך שהמניה תעלה ב-50%-100%" - מנכ"ל אודיוקודס שולח אתכם לרכוש את המניה - הנה הסיבות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אני מזכיר שהתחום הזה שונה מכל התחומים הטכנולוגיים השונים שאתה מכיר, כי יש תלות בשפה. זה שיש לך פתרון טוב לספיץ'-טו-טקסט באנגלית לא אומר כלום על הפתרון שתתן ביפנית, גרמנית הולנדית וכו'. סייג נוסף הוא שגם כשאומרים שזיהוי הדיבור עובד מתכוונים בדרך כלל ל'דומיין' מאד ספציפי".
"עובדים על טקסט-טו-ספיץ' בעברית"
אודיוקודס דיווחה על הכנסות של 59 מיליון דולר ברבעון לעומת 52 מיליון ברבעון מקביל (גידול של 14%) בעוד שהאנליסטים ציפו להכנסות של כ-58 מיליון דולר. הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם בכ-13 מיליון דולר, או 37 סנט למניה בדילול מלא, לעומת 7.8 מיליון דולר או 25 סנט למניה בדילול מלא בתקופה המקבילה - עלייה של כ-67% וגבוה מהצפי בשוק לנתון של 33 סנט למניה. מאז השיא של יום שלישי בו דיווחה על תוצאות הרבעון, ירדה המניה בכ-6.7%, אולם מתחילת השנה עלתה בכ-10.6% כשכיום היא נסחרת לפי שווי של קרוב למיליארד דולר.
בדבריו האחרונים מעלה שבתאי נקודה שהזכיר בראיון קודם לביזפורטל, והיא פיתוח טכנולוגיה שלוקחת בחשבון את הז'רגון המקצועי ואת עולם התוכן של הדוברים, שאת השיחה ביניהם יש לתמלל. "הקמנו צוות שעוסק בקוסטומיזציה", אמר לנו בזמנו, "אם תיקח משפטים שהוקלטו בתיאטרון או בחדשות או במגרש ספורט, התמלול בענן של מייקרוסופט יעבד את כולם בצורה שטוחה, והביצועים יהיו ממוצעים. בכדורסל למשל, יש ז'רגון מסוים אז צריך להקים בסיס נתונים שמתמקד בו, וככה בעצם בחברות שונות שיכולות להיות לקוחות שלנו".
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
ובחזרה לשיחתנו הנוכחית: אדלסברג טוען כי "גם לגדולים ביותר אין משאבים בלתי מוגבלים והם מנסים להיות אופטימליים". "אם יש להם פתרון טוב, הם יציעו אותו ל-6 שפות מוגדרות, או אפילו 30 לצורך העניין, וברור שלהשקיע באנגלית אמריקאית, ספרדית או פורטוגזית – שפות שמאות מיליוני דוברים אותן, זה יותר חשוב להם מאשר דיאלקטים נישתיים יותר של ספרדית או ניבים של ערבית שבהם אנחנו פעילים".
לא יכול להיות מצב בו הבעלים החדשים מיקרוסופט ינחו את ניואנס כן להתחיל להסתכל על נישות בשוק הזה, כאלה שבהן אתם פעילים, ולפתח עבורן את הטכנולוגיה שלה?
"בוא נפזר את הערפל סביב העניין הזה, ואזכיר שכבר מנהלי מיקרוסופט התבטאו בנושא מיד אחרי הרכישה: הנקודה מאד פשוטה – המוטיבציה לעסקה הייתה לתפוס נתח שוק בתחום הבריאות, וניואנס טוענת לנתח של 40%. עם כל הכבוד לניואנס, אנחנו לא נמצאים שם".
אז לשיטתך במצב היום הכסף הגדול בתחום התמלול נמצא בשוק הבריאות או בפיננסים ולכן זה המיקוד של ניואנס. אבל לא יכול להיות שעוד כמה שנים גם עולמות תוכן נוספים יהיו כלכליים עבורם, כמו עולם הספורט שעליו דיברנו?
"תמיד יכול להיות מצב כזה כי האנושות כל הזמן מחפשת עוד שירותים והשפה האנושית מפותחת ומתפתחת, אבל זה גם אומר שלנו באודיוקודס יהיה שוק בריא וצומח לעוד עשרות שנים קדימה. יותר חשוב לי מזה להבהיר שאנחנו עובדים מאד צמוד עם מיקרוסופט בתחומים מסוימים – לא בתחום הזה. בתחום הזה אנחנו משתמשים במיקרוסופט, אבל אנחנו לא פרטנר שלהם. הם עבדו עם ניואנס קודם, רכשו אותם, וימשיכו לעבוד איתם יותר חזק. אבל זה לא משליך בשום צורה על שיתוף הפעולה ביננו".
ולנושא אחר: אתם יודעים להפוך אודיו לטקסט, למה אתם לא עושים ההיפך? טריניטי של סומוטו למשל דיווחה השבוע על עסקה שבה הטכנולוגיה שלה משמשת להקראת כתבות עבור כבדי ראייה מאתרי חדשות פופולריים. אפשר לדמיין אתכם במקומם, לא?
"הצוות שלנו בתחום הקוגניטיב סרוויסז כולל 10-15 איש, ובכותרת הזאת נכללים ספיץ'-טו-טקסט, טקסט-טו-ספיצ' ועוד טכנולוגיות כמו משין לרנינג, NLU שזה הבנת שפה טבעית ו-NLP שפירושו עיבוד שפה טבעית. מכל זה בחרנו להתמקד כרגע בספיצ'-טו-טקסט, כי טקסט-טו-ספיצ' מחייב המון השקעות. מה שכן, כשאנחנו נדרשים על ידי הלקוחות ליישומים כאלה, אנחנו מוציאים את זה החוצה לספקים חיצוניים – גם לניואנס, אגב. המחירים סבירים ואין סיבה שנעשה את זה לבד. מתי כן נשקיע בזה? כשאנחנו מאמינים שזה יספק לנו יתרון תחרותי, לכן למשל אנחנו כן עובדים על טקסט-טו-ספיצ' בעברית".
דיווחתם ברבעון החולף על רכישה עצמית של מניות בהיקף 10 מיליון דולר, זה חלק ממכסה שטרם השלמתם או שכיסיתם את מלוא הסכום?
- 5.לא עובד 30/04/2021 19:48הגב לתגובה זולא הייתי נוגע במניעה הזאת גם עם מקל של 2 מטר
- למה ? (ל"ת)ינשוף 04/05/2021 09:49הגב לתגובה זו
- 4.אייל 30/04/2021 11:42הגב לתגובה זוצריך לקנות מניות שלה
- 3.חברה מעולה מתומחרת בחסר (ל"ת)yehuda04 29/04/2021 16:09הגב לתגובה זו
- 2.מניה טובה להשקעה 29/04/2021 16:05הגב לתגובה זומאמין לו לכל מילה .. לא לקשר בין הדברים ..
- 1.אלירן 29/04/2021 15:59הגב לתגובה זושמישהו יסביר לי עם כל הכתבה הטובה הזו למה המניה יורדת??
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
שווקים מסחר (AI)השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
השווקים ממשיכים את ראלי סוף השנה במסחר דל יחסית, כשברקע אופטימיות לגבי הצמיחה הכלכלית בארצות הברית עם ציפייה לשיפור ברווחיות החברות ב-2026. במקביל, הדולר נמצא ברמות נמוכות יחסית מול סל המטבעות, מה שתומך בסחורות ובמיוחד במתכות יקרות.
מדד מניות עולמי של MSCI עלה קלות במסחר באסיה ונמצא בדרך ליום שביעי רצוף של עליות עם עלייה של כ0.3%. חלק מהשווקים באסיה, כולל אוסטרליה והונג קונג, סגורים לרגל החגים. במילים אחרות, מדובר בראלי שמתרחש במסחר דליל.
בשוק האג"ח האמריקאי התשואה ל-10 שנים עלתה בכ-2 נקודות בסיס לכ-4.15%. התזוזה הקטנה הזו משקפת את המתיחות שהשוק מתמודד איתה בתקופה האחרונה: נתוני צמיחה חזקים מהצפוי בארצות הברית מקטינים את ההימורים על הורדות ריבית מהירות בתחילת השנה. יותר צמיחה פירושה פחות לחץ מיידי על הפד להקל, גם אם האינפלציה מתמתנת בהדרגה.
מדד הפחד של וול סטריט, VIX, ירד לרמה הנמוכה ביותר השנה, איתות לכך שהמשקיעים מוכנים לקחת סיכון. עם זאת, רמות תנודתיות נמוכות מאוד לעיתים מעידות גם על שאננות מוגזמת, במיוחד כשהשוק נשען על נרטיב אחד מרכזי.
- אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
- מה מניע עיצוב משרד ב-5,000 שקל למ"ר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תופעת ראלי סנטה קלאוס: מציאות או אשליה?
חלק גדול מהאופטימיות נשען על תופעת ראלי סנטה קלאוס - תקופה של סוף השנה והימים הראשונים של השנה החדשה שבה קיימת נטייה לעליות בשוקי המניות. נראה שהמשקיעים מנסים למשוך את המדדים לעוד שיאים, גם אם ההתלהבות סביב הבינה המלאכותית ותוואי הריבית של הפד כבר אינם מתקבלים כמובנים מאליהם. בחלק מהחודש נשמעו חששות לגבי התמחור הגבוה של מניות טכנולוגיה, כולל מניות שמזוהות עם גל הבינה המלאכותית, אך כעת השוק חוזר להתמקד בתחזיות לרווחיות ב-2026. מדובר ב"סיבוב" קלאסי של השוק: פחות דיון על כמה המניות יקרות, יותר דיון על האם החברות יספקו צמיחה שמצדיקה את המחיר. במצב שבו הציפיות גבוהות, גם עונת דוחות כספיים טובה אך לא מצוינת עלולה להיתפס כאכזבה.
