בניין מגורים נדל"ן נדלן דירה
צילום: Istock

גסטי גייסה 50 מיליון דולר מקרן אייפקס

החברה, המפעילה פלטפורמה לניהול שכירויות לטווח קצר ואירוח אלטרנטיבי, צופה בגיוס זה חלק מהתאוששות ענף האירוח האלטרנטיבי נוכח מגפת הקורונה

לימור זילבר | (1)

חברת התוכנה גסטי (Guesty), המפעילה פלטפורמה לניהול נכסים להשכרה טווח קצר (Short term rentals) המאפשרת אוטומציה וייעול התפעול לרבות הפצה בפלטפורמות כמו AirBnB, הודיעה היום על השלמת סבב גיוס בהיקף 50 מיליון דולר, בהובלת קרן אייפקס דיגיטל ובהשתתפות המשקיעים הקיימים, ביניהם קרן Viola Growth, קרן Flashpoint, קרן Vertex Ventures, קרן Kingfisher Investment Advisors, ובית השקעות La Maison Partners.

סיבוב הגיוס הנוכחי מסכם את  סך גיוסי החברה ל-110 מיליון דולר, ובכך מחזק את עמדת החברה כבעלת המימון הגבוה ביותר בקטגוריית ניהול השכירויות לתקופות קצרות והאירוח האלטרנטיבי לבתי המלון, תחום שהצליח לעבור בשלום את שנת הקורונה, ובו מותגי אירוח בהיקפים שונים המסתמכים על טכנולוגיה בכדי להצמיח את פעילותן.

"בשנה האחרונה האירוח האלטרנטיבי ובו השכירויות לטווח קצר הפך לפופולארי בקרב קבוצות גדולות יותר באוכלוסיה, כתוצאה ממגיפת הקורונה, כשמטיילים התרגלו לפרטיות ומרחבים של דירה או בית, בצירוף איכויות מלונאיות״. אמר על רקע השלמת הגיוס,  עמיעד סוטו, מייסד משותף ומנכ״ל גסטי. ״ההזמנות בארה״ב לקיץ 2021 עומדות כבר על 282% מההזמנות של קיץ 2020 ואף גבוהות ב32% מהזמנות קיץ 2019 (טרום הקורונה). נתונים אלה מדגישים את הביקוש של תעשיית האירוח האלטרנטיבי, ואת העמידות והיצירתיות שהפגינו החברות בתעשייה לאורך השנה האחרונה בכדי לצלוח את התקופה".

במקביל לגיוס, מודיעה גסטי על רכישת חברת תוכנה לניהול נכסים נוספת, Your Porter. שתי הרכישות מקדמות את מטרת גסטי לשרת חברות אירוח מגדלים וסוגים שונים ברחבי העולם, החל מעסקים קטנים ומשפחתיים ועד חברות גלובליות המנהלות אלפי נכסים.

כספי הגיוס והרכישות יאפשרו לגסטי למצות את הזינוק בפעילות שהיא צופה שיקרה עם תום ההגבלות של מגיפת הקורונה, להרחיב את מוצריה ואת קהל הלקוחות שהיא משרתת, להרחיב את צוות העובדים וכמובן להמשיך לשמש ציר מרכזי עבור היזמים והיזמות שבונים את עסקיהם סביב הדמוקרטיזציה של עולם האירוח. בד בבד, החברה תמשיך להרחיב את זירת המסחר שלה, הנותנת מגוון פתרונות לדיגיטיזציה ושירותים מרחוק, כגון מנעולים חכמים, ניהול צוותים מרחוק ושירות לקוחות מרחוק.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יו 27/04/2021 23:51
    הגב לתגובה זו
    מעל ל300 עובדים עזבו בשנתיים
רז אברהם. קרדיט: רון כהןרז אברהם. קרדיט: רון כהן
מחירי הדירות

מבצעי הייאוש של הקבלנים מלמדים שירידת מחירי הדירות תימשך

רז אברהם, משפטן ושמאי מקרקעין, על המלאי הענק, הטריקים להשארת מחיר הדירה הרשמי יציב כשבפועל המחיר בירידה דרמטית

רז אברהם |
נושאים בכתבה מחירי הדירות

שוק הדיור הישראלי עבר בשנתיים האחרונות שינוי משמעותי: יותר תנודתיות והרבה יותר יצירתיות שיווקית מצד יזמים. מי שמחפש תשובה פשוטה (עולה/יורד) מפספס את הסיפור. מי שמנסה להבין מה באמת קורה למחיר - לא צריך להסתכל על המספרים, אלא על מה שמנסים להסתיר מאחוריהם.

עודף מלאי חדש: כשההיצע נהיה שחקן פעיל

עפ״י נתוני הלמ״ס בסוף אוקטובר 2025 נותרו למכירה כ־83,580 דירות חדשות, עם 29.2 חודשי היצע. כלומר בקצב המכירות הנוכחי יידרשו מעל שנתיים עד לסיום מכירת המלאי הקיים. כבר כאן עולה מצוקת היזמים על פני השטח: כשיש כל כך הרבה דירות על המדף, הקבלן חייב למכור כדי לפתור לעצמו בעיות מימון, תזרים וודאות.

ועוד נתון שמחדד איפה הלחץ יושב: כ-32% מהמלאי שנותר למכירה נמצא במחוז תל אביב (26,570 דירות) וכ-25% במחוז המרכז (20,750 דירות). כלומר: עודף המלאי מתרכז באזורי ביקוש - בדיוק המקומות שבהם הקונים הכי רגישים למחיר, לריבית ולתחושת הסיכון.

בשלושת החודשים אוגוסט- אוקטובר 2025 נמכרו כ-19,870 דירות (חדשות + יד שנייה, ירידה של 9.8% לעומת שלושת החודשים הקודמים). מתוך זה, 40.2% דירות חדשות (כ-7,990), ומתוכן כ־35.6% מהדירות החדשות שנמכרו היו במסגרת סבסוד ממשלתי.

זה אומר משהו לא נעים לקבלנים אבל אמיתי: כשחלק גדול מהפעילות נשען על מסלולים מסובסדים, השוק החופשי מאותת שהוא מתקשה לייצר ביקוש במחירים שהיזמים רוצים - והפער הזה הוא הדלק למבצעים.

רז אברהם. קרדיט: רון כהןרז אברהם. קרדיט: רון כהן
מחירי הדירות

מבצעי הייאוש של הקבלנים מלמדים שירידת מחירי הדירות תימשך

רז אברהם, משפטן ושמאי מקרקעין, על המלאי הענק, הטריקים להשארת מחיר הדירה הרשמי יציב כשבפועל המחיר בירידה דרמטית

רז אברהם |
נושאים בכתבה מחירי הדירות

שוק הדיור הישראלי עבר בשנתיים האחרונות שינוי משמעותי: יותר תנודתיות והרבה יותר יצירתיות שיווקית מצד יזמים. מי שמחפש תשובה פשוטה (עולה/יורד) מפספס את הסיפור. מי שמנסה להבין מה באמת קורה למחיר - לא צריך להסתכל על המספרים, אלא על מה שמנסים להסתיר מאחוריהם.

עודף מלאי חדש: כשההיצע נהיה שחקן פעיל

עפ״י נתוני הלמ״ס בסוף אוקטובר 2025 נותרו למכירה כ־83,580 דירות חדשות, עם 29.2 חודשי היצע. כלומר בקצב המכירות הנוכחי יידרשו מעל שנתיים עד לסיום מכירת המלאי הקיים. כבר כאן עולה מצוקת היזמים על פני השטח: כשיש כל כך הרבה דירות על המדף, הקבלן חייב למכור כדי לפתור לעצמו בעיות מימון, תזרים וודאות.

ועוד נתון שמחדד איפה הלחץ יושב: כ-32% מהמלאי שנותר למכירה נמצא במחוז תל אביב (26,570 דירות) וכ-25% במחוז המרכז (20,750 דירות). כלומר: עודף המלאי מתרכז באזורי ביקוש - בדיוק המקומות שבהם הקונים הכי רגישים למחיר, לריבית ולתחושת הסיכון.

בשלושת החודשים אוגוסט- אוקטובר 2025 נמכרו כ-19,870 דירות (חדשות + יד שנייה, ירידה של 9.8% לעומת שלושת החודשים הקודמים). מתוך זה, 40.2% דירות חדשות (כ-7,990), ומתוכן כ־35.6% מהדירות החדשות שנמכרו היו במסגרת סבסוד ממשלתי.

זה אומר משהו לא נעים לקבלנים אבל אמיתי: כשחלק גדול מהפעילות נשען על מסלולים מסובסדים, השוק החופשי מאותת שהוא מתקשה לייצר ביקוש במחירים שהיזמים רוצים - והפער הזה הוא הדלק למבצעים.