פפסיקו
צילום: Ja San Miguel/UNSPLASH

פפסיקו תפרסם מחר את דוחות הרבעון – זה מה שצופים לה בשוק

תאגיד המשקאות והמזון הפתיע לטובה ברבעון הסוגר של 2020, בעקבות גידול בצריכה בארה"ב, אך המניה ירדה ב-3% מתחילת השנה. בשוק צופים ירידה של 30% בהכנסות הרבעון החולף לעומת זה שקדם לו, אולם מחיר היעד הממוצע משקף אפסייד של 5.6%
איתי פת-יה |
נושאים בכתבה פפסיקו

תאגיד המשקאות והמזון PEPSICO INC פרסם מחר את תוצאותיו הכספיות והאנליסטים מצפים למצוא בהן ירידה לעומת תוצאות הרבעון הקודם, האחרון של 2020. מחיר המנייה ירד ב-3% מתחילת השנה ומשקף לחברה שווי של 197.4 מיליארד דולר, עדיין גבוה ב-3% לעומת השנה שעברה, שבמהלכה עלה ב-8%.

את הרבעון האחרון של 2020 סגרה פפסיקו עם רווח למניה של 1.47 דולר על הכנסות בסך 22.46 מיליארד דולר, ואילו צפי האליסטים הוא כי ברבעון הראשון של 2021 תציג החברה רווח נמוך יותר של 1.12 דולר (ירידה של כ-24%) על הכנסות של 14.55 מיליארד דולר (ירידה של כ-32%).

תוצאות הרבעון הרביעי, שהראו צמיחה שנתית של 8.8% הושפעו מגידול בצריכה בארצות הברית, עדיין בתקופה קשה מבחינת תחלואה הקורונה וטרם התחלת מבצע החיסונים במדינה, והדוח על הרבעון ההוא, שפורסם בפברואר, תמך במניה. למרות האטה כביכול לעומת רבעון קודם, אם התחזית תתממש מדובר יהיה בצמיחה של 4.8% על פני רבעון מקביל, בו הכניסה החברה 13.9 מיליארד דולר, ושיפור דומה בשורה התחתונה.

בעוד שהיריבה המרה קוקה קולה מביסה את מותגי פפסיקו בשוק המוסדי (בתי מלון, מסעדות, חדרי אוכל וכו') – בתקופת הקורונה, כשאלה היו סגורים הדבר דווקא היווה חסרון גדול עבור הראשונה, ויתרון עבור פפסיקו שמחזיקה בנתח של 32% משוק המשקאות הקלים ושהמכירות שלה נשענות יותר על הצרכנים הפרטיים. דבר נוסף שהעיב כנראה על מניית קוקה קולה הוא המאבק סביב שומת המס שהוצאה לה בארה"ב בנובמבר האחרון, בסך כ-3 מיליארד דולר, ובגין השנים 2007-2009.

אין אחידות דעים סביב פפסיקו בקרב האנליסטים, כשיש מהם מי שטוען כי התחזיות באשר לחברה נוקשות מדי. כשבוחנים את נתוני FactSet על המלצות האנליסטים, רואים כי מבין 23 כאלה, 57% נתנו לחברה המלצת קנייה ו-39% העניקו לה המלצת "החזק". מחיר היעד הממוצע למניה עומד על 151.09 דולר, והוא משקף אפסייד של 5.6% על מחיר הסגירה אתמול.

במורגן סטנלי למשל מעניקים למניה המלצת "תשואת יתר" כשמחיר הבסיס הוא 158 דולר למניה, הקצה העליון של הטווח מגיע ל-185 דולר וזה התחתון עומד על 102 דולר. אנליסט בנק ההשקעות, דארה מוהסניאן אמר "אנו צופים שפפסיקו תציג צמיחה חזרה" והסביר כי הדבר מתבסס על הצמיחה המהירה ושולי הרווח הגבוהים במגזר החטיפים (צ'יטוס, דוריטוס, חטיפי אנרגיה, חטיפים של המותק קוואקר ועוד).

מוהסניאן מציין כי קיימת מגמה של מעבר מארוחות קטנות, בהם צרכנים ממש מתיישבים לאכול, לנשנוש של חטיפים "על הדרך", וכי הצריכה של אלה פחות מאויימת ממודעות גוברת לבריאות וטרנד הוולנס, זאת בהשוואה למגזר המשקאות עתיר הסוכר.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social