עלייה רביעית ברציפות: מחיר הדלק באפריל: 6.04 שקל לליטר
המחירים ממשיכים להתייקר ב-0.8% נוספים במחירי הדלק, שמתרחשת בעקבות התאוששות מחירי הנפט בעולם. המחיר באילת יעמוד על עד 5.16 שקל לליטר
בחצות הלילה שבין רביעי לחמישי (31.03.2021-1.4.2021) יעודכנו מחירי מוצרי הדלק הנמצאים בפיקוח, הנמכרים לצרכן בתחנות הדלק.
המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) יעמוד על 6.04 שקל לליטר לכל היותר, עליה של 5 אג' לעומת החודש הקודם. התוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מחודש קודם.
המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 5.16 שקל לליטר, עליה של 4 אג' מחודש קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 18 אגורות לליטר (ללא מע"מ), ללא שינוי מחודש קודם.
הרכב העלייה במחיר בתחנה לליטר:
| מרכיב | מחיר בש"ח לליטר | שינוי לעומת חודש קודם | אחוז מהמחיר לצרכן בתחנה |
|---|---|---|---|
| מחיר CIF W MED עם תוספות- סנט לליטר | 46.15 | 1.23% | |
| שע"ח | 3.34 | 1.89% | |
| מקדם שע"ח | 1.01 | ||
| ₪ לליטר | |||
| סה"כ מחיר CIF W MED עם תוספות | 1.55 | 0.04 | 25% |
| סל הוצאות שווק | 0.55 | - | 9% |
| בלו | 3.06 | - | 51% |
| מע"מ | 0.88 | 0.01 | 15% |
| סה"כ מחיר לצרכן | 6.04 | 0.05 | 100% |
שיעור מס הבלו מסך המחיר לצרכן עומד על כ-51%, שהם 3.06 שקלים, והמע"מ מהווה 15% מהמחיר, 0.88 אגורות. מחירי הדלק רושמים עלייה רצופה בארבעת החודשים האחרונים במקביל להתאוששות במחירי התזקיקים.
- סלע נדל״ן: רווח נקי תפעולי של 62 מיליון שקל - החברה הכריזה על דיבידנד
- מחירי הדלק יישארו ללא שינוי בחודש אוקטובר - למרות התחזקות הדולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 6.אזרח ישראלי במגבלות 31/03/2021 16:05הגב לתגובה זואין לנו ממשלה כבר הרבה זמן הם רק דואגים לעצמם . ולא לאזרח במצוקה כספית , צריך שינקטו צעדים להוריד מחירים נמאס לנו כבר
- 5.אזרח ישראלי במגבלות 31/03/2021 06:33הגב לתגובה זוזה סוף עולם ,איפה ממשלת ישראל חולי נפש, צריך להגן על אנשים חלשים
- 4.בלי שקל בכיסים 30/03/2021 20:47הגב לתגובה זונמאסתם מחיר הדלק הגבוה בעולם מדינה זבאלה
- 3.ישראליי 30/03/2021 16:25הגב לתגובה זואנו נוסע ברכב חשמלי. לא מעניין.
- 2.עלית מחירי הדלקים תגרום לעליות במנית דלק קבוצה (ל"ת)מייק1 30/03/2021 13:22הגב לתגובה זו
- 1.גדי 30/03/2021 13:11הגב לתגובה זואולי תורידו מיסים? תחבורה ציבורית גרועה בישראל . תחנות רכבת במרחק של קילומטרים מתחנות מרכזית של אוטובוסים . אין הגיון . אנחנו ממש לא עם סגולה .

לא רק ריבית: כך תחשבו את העלות האמיתית של ההלוואה שלכם
מדוע הריבית הנקובה היא רק קצה הקרחון
של המחיר האמיתי, כיצד עמלות ומנגנוני הצמדה מייקרים את ההחזר בפועל, ואיך תוכלו להשוות בצורה מושכלת בין הצעות מהגופים המלווים כדי להימנע מהפתעות
העלות הראשונה - עמלת פתיחת תיק
המרכיב הראשון שמשפיע על כדאיות ההלוואה הוא עמלת פתיחת התיק או דמי הטיפול. מדובר בסכום הנגבה מראש במועד העמדת האשראי. בעוד שבמערכת הבנקאית עמלות אלו לרוב מוגדרות בתעריפונים מפוקחים (כך למשל, עמלת פתיחת תיק משכנתא עומדת על 360 ש"ח נכון לשנת 2025),
בגופים חוץ בנקאיים המודל שונה משמעותית - שם מקובל לגבות עמלה בשיעור מסוים מסך הקרן, לרוב בין 1% ל 3%. המשמעות היא שחיקה מיידית של סכום ההלוואה: לווה המבקש 100,000 ש"ח עשוי לגלות שלחשבונו נכנס סכום נטו של 98,000 שקל בלבד, בעוד שהריבית מחושבת על מלוא הסכום המקורי. זהו למעשה קנס כניסה שמעלה משמעותית את עלות ההלוואה, במיוחד בהלוואות לתקופות קצרות.
מלכודת המדד
עלות נוספת שנוטים לשכוח היא הצמדת הקרן למדד המחירים לצרכן. בתקופות של אינפלציה, הלוואה צמודת מדד עלולה להפוך לנטל מתגלגל: גם אם הלווה משלם מדי חודש בחודשו, יתרת החוב שלו עשויה לתפוח בגלל עליית המדד. במצב כזה, הלווה משלם ריבית על סכום שהולך וגדל במקום לקטון, מה שמעלה את העלות הסופית מעבר לתכנון המקורי.
- סקר בנק ישראל: מצוקת אשראי של עסקים קטנים וירידה בביקוש לאשראי לדיור
- בנק ישראל: בנק מזרחי טפחות הוא הכי יקר בהלוואות ומשכנתאות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לכך מצטרפת שיטת החישוב של לוח הסילוקין. רוב ההלוואות מבוססות על לוח שפיצר, שבו ההחזר החודשי קבוע אך הרכב התשלום משתנה: בשנים הראשונות רוב התשלום מופנה לכיסוי הריבית ורק מיעוטו לכיסוי הקרן. המשמעות היא שאם לווה ירצה לפרוע את ההלוואה באמצע התקופה, הוא יגלה שיתרת החוב שלו כמעט ולא הצטמצמה, למרות ששילם סכומים נכבדים מדי חודש. הבנת מבנה לוח הסילוקין קריטית להבנת העלות לאורך זמן.
