בית מרקחת
צילום: יח"צ
דוחות

רקח: מגמת צמיחה והתאוששות עם רווח של 4 מיליון שקל ברבעון

החברה שמייצרת, מייבאת ומשווקת תרופות, מוצרי חיטוי, תוספי מזון וקוסמטיקה רשמה ברבעון האחרון של 2020 רווח תפעולי של 4 מיליון שקל (5.5% מהמכר). ההכנסות בתקופה הסתכמו ב-72 מיליון שקל
לימור זילבר |
נושאים בכתבה רקח

חברת רקח -0.52% מדווחת על גידול של 57% בהכנסות בסך 72 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2020 ועל רווח תפעולי של כ-4 מיליון שקל (5.5% מהמכר),  זאת לעומת סך הכנסות של כ-46 מיליון שקל ורווח תפעולי של 49 אלף שקל (0.1% מהמכר) ברבעון הרביעי של שנת 2019. 

בשורה התחתונה, רקח שמייצרת, מייבאת ומשווקת תרופות, מוצרי חיטוי, תוספי מזון וקוסמטיקה רשמה רווח נקי של 1.9 מיליון שקל ברבעון הרביעי לשנת 2020, לעומת הפסד של כ-2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הגולמי ברבעון הרביעי לשנת 2020 הסתכם בכ-16 מיליון שקל (22%), גידול של 14% לעומת 14 מיליון שקל (29.4%) ב-2019. בחברה מסבירים שהקיטון בשיעור הרווחיות הגולמית נובע בעיקר משינוי בתמהיל המכירות של החברה. בנוסף החברה נקטה במהלך הרבעון הרביעי פעילויות שדרוג נרחבות במתקני הייצור של החברה בחולון שהביאה לירידה זמנית בהיקף הפעילות הייצורית באתר.

ה-EBITDA בשנת 2020 הסתכם בכ-40.6 מיליון שקל (15.3%) זינוק של 40% לעומת 29 מיליון שקל (14.7%) בשנה שעברה. הגידול נובע מגידול בהכנסות, בדגש על מוצרי התעשייה ומוצרי הייבוא לשעת חירום, לצד שמירה על יציבות בהוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות.

סך ההכנסות לשנת 2020 הסתכמו ל-235 מיליון שקל, גידול של 35% לעומת 196 מיליון שקל בשנת 2019. בחברה מסבירים כי הגידול בהכנסות נובע מגידול במכירות המגזר התעשייתי בעקבות ייצור מואץ של מוצרי החברה כמעט בכל תחומי הפעילות, גידול בהיקפי המכירה במגזר השיווק וייבוא של מלאי חירום של מספר מוצרי מרשם וזאת על אף סגירת הפעילות לפרקים במהלך תקופה זו בשל מגפת הקורונה.

הרווח התפעולי בשנת 2020 הסתכם בכ-21 מיליון שקל (7.9% מההכנסות) לעומת כ-11.5 מיליון שקל (5.9% מההכנסות) בשנת 2019. הגידול ברווח התפעולי ושיעורו נובע מגידול בהכנסות לצד התייעלות במערכי הייצור ושמירה על יציבות בהוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הרווח הנקי לשנת 2020 גדל בכ-189%: כ-11 מיליון שקל לעומת 3.8 מיליון שקל בשנת 2019. עוד בשנת  2020, החברה הציגה עלייה של 13% ברווחיות הגולמית: רווח של 69 מיליון שקל שהוא 26.3% מההכנסות לעומת 31.1% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד (61 מיליון שקל). 

החברה השלימה תכנית השקעות נרחבת שיושמה בחברה בשנים אחרונות בתשתית הייצור, אשר הגדילה באופן ניכר את כושר הייצור שלה, לרבות כניסתו לפעילות של מתקן הייצור האנטיספטי והשלימה הקמת מרכז לוגיסטי אחוד המשרת את המגזר התעשייתי והסיטונאי, הנושא את כלל האישורים הרגולטורים הנדרשים להפעלתו. כמו כן החברה משקיעה רבות בפעילות הגנריקה אשר על פי הערכות החברה תהווה את מוקד פעילותה בישראל ובחו"ל בשנים הבאות. רקח מוחזקת בשליטה משותפת של קרן פימי (כ-42.6%) ומשפחת אלגרבלי (כ-29.8%).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
דוחות

נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר

הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים

מנדי הניג |

נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23%   שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.

נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.

צבר ההזמנות חוזר לעלות

אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.

הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.

הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.